י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביטול ההרחקה מההר

השר לבט"פ נגד בית המשפט: "עלול לגרום להתלקחות"

המשטרה הגישה ערערור על החלטת בית משפט השלום בירושלים לבטל צו הרחקה שניתן לפעיל הר הבית | השר לביטחון פנים עמר בר-לב תקף את החלטת בית המשפט: "שינוי בסטטוס קוו הקיים יסכן את שלום הציבור ועלול לגרום להתלקחות"

השר לבט"פ נגד בית המשפט: "עלול לגרום להתלקחות"
השר בר-לב, הר הבית צילום: פלאש 90

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, תוקף היום (שישי) את החלטת בית משפט השלום בירושלים לאפשר ליהודי לעלות ולהתפלל בשטח הר הבית. "שינוי בסטטוס קוו הקיים יסכן את שלום הציבור ועלול לגרום להתלקחות", אמר בר-לב בתגובה להחלטה שעוררה סערה.

מוקדם יותר השבוע קיבלה השופטת בלהה יהלום את ערעורו של אריה ליפו, פעיל הר הבית, וביטלה צו הרחקה מההר שהוציאה לו המשטרה. המשטרה הרחיקה את ליפו לאחר שבמהלך יום כיפור עלה להר הבית והחל להתפלל במקום.

"העורר נמצא בהר הבית על בסיס יומיומי ומכיר את הנהלים המקובלים במקום, ואכן מודה כי התפלל. במובן זה ברור מדוע חוששת המשיבה ומדוע הורתה על ההרחקה. מאידך גיסא, דווקא הגעתו היומיומית להר הבית מלמדת על כך שמדובר בעניין עקרוני ומהותי עבורו", כתבה השופטת בהחלטתה.

 "משטרת ישראל הגישה ערער על החלטת השופטת. זאת מכיוון ששינוי בסטטוס קוו הקיים יסכן את שלום הציבור ועלול לגרום להתלקחות", אמר הבוקר בר-לב.

הוא הוסיף "מדינת ישראל דוגלת בחופש הפולחן והתפילה לכולם, יחד עם זאת, נוכח ההשלכות הביטחוניות, יש לקיים את הסטטוס-קוו הקובע שתפילת יהודים בהר הבית תתקיים לצד הכותל המערבי ותפילת מוסלמים תתקיים באל-חרם א-שריף".

תום ניסני, מנכ"ל ארגון "בידינו - למען הר הבית" מסר בתגובה לדבריו של השר בר-לב: "אין סטטוס קוו בהר הבית. בהר הבית הוקם רק ב-2019 מסגד חדש, זה סטטוס קוו? מדינת ישראל היא היחידה שמשחקת במשחק הזה. על השר בר-לב להכיר בחוק הישראלי הדמוקרטי שאינו מקבל מניעה מאדם להתפלל לבוראו במקום הכי קדוש לו רק בשל דתו ואמונתו. העולים להר הבית ימשיכו להתפלל, לשיר התקווה ולהניף דגל לפי החוק בהר, ולא יסתפקו בכותל".

יצוין כי הרבנות הראשית ורוב הפוסקים אוסרים להיכנס להר הבית כלל, בשל האיסור של כניסה בטומאת מת לשטח ההר.

עמר בר לב בית משפט צו הרחקה הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד