י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המחדל וההפקרות

המחבל המתאבד שוחרר מהכלא סמוך לפיגוע הקטלני

בחסות ההפקרות שהתנהלה בנסיגת ארה"ב מאפגניסטן, שאפשרה את השתלטות טאליבן על בתי הכלא ושחרורם של מחבלי דאעש, התרחש הפיגוע הקטלני מחוץ לשדה התעופה בקאבול שגבה את חייהם של קרוב ל-200 איש, בהם 13 חיילים אמריקנים. המחבל המתאבד שוחרר 11 ימים קודם לכן

המחבל המתאבד שוחרר מהכלא סמוך לפיגוע הקטלני
אילוסטרציה צילום: unsplash

המחבל המתאבד שנשלח מטעם דאעש, ורצח  13 חיילים אמריקאים מחוץ לשדה התעופה בקאבול בירת אפגניסטן, בחודש אוגוסט, שוחרר מהכלא על ידי הטאליבן ימים לפני הפיגוע.

עבדול רחמן אל-לוגרי, היה בין אלה ששהו בכלא בבסיס חיל האויר הענק 'באגרם', האמריקאים השאירו את הבסיס לצבא אפגניסטן, ונעלמו ממנו באישון לילה. אך צבא אפגניסטן לא תיפקד, וב-15 באוגוסט לאחר שהטאליבן השתלט על האזור שוחררו מהכלא כל האסירים, ביניהם גם אנשי דאעש. כך מסרו פקידים אמריקאים ל-CNN.

המחבל המתאבד, איש דאעש נכלא בבאגרם במשך ארבע שנים לאחר שנעצר בגין חלקו בפיגוע בניו דלהי שסהודו. הטאליבן החל לשחרר את חבריו ואת תומכי דאעש ועוד אלפי אסירים אחרים מהכלא לאחר שארצות הברית נטשה את בסיס התעופה באגרם על רקע הנסיגה השערורייתית מאפגניסטן. ארה"ב מסתבר התנהלה באופן מופקר וחסר אחריות, זאת לצד הביקורת על השלל הצבאי המשוכלל שננטש שם בשווי מיליארדי דולרים שנפל לידי ארגוני הטרור הרצחניים.

הרשויות האפגניות שלטו בכלא, הממוקם בבסיס חיל האוויר, מאז 2013. גורמים רשמיים מעריכים כי היו מאות אנשי דאעש בכלא כשהטאליבן השתלט עליו ושחרר את כולם.

המחבל המתאבד התפוצץ מחוץ לאחד השערים בשדה התעופה הבינלאומי ב-26 באוגוסט - 11 ימים לאחר ששוחרר על ידי הטאליבן. בפיגוע נרצחו 13 אמריקאים ולפחות 170 אפגנים שניסו להימלט על נפשם באמצעות טיסות פינוי אך מצאו את מותם באופן אכזרי.

מחבל מתאבד דאעש הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד