טרם הושגה שליטה על האש בהרי ירושלים - מתחזק החשד להצתה

לאחר שבת 30 נעצרה בחשד להצתה, השריפה עדיין משתוללת ליד הבירה. עם זאת, לא נשקפת סכנה ליישובים הסמוכים. נציב כבאות והצלה: "יש לכבות את האש לפני שתתחזק בחסות הרוחות הצפוניות בצהריים"

זמן צפייה: 00:16

מפקד מחוז ירושלים במערך הכבאות וההצלה, טפסר ניסים טויטו, קיים הבוקר (שישי) הערכת מצב בעקבות השריפה שמשתוללת מאז אתמול בהרי ירושלים והסביר כי "המשימה הבוקר היא לנצל את חלון ההזדמנויות ולהשלים את מלאכת הכיבוי האש שעוד בוערת כדי שלא תתחזק בחסות הרוחות שצפויות להתחזק בשעות הצהריים".

כמו כן, במהלך הפעילות לכיבוי השריפות איתרו כוחות הכיבוי ממצאים נוספים בשטח המעידים על כך שייתכן כי מדובר בהצתה מכוונת. בין היתר, התגלו שבעה מוקדי שריפות שעשרות מטרים מפרידים ביניהם, בשטח יחסית מבודד וקשה להגעה, דבר שעשוי להעיד על הצתה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהתפרצות הר געש ועד קפטן קירק בחלל: מסביב לעולם בשתי דקות

דיווח: צוללת אמריקנית התנגשה בחפץ בים סין – 15 חיילים נפצעו

2,064 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול – מספר החולים הקשים ירד

מוקד הצתה שלא התפשטתה
מוקד הצתה שלא התפשטה | צילום: דוברות כבאות והצלה

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים אמר כי: "תוך כדי הלחימה באש אותר על ידי מפקד תחנת בית שמש ממצא המעיד על ניסיון הצתה שלא צלח. כרגע הנסיבות לפרוץ הדליקה נמצאות תחת מאמץ מודיעיני של חוקרי הדליקות ממחוז ירושלים ומשטרת ישראל".

לכל אורכו של הלילה פעלו לוחמי האש של מחוז ירושלים בסיוע צוותים של קק"ל ורשות הטבע והגנים כדי לכבות את האש. סה"כ 19 צוותים נטלו חלק במאמץ בסיוע אמצעי תצפית אוויריים. נכון לשעה זו, נמשכים מאמצי הכיבוי בשני מוקדים עיקריים במרחב הר גיורא וצפונית ליישוב מבוא ביתר. אל המאמץ הצטרפו בשעות האחרונות גם ארבעה מטוסי כיבוי. עם זאת, בשלב זה לא נשקפת סכנה ליישובים הסמוכים.

כזכור, אמש נעצרה אישה בשנות ה-30 לחייה בחשד להצתתת השריפות באזור פארק בגין בהרי ירושלים, בסמוך ליישובים צור הדסה ובר גיורא. כוחות משטרה וצוותי כבאות שהגיעו למקום החלו בפעולות לכיבוי והשתלטות על מוקדי האש, בסיוע אווירי של מסוק משטרתי ומטוסי כיבוי, ובמהלך הסריקות באזור אותרה החשודה בתוך רכב.

האישה, תושבת היישוב חשמונאים, היא נעדרת בסיכון ובתום תחקור ראשוני שנערך בשטח היא נעצרה ונלקחה לחקירה במשטרה.