דיווחים ערביים: זה הבית שבו הוחזק רון ארד

רשת החדשות הסעודית אל חדאת' הציגה צילומים שבהם נראה, לכאורה, הבית שבו הוחזק הנווט לאחר נפילתו בשבי ב-1986 • על פי דיווחים ערביים, סוכני מוסד נטלו דגימותDNA מגופה בכפר בניסיונות לאתר מה עלה בגורלו של ארד

הבית שבו, לכאורה, הוחזק רון ארד בלבנון. צילום: רשתות ערביות

רשת החדשות הסעודית אל חדאת' פרסמה הערב (שישי) סרטון מהכפר נבי א-שית שבבקעת הלבנון, בו לטענת העיתון הוחזק הנווט השבוי רון ארד משנת 1986 ועד ל-1988, אז אבדו עקבותיו.

כבר ב-2004 פרסם העיתון א-שרק אל-אווסט שארד הוחזק בבית בכפר, ואף דווח שאנשי חיזבאללה איתרו את גופתו של הנווט השבוי, שהוחזק על ידי מחבלים של הארגון. על פי הדיווח, ארד נרצח על ידי שוביו ב-1988.

בנוסף לכך נטען בתקשורת הערבית כי המבצע שחשף ראש הממשלה נפתלי בנט על דוכן הכנסת בנוגע לגורלו של ארד התבצע בכפר זה, שם אספו לוחמי מוסד דגימות DNA מגופה, בניסיון לאתרו, אך הדגימות נמצאו כלא תואמות.  "בחודש שעבר, יצאו נשות ואנשי המוסד, למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד. זה היה מבצע מורכב ורחב מימדים, זה כל מה שאפשר לומר כרגע. עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון", אמר בנט בנוגע לבצע.

כזכור, ארד נפל בלבנון ב-16 באוקטובר 1986, לפני כמעט 35 שנים. הוא נחשב כנעדר מאז מאי 1988. ב-2005 הגיש אמ"ן דו"ח סודי שלפיו ארד ככל הנראה נהרג בין 1995 ל-1997. עם זאת, בפברואר 2016 פורסמה עדות חדשה מלבנון לפיה ארד נהרג עוד ב-1988, כשנתיים לאחר נפילתו בשבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר