י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כל הנייעס שלא שמעתם

לייבל'ה מסכם: שש שעות רצופות בלי וואטספ

והשבוע בלייבל'ה, בצל הקריסה הגדולה של צוקרברג: באיזו טיסה ישבו אדמו"ר, ראש עיר שחושב שהוא מנהיג וזמר ענק במחלקת הביזנס? איש התקשורת שמוכר את ביתו - וזה שמחפש משרד חדש? מה היה בבר מצווה לבנו של זאבי פריד בניו יורק? היכן התחזן מלכיאלי בתפילת 'מוסף'? ומאחורי הקלעים סביב סרטון הבורקס של ליצמן בבורו פארק

לייבל'ה מסכם: שש שעות רצופות בלי וואטספ
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

הדרמה הגדולה ביותר בתולדות עולם התקשורת שהתרחשה בלילה שבין שני לשלישי, תפסה את לייבל'ה מוכן. לייבל'ה שמח מאוד שהנה עכשיו אף אחד לא יטריד אותו בווטסאפ, אך לצערו גילה עד מהרה כי הציבור החרדי עבר כולו לטלגרם והבקשות לא פסקו.

לייבל'ה ספר את השעות במתינות, כסופר ומונה וגולת הכותרת הייתה "הושע נא שלוש שעות".

בחסדי שמים לייבל'ה סייים לענות בווטסאפ לכל אלו שלא השיב להם ביומיים האחרונים, ובפעם הראשונה חוץ מטיסה, לייבל'ה גילה כי אין הודעות חדשות שלא נקראו.

באותו זמן ממש נמשכו התפילות כל העת בוועדות ההתנזרות מהטכנולוגיה, להמשך הצלחת התקלה. לדאבונם התפילה לא נענתה והווטסאפ חזר.

כשהסתיימה התקלה העולמית, לייבל'ה הרגיש כמו סבתו שקוראת הודעות פעם ביומיים ופעם בחודש. אתה מקבל ממנה הודעה שהועברה להתפלל על חייל להעביר לחמישה אנשים. תמיד החייל ל"ע כבר נפטר לבית עולמו.

ומכאן לשאר החדשות מהנעשה בקרב בכירי התקשורת החרדי: בכיר בכלי תקשורת חרדי שמתעסק גם בעסקי הנדל"ן, מוכר בימים אלו את דירתו בצפון ירושלים. אם יש לכם בערך 3 מיליון, אתם יכולים לזכות לרכוש את דירתו. מודעה תוכלו לראות גם באתר יד 2.

ואילו איש תקשורת חרדי שדובר עליו בחודש אחרון, ביטל את טיסתו לצ'כיה שהייתה צפויה להיות השבוע עקב הסערות. במקביל הוא מחפש לשכור משרד בשכונת גבעת שאול. אם יש לכם הצעות אתם מוזמנים להגיש.

היחס של התקשורת החרדית לשרי הממשלה החדשה שונה מעיתון לעיתון, הנידון: שר הבריאות ניצן הורביץ הגיע לביקור בבית חולים לניאדו. 

בעוד בעיתון המבשר הידיעה על כך בכותרת, בעיתון המודיע זה מופיע בתוך הכתבה. לייבל'ה מביא את הכתבות לשיפוט הקוראים הנאמנים. 

עם פתיחת מושב החורף או כנס החורף זה באמת לא משנה לייבל'ה התחיל לקבל דיווחים מגבעת רם.

תחילה לח"כ ליצמן שטס לניו יורק (לאחר שהתקזז עם בני גנץ) כדי לנחם את משפחת פישהוף על פטירת הנגיד ז"ל. ליצמן, אמריקאי במקור, הגיע לרכוש בורקס - בליווי הסברים מהמצלם. 

לייבל'ה נותן רקע ומספר כי מדובר במאפיית ווייס, המאפייה הכי זולה בבורו פארק וליצמן לקח דווקא מהמדף סמוך לדלת שם עומדת הסחורה מאתמול שנמכרת בחצי מחיר, אך לבסוף לא רכש את הבורקס הנכסף.

לייבל'ה ראה בכנסת איך שניאור רוזן של פרוש מצלם את הכוכב של ערוץ הכנסת מוישי ריינר לסרטון עידוד להתחסנות מטעם משרד הבריאות בטיקטוק.

כך זה נראה מאחורי הקלעים וכך זה יצא בסרטון.

מי שהגיעו השבוע לכנסת היו הצמד חנוך זייברט ויוסי צימט שנערכים כל העת לחתונת הבן של העניך בשני הקרוב בהיכלי מלכות. זייברט הזמין את כל גדולי ישראל וגם את אישי הציבור. לייבל'ה תיעד את השניים במסדרונות הכנסת.

ומי שנעדר מהכנסת היה יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי, שהשתתף במשלחת הישראלית השבוע מתוקף היותו יו"ר משותף באגודת הידידות ישראל-אוקראינה וכובד לגשת לעמוד בתפילת מוסף בראש חודש בבית הכנסת המרכזי בקייב שבראשות הרב ראובן אסמן.

והח"כ שאולי נואש מהזירה המשפטית? ח"כ משה ארבל שגם מבקר במקום, נצפה על ציון רבי נחמן מברסלב מעתיר בתפילה לביטול רפורמת הכשרות.

ביציאה ממעדניית 'בורדו' ברוממה ראה לייבל'ה את דודו עמר בודק האם עשו שינויים ברפורמת הכשרות.

את העיתונאי אבי רבינא ראינו השבוע מתפנק להנאתו (והאמת מגיע לו) בשיק פירות בחנות קצפת ברמת אשכול.

העיתונאי אריה ארליך עורך מגזין 'משפחה' נצפה בסוף שבוע שעבר רוקד בהילולת סנגורן של ישראל רבי לוי יצחק מברדיטשוב אצל המשפיע הרב איידלס ברמת שלמה, לייבל'ה הצטרף גם לריקוד. 

אישי ציבור וצמרת שלומי אמונים השתתפו השבוע באירוסי בנו של חבר מוצעת העיר בית שמש אברהם נחמן פרנקל. לייבל'ה שוב שולח מזל טוב.

חבר מועצת העיר אשדוד שמואל שוק, הממונה על תיק התחבורה והתנועה שלקח את הנושא ברצינות, בסיור עם אנשי אגף התנועה והתשתיות בעיר על מנת לשפר את התשתיות ברובעים החרדיים.

ואם חשבתם שבמודיעין עילית אין מה לאכול מתברר שיש ועוד איך. השבוע בליל שישי שאחרי החגים ראה לייבל'ה את מקהלת מלכות ופנחס ביכלר סועדים במעדניית "הדר השבת" בברכפלד של ברוך פישר.

מכאן עובר לייבל'ה לדווח על החדשות בעולם:

בערב שבת האחרונה במעז'בוז ליד היכל הבעש"ט הופתע האסטרטג יחזקאל מילר למצוא את הבוס לשעבר חיים מאיר כץ, מנכ"ל מוסדות ויזניץ בעיר אלעד. השניים שוחחו והעלו נוסטלגיות מימי קדם.

אפרופו ויז'ניץ, הרה"צ מויז'ניץ אלעד נצפה בתפילה בציון ה'צמח צדיק' מויז'ניץ זצ"ל ביום ההילולא, יחד עם החכ"ל יעקב טסלר. 

במוצאי שבת הגיע לייבל'ה לטרקלין פתאל בנתב"ג, שם פגש את ח"כ פרוש (לוחם מלחמות ה' ויושב על הרצפה) כשהוא מלווה את הרבי מויז'ניץ ירושלים- לייקווד שחוזר למעונו בבורו פארק, לאחר ששהה בחג הסוכות בארץ. (צילום: ב.ג.) 

על הטיסה עצמה היה כמובן הרבי וגם ענק הזמר החסידי מנדי וייס, שלכד גם את הרבי וגם ראש העיר תל אביב רון חולדאי כולם במחלקת הביזנס.

לייבל'ה פגש בניו יורק את מנדי וייס שהגיע לכמה חתונות, בניו יורק כמו בניו יורק, תמיד מגיעים בלי חולצות, ונכנסים לחנות ב 13 לקנות כמה. לייבל'ה פגש את מנדי בשיא הרכישה.

ביציאה נלכד מנדי כשהוא מזמין נהג מ'אובר' בדרך ליעד הבא.

אך האירוע המרכזי במוזיקה החסידית היה בלייקווד שבניו גרז'י שם בירמ"צ האיש והאגדה זאבי פריד את בנו אברהם (לא זה ששר בקליפים). לשמחה הגיעו כל צמרת המוזיקה בניו יורק לצד כל משפחת פריד המורחבת מהארץ.

לייבל'ה ראה חיבוק חם של גדול הזמר מרדכי בן דוד והחזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט יחד עם אבי הבן הנרגש.

בשולחן המזרח נצפו אביו של זאבי, נשיא הידברות והעסקן משה גרוס מקנדה, מגדולי עסקני בעלזא, לצד המפיק ארי פריד.

בשמחה עצמה הופיעו, מרדכי בן דוד, מיכאל שניצלר, מיילך קאהן, לצד בעל ה'כרובים עליונים' אברם מרדכי שווארץ האגדי ועוד. 

המפיק מוטי רבינוביץ נצפה בפולין אחרי שסיים מסע של האדמו"ר מערלוי בסלובקיה ולפני המסע של חסידות סטריקוב בשבוע הבא באוקראינה, קפץ לפולין למלון היוקרתי לסגור פינות לוועידה העולמית של חסידות רחמסטריווקא. לייבל'ה צופה שאחרי שנת קורונה, בחורף צפויים הרבה מסעות לאירופה הקפואה. אנחנו נמשיך לעדכן ולתעד.

החזן העולמי מוטי בויאר נצפה הבוקר בנתב"ג ניגש לעמוד לתפילת הלל. ללייבל'ה נודע שמיד אחרי המסע באוקראינה החזן יוצא לארה"ב שם ישהה למשך החורף לאירועים עליהם עדיין לא ניתן לפרסם. 

מספיחי החגים איש העסקים ר' נחום סנדרס, מבעלי כובעי סנדרס בברוקלין, הגיע לארץ והביא כובע חדש מתנה לרבו האדמו"ר מבעלזא.

דודי ולדר ממנהלי האגף לנוער מתמודד בעיריית בני ברק, עלה להתברך לרגל החלאק'ה לבנו מראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

ואת שמוליק כץ מהמוסדות המפורסמים, ראה לייבל'ה מחייך כהרגלו במעמד סיום בין הזמנים בעיר אלעד. 

לפני השמחות, לייבל'ה שולח תנחומים כנים לידיד כל בית ישראל הרב ר' משה שלזינגר, מנהל מגזר חרדי במכבי, בעקבות אבלו על פטירת אחיו הגאון רבי ישראל אליקים שלזינגר זצ"ל שנפטר השבוע. יהי רצון שלא תדע עוד צער ויגון.

ולפינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב להרב מרדכי בריסק יו"ר קהל מחזיקי הדת באר"י, לרגל שמחת אירוסי הבת עם נכד מיכל הלברשטאם חבר הנהלת מועצת העיר ירושלים. לייבל'ה מביא תמונה מהווארט לאחר שפספס את האירוסין.

ברכת מזל טוב לידיד עולם התורה והחסידות הרב יעקב וואלקין מברוקלין, לרגל שמחת הולדת הנכדה הראשונה בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאלחנן גרוסבוים חבר מועצת העיר ירושלים, מחזיק תיק משאבי קהילה וקידום נוער חרדי ומייסד מרכז האזינו, לרגל בר המצווה לבנו בכורו באולמי 'בית ישראל' בירושלים. גדולי ישראל, ראשי ישיבות, אדמו"רים רבנים, ואישי ציבור השתתפו. תלחצו כאן כדי לצפות בגלריה המכובדת.

ברכת מזל טוב לחיים שמואל ראנד האיש והקול בשידורי קול בעלזא, לרגל שמחת בר המצווה לבנו ישראל שנערכה השבוע באולם השמחות בקרית בעלזא.

ברכת מזל טוב לאיש מירון הוותיק, הרב דוד חזן, לרגל שמחת הברית לבנו שנערכה השבוע בתוך הציון. הרב חזן כהרגלו נשא דברי חיזוק והתעוררות בעיצומו של שמחת הברית וחיזק את ההמונים.

ברכת מזל טוב לזמר אברמי מושקוביץ, לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע בירושלים.

ברכת מזל טוב לזמר הערשי רוזנבאום מלונדון, לרגל שמחת הולדת בנו בכורו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחזן צבי גרינהיים לרגל שמחת הולדת הבן.

ברכת מזל טוב לחזן שלמה סלצקי, לרגל שמחת הולדת בנו בכורו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחיים שטראוס, מנהל השיווק של עיתון שחרית לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. השלום זכר יתקיים בליל שבת בבית המדרש נדבורנה ברח' שמואל הנביא בירושלים.

ברכת מזל טוב ל'הויז בחור' של האדמו"ר מהר"א מסאטמר הבחור החשוב דוב אלתר ברוך גפן לרגל שמחת אירוסיו.

ולסיום, ברכת מזל טוב לחברינו דוד פרלמוטר האיש ומחאות החרדים, לרגל בואו בברית האירוסין עב"ג למגינת ליבו של יענקי פרבר שנחשב גם ליועץ נישואין בכיר.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד