דיווח: צוללת אמריקנית התנגשה בחפץ בים סין - 15 חיילים נפצעו

ברקע המתיחות בין ארה"ב, טאיוואן וסין, רשת BBC דיווחה שצוללת גרעינית התנגשה בשבת בחפץ שטרם זוהה ומספר חובלים נפגעו קל. לפי חיל הים האמריקני, התקרית התרחשה במים בינלאומיים במזרח אסיה

צוללת גרעינית אמריקנית
צוללת גרעינית אמריקנית | צילום: רויטרס

לפי דיווחים שהתפרסמו היום (שישי) בארה"ב ובבריטניה, צוללת גרעינית אמריקנית התנגשה בחפץ לא מזוהה בים סין הדרומי במהלך השבת האחרונה. 15 חובלים אמריקנים שהיו בצוללת "קונטיקט" נפצעו באורח קל בעקבות ההתנגשות, שהתרחשה במים בינלאומיים ובתקופה מתוחה במיוחד בין ארה"ב ובעלות בריתה במזרח אסיה לבין סין.

דובר חיל הים האמריקני אמר כי הצוללת נעה כעת לכיוון הטריטוריה האמריקנית גואם והסביר כי "מנגנון ההנעה והחללים הפנימיים של הצוללת לא נפגעו והיא נותרה בכשירות מבצעית". הוא הוסיף כי "היקף הנזק לצוללת נמצא עדיין בבדיקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהתפרצות הר געש ועד קפטן קירק בחלל: מסביב לעולם בשתי דקות

משבוע הבא: יופסקו בהדרגה הבידודים בבתי הספר בערים הירוקות

2,064 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול – מספר החולים הקשים ירד

כזכור, המתח בין ארה"ב ובעלות בריתה לבין סין, גבר בשבועות האחרונים לאחר שהאמריקנים והבריטים חתמו על הסכם לשיתוף פעולה לייצור צוללות גרעיניות עם אוסטרליה, שתוכל לראשונה לפתח כלי שייט מתוחמכים מסוג זה. כמו כן, בשבועות האחרונים פלשו מטוסי קרב סיניים מספר פעמים למרחב ההגנה האווירי של טאיוואן ועוררו בהלה במדינה, אשר סין איננה מכירה בעצמאותה.

היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ק סאליבן אמר בהקשר זה כי הוא "מוטרד מאוד" מהפעולות של סין באזור טאיוואן. בתגובה לשאלה האם ארה"ב תפעל באופן צבאי כדי להגן על טאיוואן במקרה של פלישה סינית, השיב סאליבן כי "אנחנו נפעל כעת כדי למנוע מהמצב הזה להתרחש בעתיד.

מוקדם יותר השבוע, שוחח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ,עם נשיא סין שי ג'ינפינג בנושא טאיוואן, והשניים הסכימו, לדברי ביידן, להמשיך ולהיצמד ל"הסכם טאיוואן". "שוחחתי שי על טאיוואן, הבהרתי לו כי אני לא חושב שהוא צריך לעשות משהו חוץ מלהיצמד להסכם". כוונתו של ביידן ב"הסכם טאיוואן" היא ככל הנראה למדיניות "סין אחת" של ארה"ב, לפיה היא מקיימת קשרים דיפלומטיים רק עם בייג'ינג ולא עם טאיוואן מתוך ציפייה שהסכסוך בין השתיים ייפתר רק בדרכי שלום.