פיצוץ במסגד באפגניסטן - לפחות 50 אנשים נהרגו

במהלך תפילת יום השישי אירע פיגוע ההתאבדות הגדול ביותר מאז השלמת הנסיגה האמריקנית, במסגד שיעי בצפון המדינה. דובר במשטרת הטליבאן אמר כי לפחות 100 בני אדם נפגעו, דאעש לקחו אחריות

זמן צפייה: 01:21

פיצוץ משמעותי אירע היום (שישי) במסגד שיעי במחוז קונדוז שבצפון אפגניסטן, במהלך תפילת יום השישי. סרטונים רבים ברשתות החברתיות הראו אנשים המחפשים את המסגד שנהרס ומעבירים גופה מהזירה לאמבולנס. דובר במשטרת הטליבאן אמר כי לפחות 100 בני אדם נפגעו בפיגוע, כאשר ככל הנראה לפחות 50 מהם נהרגו. זהו הפיגוע הגדול ביותר מאז השלמת הנסיגה האמריקנית מהמדינה.

כמה שעות אחרי הפיצוץ, ארגון דאעש לקח אחריות על הפיגוע. מקורות ביטחוניים אמרו לסוכנות "אעמאק" כי לוחם של המדינה האיסלאמית פוצץ מטען צד שלבש בין המוני השיעים בתוך מקום הפולחן. המקורות ציינו כי מבצע ההתקפה, מחמד אלאויגורי, הוא מוסלמי מקהילת האויגורים, שטליבאן נשבעה לגרשם כדי להיענות לדרישותיה של סין ומדיניותה נגד המוסלמים שם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהתפרצות הר געש ועד קפטן קירק בחלל: מסביב לעולם בשתי דקות

הוועדה אישרה את מינוי ראש השב"כ: "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו"

בית המשפט התיר תפילה שקטה בהר הבית, בר לב: "שינוי מסוכן"

הנהגת הטליבאן מתמודדת עם איום הולך וגובר מצד שלוחת דאעש במדינה, המכונה המדינה האיסלאמית בח'ורסאן. לוחמי דאעש הגבירו לאחרונה את התקיפות, כולל שני פיגועים קטלניים שבוצעו בבירה קאבול.

פיצוץ במסגד באפגניסטן
פיצוץ במסגד באפגניסטן | צילום: רויטרס

פיצוץ במסגד באפגניסטן
פיצוץ במסגד באפגניסטן | צילום: רויטרס