האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
ומה אם הפרסומת עצמה סותרת את הקונצנסוס המדעי בנושא? כמו למשל פרסומת לבשר?חד פעמי? מוצרי מפעלים מזהמים? |
שפונפוניקה |
09.10.21 12:02 |
1 |
הפרסומות האלו לא סותרות את הקונצנזוס המדעי |
Prodigy |
09.10.21 12:09 |
5 |
ופרסומת בסגנון ״יש יותר משני מינים״? |
angular |
09.10.21 14:17 |
48 |
בגדול, אין שום מחלוקת על זה, אתה כנראה מתכוון למגדרים (gender) ולא למינים (sexes) |
Prodigy |
09.10.21 14:22 |
50 |
הקונצנזוס הוא אצלך, אצלי אין שום קונצנזוס לגבי כפייה עלי של העדפות מיניות של אנשים זרים |
angular |
09.10.21 14:33 |
54 |
אני מבין שלא קראת בכלל את התגובה שלי? |
Prodigy |
09.10.21 15:02 |
59 |
אני מכיר טוב מאוד את ההבדל. עכשיו תענה אתה על השאלה |
angular |
09.10.21 17:43 |
83 |
אין לי מושג כיצד השאלות שלך רלוונטיות לנושא, אבל סבבה, אענה |
Prodigy |
09.10.21 18:48 |
88 |
לא ברור לי איך השפה העברית (או כל שפה אחרת) היא מחוץ למדע |
angular |
09.10.21 20:01 |
91 |
או בקיצור, התשובה שלך לשאלה ''האם מותר לשקר או לא'' תלויה בדעתך לגבי השקר. |
זבוב על הקיר |
09.10.21 14:36 |
55 |
ממש לא, קרא שוב |
Prodigy |
09.10.21 15:03 |
60 |
אתה צודק. עם זאת, יויטיוב לא מקדמת רק נושאים שבקונצנזוס המדעי |
seventhseal |
09.10.21 16:14 |
67 |
אין קשר בין תעשיית הבשר להתחממות גלובלית? |
Perhaps |
09.10.21 14:33 |
52 |
בוודאי שיש |
Prodigy |
09.10.21 15:03 |
61 |
יש, אבל זניחה |
seventhseal |
09.10.21 16:14 |
68 |
ממש לא זניחה - לפי ההערכה, תעשיית המזון מן החי אחראית לכ14.5% מפליטות גזי החממה |
Prodigy |
09.10.21 17:05 |
78 |
השאלה היתה לגבי ההתחממות הגלובלית, לא לגבי אחוזים מפליטת גזי חממה. לא אותו דבר. |
seventhseal |
09.10.21 17:25 |
79 |
אז אם לא ע''י פליטת גזי חממה, כיצד באה לידי ביטוי ההשפעה של תעשיית הבשר על ההתחממות הגלובלית? |
Prodigy |
09.10.21 17:30 |
80 |
אזכיר לך שאנחנו חלוקים על שיעור תרומת האדם להתחממות הגלובלית |
seventhseal |
09.10.21 17:39 |
82 |
הקשר הוא לפי הניווט הרצוי |
סוף פסוק |
09.10.21 20:23 |
93 |
''קונצנזוס מדעי'' מושג שנשמע כאילו נלקח מאיזה |
Yair |
09.10.21 12:06 |
2 |
זה פשוט לא נכון. המדע מבוסס על קונצנזוס, ואין לו דרך אחרת על מנת להתקדם |
Prodigy |
09.10.21 12:15 |
7 |
אני חושב שאני יותר מתנגד למושג הזה כאשר מדברים על דרכי ההתמודדות עם המצב ולא עם אבחנות |
Yair |
09.10.21 12:20 |
10 |
לפי ההודעה של גוגל, הם הולכים לבטל מונטיזציה רק לסרטונים שמכחישים את העובדות בנושא |
Prodigy |
09.10.21 12:22 |
11 |
ומה עם דעת המיעוט? מה עם מדענים רציניים שסותרים חלק מהדברים שיש עליהם 'קונצנזוס מדעי''? |
Yair |
09.10.21 12:25 |
12 |
דעת המיעוט של החוקרים בנושא כמובן לגיטימית ואני לא מודע להשתקה שלה באקדמיה\מחקר, אם אתה כן אשמח לדעת |
Prodigy |
09.10.21 12:34 |
15 |
יש לי בעיה עם המושג הזה. הסכמה מדעית זה דבר חשוב אבל אסור להשתיק דעות אחרות רק בגלל |
Yair |
09.10.21 12:36 |
16 |
כי אתה לוקח את המושג הזה למקומות שלא קשורים אליו... קונצנזוס מדעי לא אומר להשתיק דיעות אחרות |
Prodigy |
09.10.21 12:38 |
19 |
להפך.. אני מבין את מה שאתה אומר ומסכים איתך. |
Yair |
09.10.21 12:39 |
21 |
זה דיון קצת שונה - חברות הטכנולוגיה, ולא רק הן, נמצאות בבעיה רצינית בכל הנוגע לפסאודו-מדע ותיאוריות קונספירציה |
Prodigy |
09.10.21 12:50 |
28 |
אני חושב שזה נאיבי לחשוב שגישה זו לא חודרת גם |
Yair |
09.10.21 12:52 |
30 |
לפני רגע אמרת ''קונצנזוס מדעי זה לא אומר להשתיק דעות אחרות'', עכשיו אתה בעד לצנזר ''פסאודו מדע'' |
זבנג וגמרנו |
09.10.21 13:54 |
43 |
אני לא יודע אם בכוונה אתה משתמש בכשלים לוגיים על מנת לעוות את דבריי, מקווה שלא, ובכל מקרה נתחיל בזה |
Prodigy |
09.10.21 14:04 |
45 |
אני נגד צינזורים |
המתנחל |
09.10.21 14:42 |
56 |
אתה יודע שאני ממש לא ''לוחם באפליה'' אלא משתמש באיסור הפליה ככלי להגנה על חופש הביטוי והמחשבה |
זבנג וגמרנו |
09.10.21 14:49 |
57 |
הבעיה היא שאם אתה מחליט, שרירותית וללא בסיס, לא להבדיל בין ממשלה לבין עסק פרטי, אז אין טעם לדיון |
Prodigy |
09.10.21 15:07 |
63 |
אין 97 אחוז, זה בלוף קולוסאלי. פרופ יונתן דובי למשל מפרק את זה לחתיכות קטנות |
seventhseal |
09.10.21 16:17 |
69 |
אני לא מתכוון לצפות בסרטון של יותר משעה למען הסיכוי שאולי יש שם קטע רלוונטי. תוכל להפנות אותי לדקה הרלוונטית |
Prodigy |
09.10.21 16:30 |
75 |
היו כאן כאלה שכתבו לך באופן מדוייק ממני, אז אין צורך שתגיב לי ספציפית |
seventhseal |
09.10.21 16:39 |
77 |
קונצנזוס של קופרניקוס |
John Galt |
09.10.21 12:27 |
13 |
בבקשה לא לעוות את דבריי. לא סתם קונצנזוס, אלא קונצנזוס *מדעי*. אם רוב העולם מאמין שקיים אל מונותאיסטי |
Prodigy |
09.10.21 12:36 |
17 |
אם הרבנים יקראו לעצמם ''מדעני התורה'' ויקימו רשת של כתבי עת שייקראו ''כתבי עת מדעיים בתחום מדע התורה'' |
זבנג וגמרנו |
09.10.21 13:31 |
39 |
אין כאן כשל לוגי. יש הפרדה בין קונצנזוס שתהליך מדעי הגיע אליו לבין קונצנזוס של סתם דיעה כללית ולא מבוססת |
Prodigy |
09.10.21 13:58 |
44 |
התייחסתי לזה, כפי שתיארתי ''מדעני התורה'' יפרסמו מאמרים רבים על ניסויים מוצלחים ב-''כתבי עת של מדע התורה'' |
זבנג וגמרנו |
09.10.21 14:33 |
53 |
זה באמת כל כך שונה ממה שקורה כיום? |
Prodigy |
09.10.21 15:12 |
64 |
והמאמין של ''מדעני התורה'' ישיב לך שהמתודולוגיה שלהם דווקא הוכיחה את עצמה טוב יותר ולכן צריך לסמוך עליהם |
זבנג וגמרנו |
09.10.21 16:24 |
73 |
נכון, יש כאן בעיה ואדם צריך לבחור... כמו היום בעידן הפייק ניוז |
Prodigy |
09.10.21 16:33 |
76 |
כדאי שתערוך את תגובתך ותשמיט ממנה את כול ההתיחסויות לרפואה. |
סייר |
09.10.21 12:39 |
20 |
לא טענתי שרפואה זה מדע מדויק ולא מבין מדוע הגבת לי את זה. יש בהחלט קונצנזוס בתחום הרפואה בנושאים רבים |
Prodigy |
09.10.21 12:45 |
27 |
אז לפי השיטה שלך איינשטיין בעצם המציא? כי הוא סתר את הקונסזנוס המדעי בנוגע לכוח המשיכה |
boynet |
09.10.21 13:28 |
38 |
ממליץ לך לקרוא את דבריי שוב, כי כנראה הבנת מהם משהו אחר לגמרי אם זו התגובה שלך |
Prodigy |
09.10.21 13:52 |
42 |
ואם רפואה לא מדע מדויק, מדעי האקלים עוד פחות מזה |
seventhseal |
09.10.21 16:18 |
70 |
שוב הביג טק נוהגים כמו קומוניסטים בשירות המפלגה הדמוקרטית |
אקטואלי |
09.10.21 12:06 |
3 |
אקטואלי, הגיע הזמן ללכת וללמוד מה אומרת המילה ''קומוניזם''. זה מביך. חברה פרטית לא יכולה להיות קומוניסטית |
Prodigy |
09.10.21 12:17 |
8 |
לא מסובך להבין את ההקבלה- משטר קומוניסטי- זה תמיד בעד מפלגה אחת, ומצנזר דעות שלא מתאימות למפלגה |
אקטואלי |
09.10.21 12:27 |
14 |
ה''קומוניסטים'' שמגלגלים מליארדי דולרים בשוק הפרטי מצנזרים לפי דרישת הלקוחות ומפרסמים שלהם, ממש קומוניסטי |
Prodigy |
09.10.21 12:41 |
22 |
אני חושב שהם בעד מפלגות שתומכות בקו בו הן מאמינות, הקו די ברור |
Yair |
09.10.21 12:42 |
23 |
הם פשוט שמאלנים סוציאל-דמוקרטים. הניסיון לקחת את זה לקומוניזם זו תעמולה רפובליקנית פאתטית ולא הגיונית |
Prodigy |
09.10.21 12:51 |
29 |
גוגל היא חברה אמריקאית (ובינלאומית) שמתערבת רק בפוליטיקה האמריקאית הפנימית, ולא בפוליטיקה של מדינות אחרות |
אקטואלי |
09.10.21 12:59 |
34 |
אם המפרסמים והיוצרים שם היו דורשים להעיף אסטרולוגיה, מאמין שהיו עושים גם את זה |
Prodigy |
09.10.21 13:00 |
35 |
הוא מראה שמדובר באפליה, שגם את הסטנדרט החדש שהם המציאו הם לא אוכפים בצורה שוויונית כלפי לקוחות וספקים |
זבנג וגמרנו |
09.10.21 13:35 |
40 |
ואני יכול להראות גם שהכנסות הפופוליסטיות בישראל מחוקקות חוקים אבסורדיים וסותרים, למשל חוק אפליה על רקע השקפה |
Prodigy |
09.10.21 14:08 |
47 |
חוק הכחשת שואה הוא אכן חוק בעייתי שלא נאכף עד היום, בניגוד לחוק איסור הפליה ששינה את המציאות בצורה משמעותית |
זבנג וגמרנו |
09.10.21 15:06 |
62 |
אני מתחיל לחשוב שאתה במזיד מנסה להמציא לי אמירות שלא טענתי. תמיכה בזכות של פלטפורמה להשתיק != תמיכה בהשתקה |
Prodigy |
09.10.21 15:15 |
65 |
אתה לא יכול להשתמש בניסוח כמו ''לזבל את הפלטפורמה של גוגל'' ואז לטעון שאתה לא תומך בצנזורה של ה-''זבל'' |
זבנג וגמרנו |
09.10.21 16:09 |
66 |
אז למה שאתה עושה קוראים כשל לוגי. |
Prodigy |
09.10.21 16:29 |
74 |
מאיפה אתה יודע שהם לא מוטים גם בישראל לטובת |
Yair |
09.10.21 13:11 |
36 |
הלו? מדובר בהקבלה, לעניין סתימת הפיות ולא לעניין הכלכלי. גוגל רוצים לקדם רק מפלגה אחת בארה''ב, ולא בישראל וכד' |
אקטואלי |
09.10.21 12:55 |
33 |
''פוליטק-קורקט'' זאת המצאה של המפלגה הקומוניסטית בברה''מ... |
John Galt |
09.10.21 12:53 |
32 |
בעידן הנוכחי איגנץ זמלוויס היה מושתק - בדיוק כמו שהושתק בזמנו |
מדמחיסט |
09.10.21 12:09 |
4 |
בקרוב, פרסומות לסטקיות יושחרו כמו פרסומות לסיגריות. |
סטודנט |
09.10.21 12:12 |
6 |
בקרוב בערוץ החדשות שלכם: מתנגדי אקלים / מכחישי אקלים / מהססי אקלים / טובת הכלל משודרגת |
avnix |
09.10.21 12:17 |
9 |
ואם ישנה פריצת דרך מדעית, אסור לפרסם? חלק גדול מפריצות הדרך, שעליהן זוכים בנובל, מפירות קונצנזוס |
Nisenpuu |
09.10.21 12:36 |
18 |
לא נראה שהם מתכוונים למנוע פרסומות מתוכן כזה |
Yair |
09.10.21 12:45 |
26 |
אין מניעה לפרסם |
Prodigy |
09.10.21 12:52 |
31 |
הושלמה השליטה בהנדסת התודעה. יוטיוב עברו לשרת את הפרוגרסיבים על מלא |
Wassap |
09.10.21 12:43 |
24 |
זה יפה. ראשית כל מחילים אלימות אינטלקטואלית באקדמיה ועל סמך זאת מפעילים שרשרת אלימה. |
Mifune |
09.10.21 12:44 |
25 |
כמו בברית המועצות, יוטיוב יודעים מה טוב בשביל העם כי הוא טיפש מדי והם כבר יחשבו במקומו |
תשבץ |
09.10.21 13:15 |
37 |
אבל הטענה היא שחברות לא מוכנות שהפרסומות שלהם יופיעו בסרטונים האלו. |
Snake |
09.10.21 14:07 |
46 |
מעניין אם החברות האלה בררניות באותה מידה במדיה הסינית |
angular |
09.10.21 14:19 |
49 |
הן בטח לא, אבל הסינים מסננים לעצמם, כלומר הם מחליטים |
seventhseal |
09.10.21 16:21 |
72 |
יוטיוב זו חברה פרטית והיא עושה את מה שמכניס לה יותר כסף - זה בסדר גמור |
קפיטליסט |
09.10.21 13:40 |
41 |
זאת רק ההתחלה. המדע עובר מהפכה קומוניסטית. בסוף ישארו רק מדעים מדוייקים שאי אפשר להטות אותם פוליטית. |
odin2 |
09.10.21 14:29 |
51 |
בוודאי שגם מדעים מדויקים אפשר להטות |
קול_קורא |
09.10.21 17:52 |
85 |
אתה צודק. שום תחום לא חסין. |
odin2 |
09.10.21 18:46 |
87 |
כוחות השעבוד מתים על לקיחת בעלות וקביעת קונצנזוס |
Law |
09.10.21 14:55 |
58 |
יוטיוב מצטרפת למלחמה הבולשביקית לסתימת פיות? |
פלומה |
09.10.21 16:19 |
71 |
existence and causes of climate change לדידם, המתכחשים להתחממות הנם באותה קטגוריה של הלא בטוחים בסיבות לכך |
היטש |
09.10.21 17:33 |
81 |
לא ידעתי שיש קונצנזוס מדעי |
קול_קורא |
09.10.21 17:49 |
84 |
יש קונסנזוס מדעי יותר גדול שכדור הארץ נוצר לפני מיליארדי שנה, אבל זה לא דגל של המפלגה הדמוקרטית |
אקטואלי |
09.10.21 18:08 |
86 |
גם המגזימנים מהצד השני מנבאי האפוקליפסה מחר בבוקר יצונזרו ? |
SerahKastel |
09.10.21 19:27 |
89 |
אחרי הקורונה ושינויי האקלים הבא בתור זה מי שיכחיש את העם הפלסטיני המומצא |
hutznik |
09.10.21 19:38 |
90 |
כמובן במסגרת חופש המידע וחופש הביטוי |
הבוטח אליך |
09.10.21 20:22 |
92 |
מפחיד מאוד מה שקורה לרוח האדם. |
פרה אדומה |
09.10.21 20:25 |
94 |
הקונצנזוס המדעי קבע כל כך הרבה שטויות בעבר, וגם בהווה, וגם בעתיד |
האינג'יניר |
09.10.21 20:31 |
95 |
חבר מתאריך 18.11.20
583 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
פרסומת סותרת תהיה פרסומת בסגנון "אין קשר בין שינויי אקלים לפליטת גזי חממה". פרסומת להמבורגרים לא טוענת דבר על ההשלכות של ייצור המבורגר.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.5.13
3735 הודעות, 34 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
אז אם השאלה היא כמה מינים יש - אין סתירה עם העובדות\קונצנזוס מדעי והתשובה היא שניים (מקסימום שלושה, אם נחשיב אנדרוגינוסים).
אם השאלה היא כמה מגדרים יש - זו לא באמת שאלה מדעית, או לפחות נושא שנמצא בקונצנזוס כלשהו, זו שאלה של זהות מינית ולכן לא רלוונטית.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.5.13
3735 הודעות, 34 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 50
או במילים אחרות לא מעניין אותי המגדר שלך, לא משיכה מינית, וגם לא תנוחות מועדפות.
אין שום קונצנזוס מדעי שהפניה ״את/אתה״ היא לפי המגדר ולא לפי המין.
ד.א. יש גם קונצנזוס מדעי שאלימות שוטרים נגד שחורים היא נמוכה יותר מאלימות נגד לבנים.
מעניין מה דעתן של החברות על הפרסומות של BLM .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 54
ערכתי לאחרונה בתאריך 09.10.21 בשעה 15:17 בברכה, Prodigy
מין (Sex) זה זכר ונקבה, יש שיגידו גם אנדרוגינוס. אין מחלוקת, זו עובדה.
מגדר (Gender) זה נושא במדעי החברה\פסיכולוגיה ולא בביולוגיה, לכן אין שום קונצנזוס מדעי בעניין, אם אתה טוען שאתה ממגדר עטלף, אי אפשר לומר שמדעית אתה טועה, אבל אתה בהכרח ממין זכר או נקבה.
אם שוב תתעלם מכל מה שכתבתי אז עדיף שנפסיק כאן.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.5.13
3735 הודעות, 34 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 59
כשאתה פונה למישהו אתה פונה אליו לפי ה״מין״ או לפי ה״מגדר״?
ואם אתה פונה לפי מגדר - מה הקונצנזוס המדעי לפניה לעטלפים?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 83
אני פונה לאנשים כפי שהם רוצים שיפנו אליהם - אם אדם טרנסג'נדר (נניח זכר שרואה עצמו כאישה) מבקש ממני לפנות אליו כגבר, אין לי בעיה לעשות זאת. בכמעט כל המקרים לא מדובר באדם כזה, אז אני פשוט מזהה אם מדובר בגבר או אישה ופונה בלשון המתאימה.
על השאלה השניה עניתי כבר וניכר כי אתה לא קורא דברים, ובמקום זאת מדקלם טענות איש קש. אין שום קונצנזוס מדעי בעניין כמה מגדרים קיימים והשאלה "כיצד לפנות לאדם מבחינת מגדר" היא כלל לא שאלה מדעית.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.5.13
3735 הודעות, 34 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 88
בעקרון המשפט ״הם הלכו לים״ לא תקין כשמדובר בבן אדם יחיד. כל השומע אותו מסיק שמדובר במספר אנשים.
אני מאמין שיש על זה קונצנזוס בסביבה הבלשנית.
האם יש לשלול מונטיזציה מסירטונים הטוענים אחרת?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
6971 הודעות, 51 מדרגים, 102 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 50
כמה לא צפוי...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 55
יש בעיה כאן בהבנת הנקרא שלך או בלוגיקה.
לא טענתי בכלל אם מותר לשקר או לא בתגובה ההיא. אם אתה רוצה לדקלם תעמולה בפני איש קש כלשהו, אני לא מעוניין.
אני כתבתי תמיד שה"מותר" פה צריך להיקבע ע"י בעלי הפלטפורמה.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.9.11
4155 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 60
וגם זה רק לכאורה, כי אין באמת קונצנזוס על תרומתנו להתחממות הגלובלית. יוטיוב גם מקדמת אג'נדות פרוגרסיביות אחרות כמו למשל האובססיה הממשלית בענייני נשק.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.6.21
213 הודעות
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות
בתגובה להודעה מספר 52
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.9.11
4155 הודעות
בתגובה להודעה מספר 61
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות
בתגובה להודעה מספר 68
http://www.fao.org/news/story/en/item/197623/icode/
זה אחד הגורמים הכי גדולים.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.9.11
4155 הודעות
בתגובה להודעה מספר 78
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות
בתגובה להודעה מספר 79
ציינת שיש כזו אך היא זניחה.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.9.11
4155 הודעות
בתגובה להודעה מספר 80
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.7.08
9093 הודעות, 74 מדרגים, 141 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 52
קודם כל נכפה עליך דיעה שיש קשר ויש בעית אקלים
ועכשיו כל מה שנאמר לעשות תעשה כי אם לא אתה מכחיש מדע אקלים ומסוכן להתחממות הגלובלית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
70319 הודעות, 237 מדרגים, 472 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ערכתי לאחרונה בתאריך 09.10.21 בשעה 12:11 בברכה, Yair
סרט דיסטופי, המושג הזה נוגד את המדע.
עריכה: קראתי את מה שהם רושמים בהסבר שלהם מה הם מחשיבים תוכן שנוגד את הקטנצנזוס, זה פחות גרוע ממה שחשבתי אבל עדיין המושג הזה מעצבן אותי.
That’s why today, we’re announcing a new monetization policy for Google advertisers, publishers and YouTube creators that will prohibit ads for, and monetization of, content that contradicts well-established scientific consensus around the existence and causes of climate change. This includes content referring to climate change as a hoax or a scam, claims denying that long-term trends show the global climate is warming, and claims denying that greenhouse gas emissions or human activity contribute to climate change.
Make Orwell 1984 Fiction Again
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
איך אפשר לבצע תהליך רפואי כלשהו, אם אתה לא מסתמך על המחקר הרפואי בקונצנזוס שהוביל אותנו לנקודה היום? מה רופאים לומדים באקדמיה?
איך אפשר לבנות מחשב אם אתה לא מוכן להסתמך על תורת הפיזיקה ועל חוקים כמו גרביטציה, ואיך אפשר לעסוק במחקר שקשור לביולוגיה ללא תורת האבולוציה?
יש בלבול כאן בין הסתמכות בריאה על הקונצנזוס המדעי, שמגיעים אליו בתהליך של מחקר, דיון, ביקורת ואפשר אפילו לערער עליו ולסתור אותו (זה קרה לא מעט פעמים בהיסטוריה), לבין טענה של "אסור לדבר נגד הקונצנזוס", שזה כנראה לוקח אותך למחוזות הדיסטופיה, ושם אני מסכים איתך.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
70319 הודעות, 237 מדרגים, 472 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מסוימות שבנוגע אליהן יש הסכמה רחבה.
מקריאה רבה אני הגעתי למסקנה שחסר למדע המון חלקים בפאזל שקוראים לו אקלים ואני כמעט בטוח בזה שאי אפשר להגיע ל'קונצנזוס מדעי' בהקשר הזה.
Make Orwell 1984 Fiction Again
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
אין התעסקות ב"מה צריך לעשות", זו גם לא שאלה מדעית בכלל.
ובמדע האקלים יש קונצנזוס של כ97% מהעוסקים במקצוע... כמעט בכל ענף מדעי יש קונצנזוס. זה לא אומר שסיימו לחקור הכל ויודעים הכל, זה אומר שיש איזשהו בסיס ידע עם הסכמה מאד רחבה לגביו. כמובן שאפשר לערער עליו ולסתור אותו, אבל באמצעות מחקר מדעי ולא באמצעות "אמרו לי ביוטיוב שקר היום אז לא יכול להיות שהעולם מתחמם" או שאר טענות מבריקות שתוכל למצוא גם ברוטר.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
70319 הודעות, 237 מדרגים, 472 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
קח למשל את הסרטון הזה
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
האם לדעתך ההחלטה לצנזר אותו הייתה נכונה? ומה זה משנה שכמעט בכל נושא יש הסכמות רחבות? זה אומר שצריך להשתיק את דעת המיעוט? אתה באמת לא רואה את הבעתיות שבזה?
Make Orwell 1984 Fiction Again
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 12
ביוטיוב כנראה שהיא כן מושתקת. בסרטון שנתת, למרות שהוא ערוך ואני לא רואה את המלא, אני מקבל את הרושם שלא היה מוצדק לצנזר אותו, כי לא ראיתי שם הכחשה לעניין שינויי האקלים...
לא טענתי שצריך להשתיק את המיעוט. טענתי שקונצנזוס מדעי זה משהו שכל מדע מסתמך עליו, וממש לא מושג דיסטופי. אם יש לך רופא כמו ד"ר אבני, מפסיקים לתת חיסונים כי אין קונצנזוס של 100%? אף מדע לא יכול להתקדם בלי הסכמה כלשהי על תגליות וממצאי עבר.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
70319 הודעות, 237 מדרגים, 472 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 15
קיומה.
Make Orwell 1984 Fiction Again
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 16
ניסיתי להסביר מספר פעמים, עושה רושם שאתה לא יורד לסוף דעתי...
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
70319 הודעות, 237 מדרגים, 472 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
ערכתי לאחרונה בתאריך 09.10.21 בשעה 12:47 בברכה, Yair
אני לוקח את זה לאקסטרים כי לשם חברות הטכנולוגיה לוקחות את זה.
אגב הנה הסרטון המלא
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
Make Orwell 1984 Fiction Again
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
כי תאר לך שאתה מקים חברה או אפילו עובד בחברה כזו, שהיא חברה בבעלות פרטית, ויש לך קבוצה מסוימת של משתמשים שמשתמשת באתר על מנת להפיץ פייק ניוז מסכן חיים וכזה שפשוט משחית את האנושות (תראה מה קרה עם Qanon או העולם השטוח). יש כל כך הרבה השלכות כאלו על החברות האלה - בעיני זה שערורייתי לדרוש מהן לא להתגונן מפני זה.
במקרים כמו הסרטון שהבאת, הן גם מחמירות וטועות, ואני יכול להבין זאת, כי זה עדיף להן מבחינה עסקית. למה שגוגל תצטרך להתמודד עם עזיבת יוצרי תוכן ומרד מפרסמים, כי מישהו החליט שגוגל שייכת לו ויש לו זכות טבעית לשים את הזבל שלו שם?
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
70319 הודעות, 237 מדרגים, 472 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 28
לאקדמיה ולדיון המדעי בנושא זה.
בתור חברות פרטיות מותר להן לעשות מה שבא להן, זה מובן מאליו.
Make Orwell 1984 Fiction Again
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
59059 הודעות
בתגובה להודעה מספר 28
אתה קורא לזה "דיון שונה" כי בעיניך חברות טכנולוגיה הרבה יותר גדולות וחזקות מחלק גדול מהמדינות בעולם יכולות לעשות כמעט כל מה שהן רוצות כי הן "עסק פרטי" וגם אם כל חברות הטלפון בעולם יחליטו לנתק את כל הלקוחות בעלי הדעות הליברטריאניות זו לא תהיה השתקה כי השתקה זה משהו שרק "ממשלה" יכולה לעשות.
אני מציע להתעלם מכינויים כמו "ממשלה" או "עסק פרטי" ולבחון כל ארגון לפי הכוח האמיתי שיש לו. אם יש לו הרבה כוח אז הוא יכול להשתמש בו לרעה גם להשתקה וצנזורה, לא משנה אם הוא "פרטי" או "ציבורי".
המקרה הנוכחי עוד לא מהווה השתקה מלאה, בינתיים הם רק הודיעו על הפסקת שיתוף פעולה עסקי. אבל הם גם הזכירו בהודעה "מתנגדי חיסונים" שכידוע אותם הם מצנזרים בצורה מלאה, כך שבעיני צריך לראות זאת כצעד בכיוון הזה.
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 43
כשל לוגי 1: אתה טוען שאני בעד לצנזר פסאודו-מדע, למרות שלא טענתי זאת.
כשל לוגי 2: הבדלתי בפירוש בין דיון אקדמי בקהילה חוקרת, לבין זירה אינטרנטית של חברה פרטית.
השתקה זו משהו שגם חברות פרטיות יכולות לעשות בפלטפורמות שלהן, לא הכחשתי זאת - אני פשוט חושב שזו זכותן. חבל לי שאתה בעד אפליה נגד חברות גדולות לעומת חברות קטנות וציינת זאת בעבר, כאילו אם חברה מצליחה אז היא פתאום הופכת לרכוש של כולם ובעלי המניות שלה מאבדים זכויות קניין, ומציג עצמך כלוחם באפליה... יש לי תחושה שזה קשור לכך שההטיה שם היא ספציפית שמאלנית, אבל אולי אני טועה...
אתה מציע להתעלם מכינוי כמו "ממשלה" או "עסק פרטי" כי זה ירוקן כל תוכן מהדיון, הרי מדובר בהבדל מהותי ובסיסי. אני לא חושב שההצעה שלך במקום, והיא מעידה על ניסיון לברוח מהרודנות שבה כלפי בעלי מניות חפים מפשע.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.4.02
4216 הודעות, 34 מדרגים, 67 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 45
שיעשו סטנדרט כמו בסרטים
אם זה כולל אלימות וסקס מעל גיל 18 וכדומה.
יעשו זאת גם לסרטוני יוטיוב ויתנו לנו להחליט ולא שימחקו הכל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
59059 הודעות
בתגובה להודעה מספר 45
ההבחנה בין ארגונים חזקים וחלשים מבוססת על הכוח שלהם. גם חנות קטנה עלולה להיות מונופול אם היא נמצאת בעיירה קטנה באמצע המדבר ואם היא תשתמש לרעה בכוח הזה שלה כמונופול כדי לצנזר ולסתום פיות באמצעות חרם על כל הליברטריאנים בעיירה, אז זו פגיעה בחופש הביטוי והמחשבה שצריך להיאבק בה, ואחת מהדרכים האפקטיביות והפופולריות היא באמצעות איסור הפליה.
אם ארגון מצליח שצבר כוח רב עושה שימוש לרעה בכוח הזה כדי לפגוע בחופש הביטוי, אז זה משהו שהחברה החופשית צריכה להתקומם נגדו, בלי קשר לתואר של הארגון הזה כ-"ציבורי" או "פרטי", אחרת היא לא תוכל להמשיך להיות חברה חופשית.
בעלי מניות הם אלה שמנהלים את החברה באמצעות הדירקטוריון ויש להם שליטה בהתנהלות שלה, כמו שלציבור הבוחרים יש שליטה על התנהלות הממשלה במדינה דמוקרטית. כך שבטיעון שלך שהתנגדות לפגיעה בחופש הביטוי מצד חברה עם בעלי מניות היא "רודנות כלפי בעלי מניות חפים מפשע" אפשר גם להשתמש ביחס לפגיעה של הממשלה בחופש הביטוי ולטעון שהתנגודת לה היא "רודנות כלפי ציבור בוחרים חפים מפשע".
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 57
כי זו הנחה כל כך חסרת בסיס, ממש כמו שאני אבטל את ההבדלה בין "אזרח שומר חוק" לבין "פושע אלים ומסוכן" ובכך אצדיק כליאה שלך.
חופש הביטוי כזכות אדם יסודית מתייחס לממשלות. אין לך זכות להיכנס אלי הביתה ולהגיד שם מה שבא לך, יש לי את הזכות בבית שלי (כלומר *בקניין* שלי) להגיד לך לצאת ולומר בחוץ מה שבא לך, מבלי שהשלטון יפעל נגדך.
גוגל ופייסבוק לא פוגעות בחופש הביטוי שלך. אתה תמיד יכול להתבטא איך שבא לך, פשוט לא בפלטפורמה הפרטית שלהן...
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.9.11
4155 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
https://youtu.be/mzFTlVRwGKI
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 69
או לתמצת את הטענה בעצמך?
אני כותב זאת ספציפית כי גם הגבת לי למטה עם משהו שלא קשור לדבריי ומראה שלא קראת אותם, ולכן אני חושד שגם כאן אולי זה המצב וזה יהיה בזבוז זמן מצדי.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.9.11
4155 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 75
לגבי פרופ דובי, צפה בזה אם אתה מתעניין בדעות נוגדות. אם לא, ממש לא מעניין אותי אם תצפה או לא. אבל הוא מרתק.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.21
170 הודעות
בתגובה להודעה מספר 7
כשקופרניקוס טען שכדור הארץ אינו מרכז היקום ואפילו לא מרכז מערכת השמש (כי כדור הארץ סובב סביבה ולא היא אותו), קופרניקוס דיבר נגד הקונצנזוס.
נכון היום לא היו שורפים אותו בכיכר העיר , אלה היו ועושים את זה בכיכר הרשת החברתית.
נ.ב
המדע לא מתקדם בגלל קונצנזוסים אלה דווקה בגלל שבירתם!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות
בתגובה להודעה מספר 13
זה לא אומר שיהיה קונצנזוס מדעי בנוגע לזה. אבל אם מדען גילה את האפקט הפוטו-אלקטרי, הוציא מחקר שעבר ביקורת עמיתים, וכל הניסויים בנושא שוחזרו בהצלחה במליוני ניסיונות הפרכה - אז נגיע לקונצנזוס מדעי. הדברים שונים בתכלית, למרות שבשניהם יש את המילה "קונצנזוס", כי אחד מבוסס על תהליך מדעי ואחד על אמונה מיסטית.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
59059 הודעות
בתגובה להודעה מספר 17
בראשות ועדת עורכים של "מדעני התורה" עם ביקורת עמיתים של "מדעני התורה" שיכללו מאמרים על "ניסויים מוצלחים במדע התורה, ניסים ותפילות", וישנו את השמות של הישיבות ל-"מכוני מחקר מדעיים בתחום מדע התורה" ויערכו "כנס קונצנזוס של מדע התורה", אז ניתן יהיה להגיע למסקנה ש-"משה אמת ותורתו אמת זה הקונצנזוס המדעי"?
הדוגמה הזו חושפת את הכשל הלוגי בטיעון שמבוסס על מתן יחס מיוחד למי שקורא לעצמו "מדען" ולחברים שלו "מדענים" במסגרת טיעון מעגלי של פנייה אל הסמכות.
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות
בתגובה להודעה מספר 39
ואם באמת יתארגנו להם רבנים ויצליחו לשחזר ניסוי באמצעות תפילות שוב ושוב, יוציאו זאת לביקורת עמיתים וזה יעמוד במבחן ההפרכה ויתקבל ע"י הרוב המוחלט - כמובן שיהיה ניתן לומר שיש קונצנזוס מדעי...
אתה מתעסק בשם "מדען", אני מתעסק בשיטה ובמתודולוגיה. וכמובן שריאלית, אין שום סיכוי שרב יתעסק במתודולוגיה שכזו, כי היא דורשת ממנו להניח את אי-קיום אלוהים כברירת מחדל.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
59059 הודעות
בתגובה להודעה מספר 44
ערכתי לאחרונה בתאריך 09.10.21 בשעה 14:50 בברכה, זבנג וגמרנו
שעברו ביקורת עמיתים ע"י "מדעני תורה" אחרים ויתקבל ע"י הרוב המוחלט של "מדעני התורה", ואז ניתן יהיה לומר שיש "קונצנזוס מדעי". אם אנשים אחרים ינסו לשלוח לכתבי העת האלה מאמרים שיתקפו את הניסויים האלה אז המאמרים בצורה אפקטיבית לא יתפרסמו כי הם "לא עומדים בסטנדרטים המדעיים הגבוהים של מדע התורה", ואם מאמרי הביקורת יתפרסמו בכתבי עת שלא קשורים ל-"מדעני התורה" אז הם יוכרזו ככתבי עת לא לגיטימיים שעוסקים ב-"פסאודו מדע" ואין משמעות למה שכתוב בהם.
הדעה שלך שהניסויים במאמרים האלה הם ניסויים גרועים, או שהם מזוייפים ושהמסקנות שלהם "לא מבוססות", תהיה דעה לא לגיטימית שיקראו לה "פסאודו מדע" או "תיאוריית קונספירציה".
בוא נניח שהמערכת הזו תקום ותפעל במקביל למערכת הקיימת, "הקונצנזוס של מדע התורה" ו-"הקונצנזוס של האקדמיה" יכנו אחד את השני "מכחישי מדע" ו-"פסאודו מדענים". איך אדם רגיל יוכל לדעת מי צודק ועל מי לסמוך?
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות
בתגובה להודעה מספר 53
יש מצד אחד את הקהילה המדעית ומצד שני דתות וקבוצות התומכות בתיאוריות קונספירציה למיניהן, ויש משבר רציני של פייק ניוז וגזלייטינג. אפילו אי אפשר להסכים באופן מוחלט כיום שהעולם אליפטי ולא שטוח. אנשים קוראים לכל מה שלא מוצא חן בעיניהם "פייק ניוז". בעיה.
כך שאתה שואל, בעצם, איך אדם רגיל יוכל להבדיל בין עובדות, מדע ואמת לבין אמונה, שקרים, הטיות ופייק ניוז. לצערי, אין לי הצעה טובה יותר מאכן פנייה לסמכות של הקהילה המדעית, שהיא מן הסתם לא מושלמת, אך המתודולוגיה שלה הוכיחה את עצמה באופן הטוב ביותר, ומדובר בגוף הכי קרוב לאובייקטיביות ולרצון אמיתי להגעה לאמת, בניגוד למשל לארגון דתי, שמחויב מעצם הגדרתו להוכיח תזה בלתי ניתנת להפרכה.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
59059 הודעות
בתגובה להודעה מספר 64
אז איך נדע על מי לסמוך? לא מספיק לומר ש-"המתודולוגיה הוכיחה את עצמה באופן הטוב ביותר", צריך להוכיח שזה נכון. להוכיח בכלים שמשכנעים את האדם הרגיל. ואז יכול להיות שיש ל-"מדעני התורה" כלים לא רעים לשכנע את האדם הרגיל, או לפחות חלק גדול מהאנשים הרגילים.
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות
בתגובה להודעה מספר 73
אני לא כל כך מבין את הפואנטה. אתה טוען שצריך להתייחס לטענה בקונצנזוס המדעי (למשל - כוח שווה למסה כפול תאוצה) באותה הרצינות שצריך להתייחס לקבוצה אחרת שמאמינה בטענה כלשהי (נניח, מאמיני הארץ השטוחה)?
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.3.03
16153 הודעות, 133 מדרגים, 240 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
רפוא אינה מדע מדויק, ומי שאומר אחרת פשוט אינו מבין. אל כן, אין "קונצנזוס מדעי" בתחום הרפואה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
זה לא (לפחות לא בהכרח) שחבורת אנשי מקצוע מתאגדת ומכריזה על הקונצנזוס. אלא פשוט ניתן לראות שהמחקר וההסכמה בנושא היא אצל הרוב המוחלט של הענף. למשל, חיסון נגד חצבת בילדים זה משהו שכמעט כל רופא תומך בו ובערך 100% מהמחקר הרפואי תומך בו.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
5653 הודעות, 26 מדרגים, 52 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 27
המדע מבוסס בדיוק הפוך ממה שאתה אומר אין יותר מדעי מלנסות דברים שסותרים את מה שידוע ומוכר.
כל הזמח יש גילויים חדשים שסותרים את הידוע לנו
ואסור לחסום דעות שונות זה דווקא משהו שהעולם המדעי כן יותר מסכים לגביו מאשר לאסור על אנשים להדמיע את דעתם אחרת היינו נתקעים במקום
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 38
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.9.11
4155 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 27
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
63616 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
למה הם לא אוסרים סרטונים על אסטרולוגיה וכד' שלגביהם יש יותר קונסנזוס מדעי?
#מי שניסה לחסל את הקריירות של בנט שקד סער ליברמן ועוד, מתבכיין בלי סוף על שהם הדיחו אותו מחוסר אמון
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
הרצון שלך לדרוס את זכויותיהם ולכפות עליהם לשדר כל פיסת זבל שאתה אוהב, הרבה יותר קרובה לקומוניזם מאשר הגישה של גוגל.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
63616 הודעות
בתגובה להודעה מספר 8
למה הקומוניסטים לא מצנזרים את כל התכנים הפסודו מדעיים, החל מאסטרולוגיה?
זו לא סתם חברה פרטית, אלא חברה עם הרבה כוח לסתום פיות, ממש כמו מדינה
#מי שניסה לחסל את הקריירות של בנט שקד סער ליברמן ועוד, מתבכיין בלי סוף על שהם הדיחו אותו מחוסר אמון
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
ואהבתי את ה"תמיד בעד מפלגה אחת", זה כי בארה"ב יש שתי מפלגות... אתה חושב שבגוגל בעד שתהיה רק מפלגה אחת? גוגל חברה בינלאומית, אתה חושב שהם בעד מפלגה אחת בכל מדינה בה הם פועלים?
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
70319 הודעות, 237 מדרגים, 472 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 22
Make Orwell 1984 Fiction Again
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 23
בארה"ב יש רק מפלגה אחת כזו, אז הם תומכים בה, והנה הגענו לעוד הצדקה לקומוניזם - הרי הם בעד שלטון מפלגה אחת... שזו הטעייה מכוונת. הרי יוטיוב פועלת גם בקנדה, ושם יש מספר מפלגות שמאלניות, אז למה הם לא בעד מפלגה אחת? שם הם לא קומוניסטים?
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
63616 הודעות
בתגובה להודעה מספר 23
יכלו להפסיק את התכנים על אסטרולוגיה, שזה עוד יותר בניגוד לקונסנזוס המדעי.
גוגל מטים את תוצאות החיפוש בנוגע לפוליטיקה אמריקאית ולא ישראלית
#מי שניסה לחסל את הקריירות של בנט שקד סער ליברמן ועוד, מתבכיין בלי סוף על שהם הדיחו אותו מחוסר אמון
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 34
לא ברור מה אתה מנסה לומר עם הוואטאבאוטיזם הזה.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
59059 הודעות
בתגובה להודעה מספר 35
בישראל כידוע החוק אוסר על הפליה של לקוחות על רקע השקפה.
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
במקביל לחוק נגד הכחשת שואה, ויכול רק לאחל לחברות כמו גוגל ופייסבוק להפעיל מספיק לוביזם ואת כל הכוח שברשותן על מנת להתחמק מהרודנות הזו.
ליטרלי כל צנזורה אפשר לצייר כ"השקפה", וזו בעצם דרישה מגוגל לאפשר לזבל את הפלטפורמה שלה ולפגוע לה בעסק, סתם כי חבורת פתיתי שלג החליטה שגוגל חזקה מספיק על מנת סוג של להלאים אותה חלקית.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
59059 הודעות
בתגובה להודעה מספר 47
אני שמח שבניגוד לתומכים אחרים בצנזורה, אתה מודה בתגובה הזו שאתה תומך ב-"צנזורה", ובתגובה אחרת ב-"השתקה". אני מקווה שבהמשך תשתכנע שצנזורה והשתקה תמיד פסולות ואין להן מקום במדינה חופשית, וזה יותר מסוכן מהתערבות של הממשלה בהתנהלות של חברות ביג טק.
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 62
אם אני בעד לאפשר עישון בחוק, אני בעד עישון?
אם כתבת עכשיו שחוק הכחשת שואה הוא בעייתי בעיניך, אתה בעד הכחשת שואה? בבקשה תפסיק להמציא.
אני תומך בכך שההחלטות על התוכן בפייסבוק וגוגל תהיינה שלהן, ולא של אחרים שרוצים להשתלט על הפלטפורמה שלהן ולפגוע בהן.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
59059 הודעות
בתגובה להודעה מספר 65
אלא רק ב-"זכות לצנזר את הזבל". ברור שמי שקורא לתופעה מסויימת "זבל" גם תומך בפינוי של ה-"זבל" הזה.
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 66
לפי אותו היגיון, אם אני חושב שעישון זה דבר נורא שמזיק לבריאות, הרי ברור שאני תומך באיסור מוחלט ואף על הריגה של מי שמעשן...
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
70319 הודעות, 237 מדרגים, 472 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 34
הצד השמאלי של המפה? בגלל שאתה תומך בצד הזה?
Make Orwell 1984 Fiction Again
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
63616 הודעות
בתגובה להודעה מספר 22
זו חברה אמריקאית, ואין להם אין להשפיע פוליטית על שוודיה
#מי שניסה לחסל את הקריירות של בנט שקד סער ליברמן ועוד, מתבכיין בלי סוף על שהם הדיחו אותו מחוסר אמון
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.21
170 הודעות
בתגובה להודעה מספר 8
והכוונה הייתה ל"כל מה שלא מתאים פוליטית- פשוט לא נכון!"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.11.18
8439 הודעות, 42 מדרגים, 72 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כנראה שכלום לא השתנה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.5.08
6260 הודעות, 71 מדרגים, 130 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
על מוצרי בשר יופיע : המוצר פוגע באקלים ועשוי לפגוע בכדור הארץ, בך ובקרובים לך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.7.14
1643 הודעות, 18 מדרגים, 31 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
נראה שהקורונה תהיה משחק ילדים לעומת סנקציות האקלים.
לא עוד טיסות למחוסנים בלבד אלא איסור טיסה, לטובת הכלל כמובן.
סתם קונספירציה... ניתן לזמן להפריך אותה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
1915 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
"חתור בסירה, חתור בידיים שלך. אל תפקיר את המשוטים בידי אלה שישמחו שתעלם."
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
70319 הודעות, 237 מדרגים, 472 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
When evaluating content against this new policy, we’ll look carefully at the context in which claims are made, differentiating between content that states a false claim as fact, versus content that reports on or discusses that claim. We will also continue to allow ads and monetization on other climate-related topics, including public debates on climate policy, the varying impacts of climate change, new research and more.
Make Orwell 1984 Fiction Again
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
48186 הודעות, 198 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.8.17
2169 הודעות, 21 מדרגים, 20 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
BB19 / MIGA
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.4.02
19554 הודעות, 134 מדרגים, 249 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
|| לקצץ את תקציב הבטחון || עכשיו אתם מבינים מיהו משיח השקר החלילן מרעננה? ||
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.10.04
77325 הודעות, 329 מדרגים, 627 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בשיטת השלבים קודם מתחילים צנזורה בדברים שהם "בקונצנזוס" ואז כשאין תגובה ממשית ממשיכים הלאה בסתימת הפיות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.7.18
4205 הודעות, 31 מדרגים, 34 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 37
אף אחד לא מצנזר אותם, פשוט לא יקבלו פרסומות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.5.13
3735 הודעות, 34 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 46
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.9.11
4155 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 49
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
56 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
עם זאת מי שמשפיע על מה יכניס ליוטיוב יותר כסף הם גופים ציבוריים.
התקלה נמצאת בדיוק כאן:
שינויי האקלים הם לא עניינו של שום גוף שאינו פרטי.
רק לגופים פרטיים יש זכות מוסרית לדאוג לבטיחות, לבריאות ולשלום האנושות,
מאינטרס עסקי.
כל גוף ציבורי ש"ידאג" לנ"ל יבצע בדיוק ההפך,
ויעשה את זה בצורה אלימה מטורפת וברברית - כמו כל גוף ציבורי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.9.21
271 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
רפואה, מדעי האקלים, מדעי כדור הארץ - כולם יפסיקו להיות מדעים, ויהפכו לדתות שהכפירה בהם תאסר, ובבו היום גם תענש. כמו בתקופת האינקוויזיציה.
בברית המועצות, רוב המדענים עבדו בתחומים שאי אפשר היה לקשור אותם לפוליטיקה, כמו מתמטיקה, פיזיקה כימיה. להיות רופא למשל, היה סכנת נפשות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.2.12
6427 הודעות, 46 מדרגים, 79 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 51
פוליטית.
גרמניה של שנות ה30 יצאה כנגד המדע היהודי וראתה בתיאוריות של איינשטיין סוג של חתרנות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.9.21
271 הודעות
בתגובה להודעה מספר 85
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.10.18
9493 הודעות, 78 מדרגים, 156 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לא רק במדע אלא בכל דבר.
"Good man must not obey the laws too well"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.1.15
67816 הודעות, 190 מדרגים, 359 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אין לנו ארץ אחרת, מדינת ישראל תישאר יהודית ודמוקרטית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.9.16
15814 הודעות, 90 מדרגים, 167 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכיכר טייאנמן שבמזרח ועד למדשאות המוריקים שבסיליקון וואלי, מסך ברזל של חשכה שמאלנית ירד על העולם!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.2.12
6427 הודעות, 46 מדרגים, 79 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בנושא.
לא ידעתי שקונצנזוס מדעי זה עיקרון מקודש שיש לאכוף אותו.
הרי הקונצנזוס המדעי הוא מה שקידם את האנושות הכי הרבה מאז המאה ה15.
אני מחכה שהאיסלאם יכפה גם הוא את הקונצנזוס המדעי שלו כדי להביא את האנושות לתור זהב חדש.
הגיע הזמן שיוטיוב תישטף לפח האשפה של ההיסטוריה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
63616 הודעות
בתגובה להודעה מספר 84
לכן הקומוניסטים של יוטיוב עדיין לא אוסרים הפצת תכנים שמתנגדים לכך
#מי שניסה לחסל את הקריירות של בנט שקד סער ליברמן ועוד, מתבכיין בלי סוף על שהם הדיחו אותו מחוסר אמון
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
6229 הודעות, 56 מדרגים, 111 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
האם תצונזר דת כמרי האקלים שמנסה להחזיר את הקדמה לאחור בשם הנבואות האפוקליפטיות המוגזמות בנושא ?
מה לגבי מי שינסה לטעון משהו כמו ""ההתחממות הגלובלית היא עובדה וטראמפ גרם לה"...?
ברור שזה צעד ראשון בצנזור מוחלט - גם עם טראמפ התחילו בקטנה, וכבר היום יש כותבים בנושא האקלימי ש"דואגים" שיקבלו פחות חשיפה.
הבעיה לא התחילה בעידן טראמפ,
בפיגועי ה11 בספטמבר הממשל דאז נתן לתאגידים הללו גישה חסרת תקדים למידע פרטי על הצרכנים,
זה יחד עם הפטור ממס יצר את המצב הנוכחי שמאיים על החירות של כל כך הרבה אנשים היום.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
12616 הודעות, 133 מדרגים, 266 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
וכן הלאה וכן הלאה כול מה שמתנגד למשטר השמאלני ולדוקטורינות שלהם יושתק יבוטל יוחרם ובהמשך גם יזרק לכלא
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.2.15
9810 הודעות, 62 מדרגים, 122 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
העולם הופך לדיקטטורת מחשבה מיום ליום.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
48897 הודעות, 337 מדרגים, 665 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
יש לחייב בחוק בכפייה את כל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל בקורס בסיסי בסטטיסטיקה וניתוח נתונים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.7.14
35647 הודעות, 157 מדרגים, 310 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אז תבלו
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
סיפורה של האירוטיקה הנוסעת בזמן
או: מה אנחנו יודעים בכלל?
כתב-עת אמריקאי מכובד לפסיכולוגיה פירסם השנה מאמר של פרופסור מכובד מאוניברסיטה מכובדת, שטען כי אנשים יכולים לראות פורנו מהעתיד. דריל בם מאוניברסיטת קורנל מתאר במאמר ניסויים שמוכיחים, על פי כל כללי השיטה המדעית המקובלת, שבני אדם ניחנו, במקרים מסוימים, בתפיסה מוקדמת. כלומר אנחנו יכולים לראות את העתיד. באחד הניסויים של בם ישב כל נבדק מול מסך מחשב שהציג שני וילונות שמאחורי אחד מהם הסתתרה תמונה, והנבדק התבקש לנחש איזה מהווילונות יתרומם ויגלה את התמונה מאחוריו. מאה הנבדקים ניחשו היטב ב-53 אחוז מהמקרים - יותר מהתוצאה הצפויה של 50 אחוז - אבל רק כשהתמונה היתה "ארוטית". במקרים אחרים לא נרשמה ראיית נולד כלשהי, גם לא כשהתמונה היתה "רומנטית" בלבד.
המאמינים בעל-טבעי קפצו על ממצאי המחקר כמוצאי שלל רב. אם אנשים רגילים, שמחשבותיהם בהמיות, מסוגלים לראות נשים עירומות מהעתיד, תארו לעצמכם מה יראה מקובל טהור-לב? אחרים הסיקו מהמחקר אחת משתי מסקנות. הראשונה: השפעתה של פורנוגרפיה חזקה כל כך עד שהיא מסוגלת לנוע אחורה בזמן, או, לחלופין, אנחנו מסוגלים לשלוח את תודעתנו לעתיד, אבל רק כדי לראות שם אנשים עירומים. השנייה: המתודולוגיה המדעית המקובלת, שלפיה פעל גם פרופ' בם, עלולה להוביל למסקנות לא נכונות.
ב-2005 פירסם הרופא היווני ג'ון יונידיס מאמר מדעי שכותרתו "מדוע רוב המסקנות במאמרים מדעיים שגויות". מחקרים המבוססים על סטטיסטיקה, כמו רבים מהמחקרים הרפואיים ורוב המחקרים הפסיכולוגיים (וגם זה של בם), משכנעים באמיתותם בעזרת מידה הנקראת "מובהקות סטטיסטית". הם בודקים את ההשערה על מדגם אקראי באוכלוסייה, וכאן טמונה הבעיה. האקראיות במדגם האקראי יכולה לגרום לתוצאות מקריות. למשל, אם בוחרים באקראי מאה ישראלים, יש סיכוי - קטן אמנם - שרובם יהיו בלונדינים, אף שהדבר אינו משקף את המצב באוכלוסייה.
המובהקות הסטטיסטית, שאותה קל לחשב, היא הסיכוי שתוצאות המחקר משקפות נכון את המציאות ואינן מקריות. אם הסיכוי הזה גבוה מ-95%, הסף המקובל באקדמיה, התוצאות נחשבות מובהקות. כבר מראש, הסף הזה מניח ש-5% מהמחקרים שמתפרסמים, אינם נכונים. כלומר אם נבדוק סטטיסטית את הקשר לסרטן של כל המאכלים בעולם, אחד מכל 20 מאכלים יימצא, בטעות, כמסרטן במידה מובהקת מספיק לפרסום בכתב-עת מדעי.
אבל הבעיה עם המחקר הסטטיסטי גדולה הרבה יותר. יונידיס (כמו אחרים לפניו) הראה שהמובהקות הסטטיסטית כלל אין בה די לגלות תופעה בטבע. כדי להבין מדוע, נחשוב על בדיקה רפואית שמגלה איידס בהסתברות של 95%; כלומר, על אדם חולה הבדיקה תאמר ב-95% מהמקרים שהוא כזה. כעת נניח שאנחנו בודקים אדם שפגשנו באקראי ברחוב והבדיקה קובעת שהוא חולה. מה הסיכוי שהוא אכן כזה? התשובה היא "תלוי", אבל הרבה פחות מ-95%. הסיבה לכך היא שלתוצאת הבדיקה יש שני הסברים: אחד, שהאדם בריא והבדיקה טועה, מה שאינו סביר; והשני שהבדיקה אינה טועה ושהאדם חולה. אבל אם שכיחות המחלה באוכלוסייה נמוכה (נניח 1%) מהסיכוי שהבדיקה טועה (5%), סביר יותר שהבדיקה טועה והאדם בריא.
מאותה סיבה בדיוק המשטרה לא חוקרת כל זוכה לוטו בחשד שרימה. הסתברות הזכייה בלוטו מבלי לרמות כמעט אפסית - נמוכה הרבה יותר מהסיכוי שפוליטיקאי קיבל מתנה בלי שהסתתרה מאחוריה כוונת שוחד - ולכן אמורה לעורר חשד, אבל המשטרה מאמינה שהסיכוי שהזוכה הצליח לרמות את מפעל הפיס נמוך עוד יותר.
רופאים מודעים לעובדה הסטטיסטית הזאת כשהם מאבחנים מחלות, אבל מדענים לא תמיד מודעים לה כשהם כותבים מחקרים. כמו בדיקת האיידס, גם המחקר המדעי הסטטיסטי הוא בדיקה של המציאות, עם סיכויים לשגיאה. אם מחקר סטטיסטי הראה קשר בין גן מסוים לבין התקרחות, הסיכוי שהתוצאה מקרית עשוי להיות נמוך מ-5%, אבל הסיכוי שדווקא הגן הזה, מבין כ-20 אלף גנים, הוא הגורם התקרחות, נמוך עוד יותר.
וככל שהטענה מופרכת יותר, נוגדת יותר את הניסיון - למשל הטענה שאפשר לראות את העתיד - כך המובהקות הנדרשת להוכחה גבוהה יותר. בקיצור: טענה קיצונית דורשת הוכחה קיצונית. אבל דווקא הטענות המופרכות והשערורייתיות הן אלו המעניינות והמפתיעות, אלו שמדען ישמח לחקור, מוסד ישמח לממן וכתב-עת או עיתון לפרסם, ומידת ההוכחה הסטטיסטית שכתבי-עת מדעיים דורשים ממחקרים מפתיעים זהה לזאת הנדרשת ממחקרים בנאליים.
יונידיס מצא דרך להעריך את הסיכוי שטענות מסוימות נכונות עוד טרם נבדקו בתחומים שונים ברפואה, והראה שדווקא ככל שתחום כלשהו ממומן יותר, כך אמיתות המחקרים בו נמוכה יותר, כי האינטרס הכספי משפיע על דיוק המחקר; ודווקא בתחום חם ופופולרי, כזה שיש בו תחרות גדולה בין קבוצות חוקרים, מספר התוצאות הנכונות נמוך, משום שניסויים דומים נערכים בהרבה מקומות: ברובם הם נכשלים והתוצאה השלילית לא מדווחת, ובמקום אחד הם מצליחים, במקרה, ואז הם מתפרסמים; בדיוק כמו שאנשים רבים קונים חיש-גד אחרי ארוחת הצהריים ואחד מהם אולי יזכה, ואין בכך כדי להוכיח שקניית חיש-גד אחרי ארוחת הצהריים מגדילה את סיכויי הזכייה. זאת הסיבה, טוען יונידיס, שלעתים קרובות מכריזים בהתלהבות על ממצא חדש (פתרון תשבצים מונע אלצהיימר) ואחרי כמה חודשים או שנים מדווחים באכזבה שאין הדבר כך.
יונידיס חזה ש-25% מהמחקרים הרפואיים הסטטיסטיים הקפדניים ביותר (מחקרים רנדומליים) וכ-80% ממחקרים קפדניים פחות (ואלו מרביתם), שגויים. הוא לא הסתפק בניחוש, אלא בדק את 49 המאמרים הרפואיים המצוטטים ביותר שהתפרסמו בכתבי העת המכובדים ביותר - אלו שחקרו את יעילותם של סטנטים במניעת התקפי לב, יעילות ויטמין E במניעת מחלות לב, וטיפולים הורמונליים לנשים - ומצא שמבין 34 המחקרים שנבדקו שנית, הממצאים של 14 נמצאו שגויים או מוגזמים. כלומר בין שליש למחצית המחקרים הרפואיים הנודעים והמשפיעים ביותר, אלה שהרופאים מסתמכים עליהם בהצעת טיפולים וטיפולים מונעים, אינם נכונים, ובתחומי מחקר מסוימים - תזונה (יתרונות בריאותיים של ויטמין E או אומגה 3), גנים (נמצא גן המגדיל את הסיכון לחלות במחלה מסוימת), ורבים ממחקרי תרופות חדשות - רוב הממצאים הם לוקש גמור.
גם את המאמר של יונידיס קיבלו חובבי העל-טבעי והקונספירציה בשמחה. יונידיס הראה כי המדע שגוי. אם כך, אולי אין התחממות גלובלית, ואולי טיפול בהומאופתיה ובאנרגיות יעיל לריפוי סרטן, או לכל הפחות, יעיל לא פחות מ"טיפולים מדעיים".
אבל יונידיס לא יצא נגד המדע אלא נגד האקדמיה. לא המדע בעייתי אלא החובה האקדמית לפרסם מספר גבוה של מחקרים בשנה היא זו שמאלצת מדענים להסתפק בראיות שאינן מספקות. מחקרים נרחבים, או כאלו שנעשים בשיתוף של כמה קבוצות ברחבי העולם - כלומר מחקרים שדורשים זמן רב - מוצאים קרוב לוודאי מסקנות נכונות.
ולכן, בשורתו של יונידיס לא רק שלא נדחתה על ידי הקהילה המדעית, אלא התקבלה בהתלהבות. המדענים הרגישו בעצמם שמשהו לא בסדר במחקר. בכל זאת, השיטה לא השתנתה - עד עכשיו. במסדרונות האקדמיה התחילו להתלחש שמאמר חזיית העתיד של מדען ידוע בכתב עת מכובד יהיה הקוץ בישבנם של אלו שלא מצאו פסול בשיטה. את המלאכה שיונידיס לא הצליח לגמור, יגמרו אולי תמונות פורנו מהעתיד. ואילו ליונידיס, בם, ולהומאופתים יש בכל זאת דבר משותף. כולם יסכימו שהתשובה על השאלה "מה משמעות הדבר לדעת משהו?" אינה קלה כל כך.*
https://www.haaretz.co.il/magazine/the-edge/1.1374719
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד