המתמחים יפגינו במוצ"ש: "משרד הבריאות הפקיר 90% מאיתנו"

לאחר שהגישו את מכתבי ההתפטרות, נציגי הרופאים הצעירים הודיעו כי מחר בערב תיערך בת"א הפגנה נגד מתווה קיצור התורנויות שנחתם – למרות התנגדותם. "דורשים חזרה למתווה שהובטח לנו"

ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" הודיע היום (שישי) כי במוצ"ש תיערך הפגנה של הרופאים המתמחים, במחאה על המתווה לקיצור התורנויות עליו חתמה השבוע שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. אירוע המחאה ייערך מחר בערב בשעה 20:00 ברחבת הסינמטק בתל אביב.

מארגון הרופאים המתמחים "מרשם" נמסר כי: "משרד הבריאות הפקיר 90% מהמתמחים להמשיך לעשות תורנויות של 26 שעות- בלי שום התחייבות. האמירות של משרד הבריאות כאילו יש התחייבות ויש תקציבים לקיצור תורנויות לכל המתמחים בתוכנית המדורגת היא שקר. בחדרי החדרים הם הסבירו לנו למה אי אפשר להתחייב, אלא רק לעשות את המאמצים. כך גם לגבי המחלקות הכירורגיות שמוחרגות אפילו מהמתווה שכבר פורסם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהתפרצות הר געש ועד קפטן קירק בחלל: מסביב לעולם בשתי דקות

דיווח: צוללת אמריקנית התנגשה בחפץ בים סין – 15 חיילים נפצעו

2,064 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול – מספר החולים הקשים ירד

נציגי "מרשם" הוסיפו גם כי: "תוכנית קיצור תורנויות הדרגתית היא משהו שאנחנו מסכימים עליו, מאז ומתמיד. ברור שאי אפשר לקצר תורנויות לכולם מעכשיו לעכשיו.משרד הבריאות התחייב בפנינו על תוכנית אחרת. כזו שכוללת בשלב הראשון 30% מהמתמחים, כזו שמתחילה קיצור תורנויות גם במרכז ולא רק בפריפריה, כזו שיש בה התחייבות לכמה מתמחים נכנסים למתווה כל שנה, כזו שמקצרת תורנויות בסוף הדרך- לכל המתמחים, בכל המקצועות".

לדברי מארגני המחאה "התמיכה הציבורית, גם מהחולים שלנו, היא מרגשת ומחזקת ואנחנו קוראים לציבור להגיע להפגנה ולתמוך במאבק שלנו. זה מאבק של כל אזרח במדינת ישראל שמגיעה לו רפואה טובה יותר ולא על ידי רופא מתמחה שעומד על הרגליים כבר 25 שעות."

כזכור, כ-2,500 מתמחים הגישו אתמול מכתב התפטרות, לאחר ששרת הכלכלה חתמה על היתר לקיצור שעות התורנויות בבתי החולים בפריפריה מ-26 ל-18 שעות - למרות התנגדותם למתווה. עם זאת, מבדיקה שנערכה אתמול מול בתי החולים הגדולים עולה כי נכון לעכשיו אף מתמחה לא הגיש התפטרות.