ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
האנשים והשערים

השבועונים: התקלות בלשכת בנט והילולת מרן

הסיקור השבועי על השבועונים: האלימות במגזר הערבי בשער 'בקהילה', החריקות בלשכות בנט בשער 'משפחה', הילולת מרן הרב עובדיה זצ"ל בשערים של 'הדרך', ה'שטייעדיגע תורה' בבעלזא על שער 'העולם החרדי', הקומיקס החדש בשער 'הונדערט' ודמותו של הרבי מסקווירא בשער 'די וואך'

השבועונים: התקלות בלשכת בנט והילולת מרן
שערי השבועונים צילום: עיבוד 'בחדרי חרדים'

השבוע אפשר לומר שמגזין 'בקהילה' לוקח את הבכורה, עם שער יצירתי ומדהים במיוחד. ‏"האלימות במגזר הערבי מסוכנת לכל המגזרים; היהודים האחרונים של קרקוב; המצילים הנשכחים מרוסיה שנחשפו בכפר צ'רקסי בגליל; המדענים שעושים הכל כדי שתאכלו ככל היותר; ברכת הדרך לתלמידי הישיבות וכל הכתבות, הסיפורים והטורים מהכותבים הכי טובים", כתב העורך מוטי וינשטוק על השער המיוחד.

שער מגזין 'משפחה' מביא בכותרת את דמותו של ראש הממשלה‏ נפתלי בנט. מה שמעניין הוא שמי שחתום על הכתבה הוא ישראל יוסקוביץ, שבשונה ממרבית כתבי 'משפחה', דווקא כן תמך בבנט בתקופה האחרונה. "התככים, התקלות והחריקות בלשכת בנט - כך זה נראה ונשמע מהצד הפנימי של האקווריום", כתב העורך הראשי אריה ארליך בחשבון הטוויטר שלו, על השער המדהים של המגזין.

מגזין 'הדרך' הביא את השער המרגש של השבוע. דמות ההוד הבלתי נשכחת של מאור ישראל מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. ‏"לקראת הילולת מרן רבנו הגדול זצ"ל, 'הדרך' יוצא במהדורה מיוחדת ונרחבת, כשכל חלקי העיתון מוקדשים לכתבות, מאמרים, ראיונות וסקירות בדרכו ולאורו של מרן. בעריכתו וניצוחו של אברהם דוב גרינבוים", כתב שמעון ליברטי, אחד מעורכי המגזין, ופרגן לעורך הראשי אברום דויב.

השער של 'העולם החרדי' מציג את מעמד ה'שטייעדיגע תורה' של האדמו"ר מבעלזא, שבאופן חריג התקיים השנה במוצאי שבת בראשית ולא במוצאי שמחת תורה, כנהוג. מה שהפך את האירוע לאחד הנושאים המדוברים בקרב רכלני ה'בחצרות' בתחילת השבוע הנוכחי.

השער של 'הציבור החרדי' מציג, כנהוג, שורה של תמונות מגדולי האדמו"רים בארץ ובעולם, כפרויקט-המשך לחג הסוכות.

המגזין הפופולרי 'הונדערט' מצרף השבוע קומיקס חדש ומיוחד לעשרות אלפי הילדים שהתמכרו לנישת הקומיקס שהמגזין פיתח והרחיב עם הזמן.

המגזין האמריקאי 'די וואך' מציג בשער תמונה מיוחדת, ואפילו די נדירה, של בכיר האדמו"רים בארה"ב, הרבי מסקווירא, כשהוא אחוז שרעפי קודש וזרועותיו מורמות מעלה, כחלק מפרויקט-המשך לאירועי סוכות בחצרות האדמו"רים והרבנים. כך גם כתבה מרתקת על ועם הרב יצחק פנגר, ה"מחזיר בתשובה" הגדול, שמתאר את סיפור חייו המסעיר, מהודו ועד קרית ספר. השערים המדהימים הם פרי ידיו של הגרפיקאי המוכשר מנדי וייס.

המגזין האמריקאי 'מאמענט' טומן בחובו השבוע, ראיון בלעדי עם המחנך הרב שמעון סעמפ, על גישתו הייחודית בענייני משמעת, לקראת זמן חורף הבעל"ט בישיבות הקדושות.

שער המגזין 'בחצרות' מתהדר בתיעודים מחג הסוכות במחיצת האדמו"ר מסאטמר, לצד מאמרים נרחבים על אופן אמירת מוריד הגשם. כך גם כתבה גדולה על מיקומה של תיבת נח, על מנהגי ישראל לעשות עטרה של כסף על הטלית וכל המנהגים הקיימים בעניין.

 

 

שבועונים שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד