רבנים בציונות הדתית קוראים לסייע לנערי הגבעות

שורה של רבנים מוכרים בציונות הדתית פרסמו מכתב פומבי שבו סיפרו שנחשפו לנוער הגבעות וכי בניגוד למוצג לרוב, מדובר בצעירים אידיאליסטיים שאינם חפצים בעימותים • "רק לאחר שהשתכנענו בכוונותיהם החיוביות, ביקרנו אותם בגבעות וראינו את מסירותם למצוות יישוב הארץ", סיפרו על מפגש שערכו

סיור הרבנים בגבעות, צילום: ללא קרדיט

שורה של רבנים בכירים בציונות הדתית יוצאים הערב (חמישי) בקריאה לסייע לנערי הגבעות על מנת לחזק את ההתיישבות ביו"ש. במכתב שפרסמו, קוראים הרבנים לעזור ולסייע ככל שניתן בפעילות בגבעות, תוך שהם מבהירים שמדובר ב"נוער שמקיים את מצוות יישוב הארץ תוך מסירות".

המכתב מגיע חודש לאחר מסע רבנים בגבעות, שבו השתתפו רבנים שמאוגדים תחת ארגון "תורת הארץ הטובה", ועליו חתומים בין היתר זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב דוד חי הכהן, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו, הרב שלמה אבינר, הרב אריה שטרן, הרב איתן אייזמן, הרב דוד פנדל, הרב אורי שרקי ועוד. במכתב הם מספרים כי נחשפו למציאות שונה מזו שנחשפת בתקשורת.

המכתב שפרסמו רבנים בכירים בציונות הדתית, צילום: ללא קרדיט

"בניגוד למוצג בתקשורת, פגשנו בנוער המקיים מצוות יישוב ארץ ישראל בגופו ומתמסר למצווה החשובה הזו", כתבו הרבנים. "הסיור בגבעות סיכם מהלך של חצי שנה ויותר של מגעים ובירורים עם הנוער הזה. רק לאחר שהשתכנענו בכוונותיהם החיוביות, ביקרנו אותם בגבעות וראינו את מסירותם למצוות יישוב הארץ", תיארו הרבנים את תהליך ההתקרבות שנוצר בין ההנהגה הרבנית לנוער בחודשים האחרונים.

בהמשך מכתבם יצאו הרבנים בקריאה לציבור וראשי ההתיישבות לתמוך בפעילות בגבעות: "אנו קוראים לתושבים הגרים בישובים הסמוכים לגבעות ולמזכירויות הישובים, לקרבם ולסייע בידם ככל הניתן. אנו פונים למועצות האחראיות, לתמוך בהם ולחזקם ככל האפשר, תוך שימת דגש על ביטחונם האישי", כתבו.

סיור הרבנים בגבעות, צילום: ללא קרדיט

הרבנים הוסיפו וקראו לגופי האכיפה שלא לפגוע בנוער הגבעות, כפי שהתרחש בפרשת הריגתו של הנער אהוביה סנדק. "יש לכבד את הנוער ואת זכויותיהם, ולא לפגוע בהם חלילה", כתבו וסיפרו שנטלו על עצמם משימה ללוות את נוער הגבעות ולהכווין אותם. "קיבלנו על עצמנו ללוות את אותם באהבה, ולסייע להם לכוון את מעשיהם תמיד בצורה הנכונה שאך ורק מקדמת את ישוב ארצנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר