הוועדה המייעצת אישרה: ר' ימונה לראש השב"כ הבא

סגן ראש השב"כ אמור להיכנס לתפקיד ברביעי הקרוב • לאחר בדיקת המידע שהובא בפניה, חברי הוועדה לא מצאו פגם בטוהר מידותיו • נדב ארגמן בירך: "מאמין ביושרו וערכיו האיתנים"

ר', ראש השב"כ המיועד, צילום: יוסי זליגר

הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, אישרה היום (שישי) את מינוי של ר', סגן ראש השב"כ המכהן, לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי. הוועדה הודיעה על החלטתה לראש הממשלה. 

מהוועדה למינוי בכירים נמסר כי "לאחר בדיקת המידע שהובא בפניה, לא מצאה הוועדה פגם בטוהר מידותיו של המועמד ר', ולא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה למנותו".

בימים האחרונים פורסם מכתב שנשלח לפני שנים בודדות, ובו מיוחסת לר' התנהגות שאינה הולמת. אף שהמכתב מצוי בידי חלק מכלי התקשורת כבר כשנתיים, תוכנו לא פורסם בשל אמינותו המפוקפקת.

ר' עצמו פרסם שלשום תגובה חריפה שבה מסר כי מדובר ב"מכתב אנונימי שנכתב ונשלח לפני כשלוש שנים ומופץ כעת. מאחורי המכתב עומד גורם בעל אינטרס אשר ביקש לפגוע כבר אז בשני מינויים.

ראש השב"כ נדב ארגמן, צילום: אורן בן חקון

המכתב חסר בסיס עובדתי, רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי. ככל שיידרש, עדויות לכך יוצגו בוועדה למינוי בכירים".

ראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן בירך על החלטת הוועדה ואמר: "אני מאמין ביושרו וערכיו האיתנים של ר' ומשוכנע שהוא יוביל במקצועיות את שירות הביטחון הכללי, תוך שמירה על ממלכתיותו וערכיותו של הארגון".

מסיירת מטכ"ל לשב"כ

ר' (55), נשוי ואב לשלושה, גבר בהתמודדות על ראשות השב"כ על ר' אחר, קודמו בתפקיד סגן ראש השירות. ר', בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד, החל את שירותו הצבאי בצה"ל כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים.

במסגרת שירותו ארוך השנים, לחם ופיקד על מבצעים רבים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ, בשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי לבניין הכוח של הארגון, ובשנת 2018 מונה לסגן ראש השירות, תפקיד שאותו מילא בשנתיים וחצי האחרונות.

שמו ותמונתו של ר' אסורים בפרסום עד לאחר אישור מינויו על ידי ועדת גולדברג, שכאמור צפויה להתכנס היום. אם לא תהיינה הפתעות, ולאחר שיתברר סופית עניין המכתב האנונימי, שכאמור, מהימנותו מלכתחילה מוטלת בספק, מינויו יאושר היום ונדב ארגמן יסיים קריירה מוצלחת של יותר מחמש שנים בראשות השב"כ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר