מעל 730 אלף ישראלים טסו לחו"ל במהלך החגים, מספר גבוה מאוד לתקופת הקורונה, ונראה שתנועת התיירות היוצאת נמצאת במגמת התאוששות מתמדת, לאחר חודש אוגוסט חלש.

על פי סוכנויות הנסיעות, גם אחרי החגים ניתן לראות לא מעט התעניינות לטיסות, הן לטווח הקרוב והן לטווח הרחוק. "השינוי שהכי מורגש כרגע הוא שאנשים התחילו להזמין לטווח רחוק, דבר שלא קרה הרבה זמן", אומרת טלי נוי, סמנכ"ל השיווק והמכירות איסתא. "כרגע מסתמן שיהיה חורף לא רגיל, אפילו ביחס לתקופה שלפני הקורונה".

ומה גרף לזה שדווקא אחרי החגים יחל טירוף לטוס לחו"ל? נוי מצביעה על כמה נקודות: דבר ראשון, התו הירוק החדש שנכנס ב-3.10 לתוקף, הוביל לכך שכעת מי שמחזיק בתו ירוק בתוקף, יכול לחזור מכל מדינות העולם ללא בידוד בארץ. דבר שני, ירידת המחירים הדרסטית גורמת ללא מעט ישראלים לנצל את ההזדמנות. בנוסף, יש הרגשה של ירידת פאניקה, אנחנו כבר לא בשיא הגל הרביעי ויותר מדינות נפתחות ומקבלות ישראלים.

מיאמי (צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ)
ירידת מחירים דרסטית לכל היעדים בעולם. מיאמי | צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ

"זה היה קצת צפוי שזה מה שיקרה", אומרת נוי. "הגידול בביקושים הוא של מאות אחוזים. דווקא בגלל שהתקופה היא לא רגילה ואנשים טסים לפי זמני קורונה, התקופה עכשיו מאפשרת זאת ואנשים לא עוצרים את עצמם. עד עכשיו, גם בחגים, כולם מאוד נזהרו, וכעת ניתן להרגיש שהשתחרר משהו, שטיסה לחו"ל היא יותר זמינה".

לאן הישראלים טסים בתקופה שאחרי החגים?
"לא מעט מקומות. דובאי שביטלה את הצורך בוויזה לישראלים, איסטנבול ואנטליה בטורקיה שיצאה מהרשימה האדומה, ארה"ב שלאורך כל התקופה הייתה מאוד מבוקשת, וגם ליעדים החדשים כמו מרוקו ובחריין. חלק טסים לערים חמות כמו מיאמי בארה"ב וחלק כבר מזמינים חופשות סקי. המגוון גדול, כמו שהיה לפני הקורונה".

ולאן אנשים מזמינים לטווח הרחוק?
"אנשים כבר מזמינים חודשיים קדימה לכריסמס, ליעדים כמו לונדון. עוד שינוי שאנחנו רואים זה שהטיולים של הצעירים חזרו למדף. בעיקר ליעדים רחוקים שהיו סגורים עד עכשיו".

לונדון (צילום: TOLGA AKMEN, AFP)
כבר מזמינים חודשיים קדימה. כריסמס בלונדון | צילום: TOLGA AKMEN, AFP

אז האם אפשר להגיד שחזרנו לשגרה של אחרי הקורונה, לפחות בכל מה שקשור לחופשות בחו"ל? נוי לא ממהרת להכריז על כך. "העולם באופן כללי נכנס לשגרת קורונה וזה מורגש גם בתיירות. ככל שהזמן עובר אנשים חיים עם הקורונה ופחות חוששים. הטיולים מותאמים יותר, עם המסכות והתו והירוק וזה רק יילך ויישתפר. כבר עכשיו לטוס עם מסכה מרגיש לאנשים יותר טבעי ואנשים מתרגלים לתנאי המשחק החדשים. אני חושב שלהגיד שחזרנו לשגרה של פעם זה לא נכון, אבל אנשים בהחלט מתרגלים לשגרה החדשה ומרשים לעצמם להתנהל בה ביותר חופשיות".

ומבחינתכם, כחברת נסיעות, יש התאוששות?
"בהחלט. אנחנו לאט לאט פותחים עוד סניפים ברחבי הארץ, כדי לתת מענה על הביקושים הגדלים ולתת לאנשים את האופציה לדבר עם נציגים פנים אל פנים. יש רצון גדול של הישראלים למישהו שיוכלו לדבר איתו, שיעשה סדר בכל ההנחיות והבירוקרטיה. מישהו שיעשה סדר בכללי המשחק החדשים".

אז מה הלאה? מה השלב הבא בשגרה חדשה?
"אני מאמינה שכשילדים מתחת לגיל 12 יוכלו לטוס ללא צורך בבידוד זה יגרום לפיצוץ. זה הדבר הבא שחסר לכולם וגם לנו כמובן".

תיירים ביוון (צילום: Milos Bicanski, getty images)
ברגע שילדים יוכלו לטוס ללא בידוד הכל יישתנה | צילום: Milos Bicanski, getty images

אז איך ייראה פסח 2022 לדעתך?
"לדעתי ברגע שיחסנו את הילדים והם יוכלו לטוס בחופשיות המחירים יעלו, התפוסה במלונות תגדל ואני מאמינה שנחזור למודל שמי שיזמין מוקדם ירוויח. אם כל זה יקרה עד פסח, אפשר לצפות שזו תהיה אחת התקופות הכי עמוסות שהיתה אי פעם".