|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
[צילום: חן ליאופולד/פלאש 90]

בידוד לתלמידים ביישובים ירוקים יבוטל

מיום ראשון: במקרה של חולה מאומת בכיתה, התלמידים יבצעו בדיקת PCR ולאחר קבלת תשובה שלילית ישובו לשגרת לימודים, תוך ביצוע בדיקות אנטיגן במשך שבוע פרופ' אש: "מוטב לילדים להתחסן מלחלות - בשל ההשלכות ארוכות הטווח"
08/10/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הודיעו הלילה (יום ו', 8.10.21) שמהשבוע הבא המתווה לסיום הבידודים ביישובים הירוקים ייצא לדרך. המתווה, שסוכם עם משרד החינוך, יוחל באופן הדרגתי ביישובים הירוקים.

מיום ראשון יורחב הניסוי באופן הבא:

  • בכיתה בה מתגלה חולה מאומת תלמידי הכיתה ייבדקו בבדיקת PCR שתבוצע בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים.

  • התלמידים יישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית, ולאחריה ישובו לשגרת הלימודים בכיתה, תוך חובה לבצע בדיקות מהירות באמצעות ערכות אנטיגן למשך 7 ימים.

  • ביום השביעי תבוצע בדיקת PCR נוספת. לאחר קבלת תשובה שלילית, תחזור כל הכיתה לשגרה.

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש, אמר כי גם במצב של תחלואה נמוכה, מוטב לילד להתחסן מאשר לחלות, בשל ההשלכות ארוכות הטווח של המחלה.

ועדת החוקה אישרה את הקלות התו הירוק
אילנה גנס [נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
יו"ר הוועדה דורש להקל גם על מגבלת התפוסה במסעדות בשטח פתוח שגודלן מעל 100 מ' כך שניתן יהיה להכניס בהן יותר מאדם אחד על כל שבעה מ"ר עוד דרש כי ההקלות שניתנו לכלל הציבור ביחס לסריקת הברקוד יוחלו גם על עובדים במקומות עבודה לגביהם תו ירוק היו"ר דרש פתרון גם לנושא אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים לחובת עטיית המסכות והציע כי רופאי משפחה יוכלו לתת תעודת פטור יוסר התו הירוק מחללים פתוחים במסעדות ובריכות שחייה מקורות ויוחל בהם תו הסגול מיום שני הקרוב
▪ ▪ ▪

ועדת החוקה אישרה את הקלות התו הירוק. יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב דורש להקל גם על מגבלת התפוסה במסעדות בשטח פתוח שגודלן מעל 100 מ' כך שניתן יהיה להכניס בהן יותר מאדם אחד על כל שבעה מ"ר. עוד דרש כי ההקלות שניתנו לכלל הציבור ביחס לסריקת הברקוד יוחלו גם על עובדים במקומות עבודה לגביהם תו ירוק. קריב דרש פתרון גם לנושא אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים לחובת עטיית המסיכות והציע כי רופאי משפחה יוכלו לתת תעודת פטור.

לפי התקנות שאושרו לבקשת הוועדה, יוסר התו הירוק מחללים פתוחים במסעדות ובריכות שחייה מקורות ויוחל בהם תו הסגול מיום שני הקרוב, 11 באוקטובר 2021. מהלילה בחצות יוסר התו הירוק גם מאטרקציות בחלל פתוח ויוחל בהן תו סגול. התו הירוק יוסר מביקור בתי ספר בקפסולות במוזאונים ומהשאלת ספרים בספריות. האכיפה לסריקת התו הירוק ע"י ברקוד תתחיל ביום ראשון ה-17 באוקטובר.

  • קריב: "אני שמח שהגענו להסכמה להרחיב את ההקלות בצורה יותר משמעותית. זה מתכתב עם הבקשה שלנו בשבועות האחרונים להפריד בין שטחים סגורים לשטחים פתוחים. אמליץ לחברי הוועדה לאשר את התקנות לפרק זמן משמעותי, שכן נעשו פה הקלות משמעותיות תוך אימוץ עמדתה של הוועדה. קיבלנו סקירה מפורטת על הצדקות ונתונים מחקריים. זה מחייב את המדינה בתקופה הזו להסדיר את מקור ההסמכה לתו ירוק בחקיקה ראשית. לצערי הממשלה לא טרחה בחודשים האחרונים להציע תיקון בהקשר הזה לחוק הקורונה הגדול" הוא פנה למשרד הבריאות וביקש כי יימצא פתרון יותר ממוסד לאנשים עם מוגבלות בנוגע לפטור מעטיית מסיכות. עוד אמר כי התקנות שאישרה הוועדה מחייבות תו ירוק לעובדים במקומות שונים ותהיה בעיה להבדיל באכיפה בין לקוחות לעובדים".

אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות: "התיקון כולל גם הוראת שעה הנוגעת להנפקת תו ירוק. אנחנו בסיטואציה שהרבה החלטות מקצועיות לגבי הגדרת מחלימים נכנסו מאוחר והזמן שנותר למחשוב משרד הבריאות להיערך להוציאן לפועל לא היה ריאלי. זה מכניס להוראת שעה שבה מחויבים לכבד גם תעודת קורונה והסריקה של התו הירוק תיכנס לתוקפה מה-17.10. תעודת הקורונה מתעדת חיסונים והחלמות- כל המידע הרלוונטי בנוגע לקורונה".

לשאלת ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) ביחס להכרה בבדיקה סרולוגית השיבה כי "מי שמוגדר מחלים לפי בדיקת ה-PCR יכולים לומר שהוא מוגן בוודאות לחצי שנה. מי שאובחן כחולה על סמך סרולוגיה, לא ניתן לקבוע את מועד ההחלמה הראשון ואז מחייבים במנת חיסון אחת". עוד אמרה כי "מי שהיה מחוסן בשתי מנות והחלים יש לו רמות נוגדנים יחסית גבוהות שמנה נוספת עלולה ליצור לו תופעות לוואי. כשניתחנו דעיכה חיסונית לילדים מחלימים, ראינו שהדעיכה יותר איטית והם מוגנים טוב יותר גם לאחר חצי שנה. היום יש בדיקה סרולוגית חדשה המאפשרת להבחין בין החלמה לחיסון, אך ראינו שיש כאלו שעם רמת נוגדנים של 5000 נדבקים".

מקלב: "יש פער גדול בין מה שפורסם למה שאפשר לעשות בפועל. אלו שיש להם תעודת מחלים אין להם דרך לקבל אותן אם אין להם אינטרנט או טלפון חכם". היו"ר ח"כ קריב הצטרף לדבריו וביקש ממשרד הבריאות לשקול לתת הוראה מנהלית ולאפשר הפקת תעודות הקורונה בקופות החולים.

רחלי מנדלוביץ' ממחשוב משרד הבריאות השיבה: "עד הבוקר, למעלה מ-2.3 מיליון איש הנפיקו את התו הירוק מתוך כ-4.5 מיליון זכאים. בהתייחס לנאמר קודם על תעודת קורונה מהקופות ניתן להנפיק תעודה זו והקופות גם פונות בסמס לזכאים. זה אמור לעזור לאוכלוסיות פחות דיגיטליות".

ח"כ גבי לסקי (מרצ) והיו"ר קריב ביקשו לברר האם המידע מהברקודים נאגר ואיזה מידע עובר בעת סריקת הברקודים. מנדלוביץ' השיבה כי "כל המידע שנסרק מהברקוד לא נשמר אצלנו. מה שמוסתר בקוד הוא רק המידע הספציפי של האדם נושא התעודה, תעודת זהות ותוקף". לשאלת קריב מה יעשה במקרה של בית כנסת אורתודוקסי הפועל בשבת ולא יכול לבצע סריקה, השיבה כי יש החרגה לבית כנסת בשבת.

פרופ' חגי לוין מאיגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית: "מבחינת הגדרת מחלים לא צריך לקדש רק את בדיקת ה-PCR. צריך לתת מענה למקרים חריגים כמו לאדם שחלה לאחר שכל משפחתו חלתה ולא עשה PCR. ועדת חריגים מקצועית חשובה. כמו-כן, עוד לא ראינו ניתוח לגבי גילאי 16-12 וייתכן שניתן יהיה להיות מקלים יותר גם לגביהם. חשוב שתהיה הפקת לקחים ממה שהיה. אנחנו לא רואים סיבה למה לא ניתן היה לשאול ספרים גם קודם לכן. גם לגבי האטרקציות בחוץ. זה לא רק ירידת התחלואה אלא סיכון נמוך. מאוד ייתכן שנראה גל נוסף ויש לשדר לציבור את המסר שדברים יכולים להשתנות".

אורן פסטרנק מ"מחאת הריבון": "בפועל מבצעים בדיקות למי שלא חוסן אך מזיזים אותו מהתפקיד לתפקיד נמוך יותר ובכך כופים חיסונים, כמו אותה מילדת בת 58 שלאחר שני חיסונים קיבלה מחזור בגיל כזה וחוששת מהחיסון. היא מוכנה להיבדק כל יום אך למרות זאת מזיזים אותה מתפקידה. זו כפייה. בנוסף, כל בוס מחליט על פער שעות אחר לבדיקות, למרות שבתקנות כתוב שנדרשים לבדיקה כל 84 שעות".

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות והברים: "יש טעות סופר כנראה, כי אני מכיר את הסיכומים על מגבלות התפוסה בחוץ. במרחב של 100 מ' דובר על מרחק של 1.5 מ' בין שולחן לשולחן ובתקנות נכתב אדם לכל 7 מ', דבר הלקוח כנראה מהתו הסגול בקניונים".

היו"ר הגיב לדברים: "המשמעות של אדם לשבעה מטרים היא שאין טעם לפתוח את המסעדות. מי שיש לו שטח קטן יוכל להכניס הרבה יותר אנשים מאשר מי שיש לו שטח גדול. הרי המסעדות הוחרגו בעבר והיה מרחק של 1.5 מטרים בין שולחן לשולחן, אז תחזרו להגדרות הללו.
אין דרך להצדיק את התוצאה שמי שיש לו 95 מ"ר יכול להכניס יותר סועדים ממי שיש לו 120 מ"ר. בפועל יקטינו את מתחם המסעדה וידחסו והתקנות יעודדו הצטופפות במקום להפך".

בהתייחסו לקשיי האכיפה ביחס לאנשים עם צרכים מיוחדים המקבלים פטור מעטיית מסיכה, אמר: "אי אפשר לתת לכל מי שיש לו פטור ממסכה להיאבק עם פקחים. יש מצבים רפואיים שאתם יכולים להוציא לגביהם הנחיות לקופ"ח שרופא המשפחה יוכל להוציא את הפטור. אנחנו 18 חודשים עם המגיפה ועכשיו דועך קצת הגל, תפנו את הזמן לטפל בזה. המלצתי לחברתי יו"ר ועדת הבריאות, שלא לאשר את התקנות הללו לחובת העטייה אם לא תהיה הסדרה של הפטור. שרופא מחוזי יחתום או מנהל רפואי של קופ"ח".

אילנה גנס השיבה כי "מנסים למצוא פתרון כמו רשימה של מצבים רפואיים והיום עמדת חטיבת הרפואה היא כי כל עוד אין רשימה זה לא נכון שזה יעבור לרופאים".

היו"ר ח"כ קריב סיכם את הדיון: "הנחת העבודה היא שיהיה גל נוסף. העולם האקדמי והמקצועי חשוב להפקת המסקנות. ביחס לקטינים, קיימת חרדה בציבור בנוגע לחיסון ילדים וראוי היה לפתור את כל הילדים מתחת לגיל 18 מתשלום על הבדיקות. אני מאוד מוטרד מהרחבה וולונטרית של התו הירוק כדוגמת ביה"ח רמב"ם ואנחנו רואים זאת גם בגופים שלטוניים אחרים. צריכה לצאת הבהרה ברורה שאין הרחבה וולונטרית כזו. יש מערכת דיווח לרופאים על כל תופעת לוואי ויש לעקוב על כך. אמליץ לחברי לאשר את התקנות כמו שהן. אני מצפה לקבל תיקון ביום ראשון יחד עם התקנות האחרות שיגיעו אלינו ביחס למקומות העבודה, ואם לא, הוועדה לא תאריך יותר את תקנות התו הירוק במקומות עבודה. כמו-כן נחכה לתיקון סוגית המסעדות בשטחים פתוחים בהתאם להסכמות עם הממשלה".

תמכו בתקנות: היו"ר ח"כ גלעד קריב (העבודה) וח"כ סימון דוידסון (יש עתיד).

תאריך:  08/10/2021   |   עודכן:  08/10/2021
עידן יוסף
+חיסון לבני 5 עד 11 - בתחילת נובמבר
08:40 08/10/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בסוף אוקטובר יתכנס צוות מומחים בלתי תלוי של ה-FDA לבחינת הנתונים שהגישה פייזר על החיסון נגד קורונה המיועד לילדים קטנים  ▪  בשבוע הראשון של נובמבר יתכנס צוות של ה-CDC
([צילום: דוד כהן/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בידוד לתלמידים ביישובים ירוקים יבוטל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
אז מה היה לנו? אחרי שלל הפרסומים 'רבי המכר' של בנט בדמות "איך לנצח את הקורונה" תוכנית סינגפור ועוד, שהתגלו כריקים מכל תוכן מעשי (דברים שרואים משם), לקראת יום הכיפורים קבלו שי שולחן ערוך מבית המדרש של רבין נפתלי בנט, לפיו תצלום תמונה הוא פיקוח נפש הדוחה...שבת! אתם קוראים נכון, שהרי תפיסת בנט, הלהוט כל כך לתפוס תמונה או כותרת, היא: 'אם לא צילמת - לא עשית, ורק 'אם צילמת - עשית, למרות שלא עשית כמעט כלום (עיין ערך קורונה, ביידן, פשיעה, טרור מעזה, הגרעין האירני ועוד).
07/10/2021  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה, אוניברסיטת בר-אילן ומשרד הביטחון הודיעו על פיילוט ראשון לבחינת תיקוף בדיקות PCR מבוססות רוק וללא מטוש
07/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
מחקר שערך המרכז הרפואי שיבא בתל השומר אשר התפרסם הלילה (יום ה', 6.10.21) במגזין הרפואי ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסן מוכיח כי חצי שנה אחרי שמחוסנים נגד הקורונה קיבלו את מנת החיסון האחרונה חלה דעיכה של התגובה החיסונית בגופם. ממצאי המחקר מעידים על כך שגם צעירים בני פחות מ-45 צריכים לקבל מנת דחף של החיסון לצורך שימור הרמה החיסונית הגבוהה שלהם.
07/10/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מחקר ישראלי ראשון מסוגו בעולם בחן מיליוני מחוסנים נגד נגיף הקורונה שקיבלו את מנות החיסון מתוצרת חברת פייזר וקובע כי הסיכון של המתחסנים ללקות בדלקת שריר הלב הוא נדיר ביותר. במאמר שהתפרסם (יום ד', 6.10.21) בכתב העת הרפואי ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסן נכתב כי גם במקרים שבהם המתחסנים לקו בדלקת שריר הלב - הם לקו במחלה קלה בלבד.
07/10/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
משרד הבריאות מעדכן כי 2,502 מאומתים חדשים אובחנו מאתמול. אתמול נערכו 109,055 בדיקות לגילוי הנגיף. אחוז נבדקים חיוביים עומד על 2.32%. 35,876 חולים פעילים בישראל, מתוכם 487 חולים קשים, 190 מונשמים. מספר המתים עלה ל-7,855, לאחר שאתמול נפטרו שבעה בני אדם.
06/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il