הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, החליטה לאשר היום (שישי) את מינויו של ר' לראש השב"כ למרות המכתב האנונימי שנשלח לוועדה ובו פרטים על התנהלות לא כשרה לכאורה של ר'. ר' השתתף בדיון הוועדה שנערך מוקדם יותר והשיב לטענות שהועלו נגדו במכתב. 

"לאחר בדיקת המידע שהובא בפניה, לא מצאה הוועדה פגם בטוהר מידותיו של המועמד ר', ולא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה למנותו", נמסר בהודעה שהתקבלה מלשכת ראש הממשלה. "הוועדה הודיעה על החלטתה לראש הממשלה".

ראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן, בירך על החלטת הוועדה למינוי בכירים אשר אישרה את מינויו של ר' לתפקיד ראש השב״כ הבא ומסר: "אני מאמין ביושרו וערכיו האיתנים של ר', ומשוכנע שהוא יוביל במקצועיות את שירות הביטחון הכללי, תוך שמירה על ממלכתיותו וערכיותו של הארגון".

אתמול דווח במהדורה המרכזית כי גורמים שמכירים את הפרשה מקרוב מדברים על כך שמדובר ב"שיטת סיכול אנונימית שאין לה מקום". גורמים בסביבת ראש השב"כ המיועד ר' מסרו כי "זה לא נעים אבל נתגבר, יש כאן ניסיון בדקה ה-90 לגרום לכך שהכניסה לתפקיד תהיה בטעם רע". ההערכה היא כי ר' ייכנס לבסוף לתפקידו, למרות שיש מישהו שרוצה שהמינוי יסוכל או שלפחות ההתחלה שלו תהיה תחת עננה.

במכתב שנשלח לוועדה בימים האחרונים מפורטים שני מקרים, שגם הערב אנחנו לא יכולים להרחיב עליהם משום שאין לנו את הכלים. הגישה הכללית של הוועדה היא חשדנית מאוד כלפי מכתבים אנונימיים שכאלו. בשלב הזה לא ברור עד כמה רחבה תהיה הבדיקה בשל העובדה שהמכתב הוא אנונימי, והאם הם יסתפקו בגרסתו של ר' או יבקשו להרחיב את הבדיקה ואולי לערב גורמים נוספים.

מכתב דומה נשלח עוד ב-2019, שבו כתב אותו אדם אנונימי לוועדה: "מפכ"ל המשטרה או סגנו עוברים מערך תחקור לווידוא ניקיון כפיהם ולובן מוסריותם לפני קבלת התפקיד. שלא כמותם, בשב"כ ובמוסד לא בודקים בציציות, שאלות לא נשאלות ובעלי התפקידים חוסים בצל הדממה, בתואנת ביטחון המדינה". הוא הוסיף כי "אדם המיועד לתפקיד ציבורי רם ונישא בארגונים אלו, גם הוא נכון לו שייבדק באותן אמות מידה".

המכתב האנונימי הזה הפך לשיחת היום בתוך השב"כ, אבל הטענות שמופיעות בו נבדקו כבר ובארגון בעבר ולא נמצאו ראיות או הוכחות שתומכות בטענות האלו.