איש העסקים והמיליארדר יוסי מימן הלך לעולמו הלילה (בין שישי לשבת) בגיל 75, בביתו ובחיק משפחתו. איש העסקים הניח אחריו שלושה ילדים מנישואיו הראשונים, ואת רעייתו, עורכת הדין הלית בן-ישראל. מימן נולד להורים ניצולי שואה במחנה עקורים בגרמניה. הוא גדל בפרו ועלה לישראל בשנת 1971. היה הבעלים של ספקית הגז המצרית EMG. החזיק במניות של ערוץ 10, ועד השנים האחרונות שימש קונסול כבוד של פרו בישראל.

"יוסי נפטר אתמול בלילה, יום שישי, בביתו בהרצליה בחיק אשתו, ילדיו ומשפחתו האוהבת", מסרה משפחתו. רעייתו הלית אמרה עליו: "איש אוהב ישראל ציוני בכל אבריו, שטס גבוה מעל כולם ויחד עם זאת היה נגיש לכולם, נדיב בלי קץ, הגון ישר ונאמן לעצמו לחברים ולמשפחה".

בשנת 1975 ייסד מימן את חברת "מרחב" העוסקת בפיתוח, מימון וניהול פרויקטים בחקלאות, תקשורת, תחבורה, גז ונפט, וכיהן כנשיא וכיו"ר מועצת המנהלים של קבוצת חברות "מרחב". בנוסף היה מימן יו"ר מועצת המנהלים ונשיא ומנכ"ל "אמפל - אמריקן ישראל קורפוריישן". 

בשנת 2000 הקים מימן עם איש העסקים המצרי חוסין סאלם ועם החברה הממשלתית לנפט של מצרים את EMG. הפרויקט הראשון של החברה היה הקמת בית זיקוק לנפט והשני הנחת צינור להובלת גז מאל-עריש לאשקלון. באמצעות החברות מרחב ואמפל שלט מימן בכ-20.5% מ-EMG, וב-2002 הגז המצרי נהפך לעיקר פעילותה של אמפל.

ב-2005 נחתם מזכר ההבנות בין ישראל למצרים על יבוא גז, שהמצרים הפיקו. מדובר היה בחוזה ליבוא גז בעלות של 25 מיליארד דולר, שתווך דרך אמפל, ומימן היה אמור להיות מהמרוויחים הגדולים. בסופו של דבר, הגז החל לזרום רק ב־2008, וב־2009 התגלה מאגר הגז תמר, מה שהפך את עסקי הגז עם מצרים לפחות רווחיים. ב־2012, בעקבות האביב הערבי ופיצוצי חבלה רבים בצינור הגז, ביטלה מצרים את חוזה הגז, מה שחיסל את עסקי הגז של מימן והשאיר את אמפל עם חוב ענק.

מימן שמש קונסול כבוד של טורקמניסטן ועד 2015 כיהן גם כקונסול כבוד של פרו בישראל. ב-2017 נקשר שמו של מימן לפרשת שחיתות ושוחד בפרו, והוא הואשם בעיתונות הפרואנית ששיחד את הנשיא הפרואני.

בשנת 2000 יצא לדרך המכרז על ערוץ 10, ומימן זכה בו כבעלים של "מרחב" וכיו"ר אמפל. מימן נותר בעל השליטה בערוץ 10 מאז עלייתו לאוויר בשנת 2002 ועד שמוזג עם רשת בינואר 2019. מימן נאבק רבות נגד סגירתו של ערוץ 10, שסבל מהפסדים ברוב שנות קיומו, והוא השקיע מאות מיליונים בערוץ.