ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ברקע המתיחות עם הסינים

דיווח: חיילים אמריקאים אימנו בסתר כוחות בטייוואן

בשל החשש בטייוואן ממלחמה קרובה עם סין שמעוניינת לכבוש את שטחה ולספחו אליה, מדווח כי צבא ארה"ב אימן כוחות צבאיים של טייוואן בחשאיות במשך השנה האחרונה. כמו כן חימשה ארה"ב את הטייוואניים בציוד משוכלל

דיווח: חיילים אמריקאים אימנו בסתר כוחות בטייוואן
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

הכוחות האמריקאים אימנו בחשאי את הכוחות הצבאיים של טייוואן במדינה, במשך שנה לפחות, על רקע החששות שלה מתוקפנות סינית השכנה, כלפי האי שמתנהל תחת שלטון עצמאי.

על פי הדיווח של ה'וול סטריט ג'ורנל' אתמול (חמישי), כוחות מיוחדים אמריקנים מאמנים יחידות של כוחות היבשה של טייוואן, ונחתים של ארה"ב מסייעים לכוחות ימיים מקומיים באימון סירות קטנות. הפנטגון לא אישר או הכחיש את הדיווח, אך הדובר ג'ון סופל אמר כי התמיכה האמריקנית בצבא טייוואן "נמדדת על פי צרכי ההגנה שלה".

הדיווח מגיע על רקע התגברות הטיסות של סין מעל שמי טייוואן, רק בשבוע האחרון דווח כי סין הטיסה כמעט 150 מטוסי קרב מעל האי, בניסיון להפחיד את המדינה, שכן סין רואה בטיוואן חלק משטחה. טייוואן מצידה מתכוננת למלחמה אפשרית על עצמאותה נגד סין.

סין מצידה בנתה את הצבא שלה במשך שנים ואיימה להשתלט על האי השליו בכוח במידת הצורך, מה שהדאיג את האמריקנים שמקיימים מערכת יחסים ייחודית עם טייוואן, ומספקת לה תמיכה צבאית, דבר שמכעיס מאוד את הסינים.

וושינגטון נמנעה מיצירת קשרים רשמיים עם טייוואן כחלק מהסכמים עם סין שנחתמו בשנת 1979. במסגרת הסכם זה, ארצות הברית הסכימה לנתק את הקשרים הפורמאליים עם טייוואן. אך מכיוון שהקשרים בין ארה"ב לסין מתוחים בגלל מגיפת הקורונה, סחר, וכן בשל חילוקי דעות סביב נושא זכויות אדם וביטחון, וושינגטון התקרבה יותר ויותר לטייוואן.

ארה"ב מספקת נשק לטייוואן, כולל טילים ומטוסי קרב, על רקע האיום של סין להשתלט בכוח על האי מחדש ולשלבו מחדש עם סין. יצוין כי טייוואן מופרדת מיבשת סין על ידי אפיק ים ברוחב של כ-161 קילומטרים.

דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס, כינה את הפעילות הסינית "מעררת יציבות" ו"פרובוקטיבית".

סין טייואן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד