הסרטון ממצלמות האבטחה באצטדיון בדוחא
האירועים האלימים לאחר המשחק בין בני-סכנין למכבי נתניה לא יורדים מהכותרות. בשבת האחרונה, בסיום המשחק, נראו אוהדי סכנין ששהו מחוץ לאצטדיון דוחא זורקים אבנים לעבר אוהדי נתניה שעדיין היו באצטדיון. כעת, סרטון שהגיע לידי ynet חושף כי גם אוהדים של נתניה השליכו אבנים לעבר אוהדי סכנין, כפי שטענה המשטרה.
המשטרה כבר העבירה להתאחדות לכדורגל את הסרטון מצילומי האבטחה בדוחא ובידיה קיים סרטון ארוך הרבה יותר מהאירוע. עם זאת, חשוב להדגיש כי גם לדברי גורמים במשטרה לא ניתן לדעת מהסרטון מי מהצדדים זרק את האבן הראשונה.
2 צפייה בגלריה
אוהד מכבי נתניה זורק אבנים לעבר אוהדי סכנין
אוהד מכבי נתניה זורק אבנים לעבר אוהדי סכנין
אוהד מכבי נתניה זורק אבנים לעבר אוהדי סכנין
(צילום מסך)
כבר ביום ראשון, למחרת האירוע ופרסום התמונות הקשות שבהן נראו עשרות אוהדי סכנין זורקים אבנים לעבר אוהדי האורחת, הודיעה המשטרה כי גם מיציע אוהדי נתניה הושלכו אבנים. "בשלב מסוים כשאוהדי סכנין כבר היו מחוץ לאצטדיון, התחילו חילופי גידופים בין שני הקהלים וכמה אוהדי נתניה השליכו אבנים לעבר אוהדי סכנין, שתבגובה השליכו אבנים לכיוון היציע של נתניה ונמלטו. אוהדים אחרים של סכנין מנעו מהם להמשיך בהשלכת האבנים", מסרה המשטרה.
במכבי נתניה דחו בביטול את הטענות, אך במשטרת משגב המשיכו בחקירת האירוע ואיתרו בצילומי האבטחה מתוך האצטדיון מספר אוהדי נתניה, שנראים משליכים גם הם אבנים לעבר אוהדי סכנין ששהו מחוץ למגרש.

מלחמת האשמות

התקרית הובילה לחילופי האשמות בין שתי הקבוצות. מכבי נתניה שלחה מכתב חריף לתובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף ודרשה לסגור את אצטדיון דוחא. "מכבי נתניה מבקשת להדגיש את התנגדותה הנחרצת להחלטת מינהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל, שאישרו מלכתחילה את המגרש, וזאת על אף ולמרות שקיים אישור של משטרת ישראל, שבעצמו לא ברור איך התקבל לאור המועד הנפיץ של קיום המשחק בתזמון המקורי, ציון של מאורעות אוקטובר 2000 בעיר סכנין, והכל, לאחר וחרף העובדה שיו"ר המועדון, אייל סגל, התריע בפני נציגי מינהלת הליגות כי קיים חשש כבד לביטחונם של אנשי ואוהדי מכבי נתניה. בסיום המשחק, ובניגוד מוחלט להודעת משטרת ישראל, נסקלו אוהדי מכבי נתניה, באבנים, פשוטו כמשמעו, על ידי אוהדי הקבוצה המקומית, שלא עצרו אפילו לרגע גם כשהנפגעים הם ילדים קטנים. מדובר במצב בלתי נסבל בעליל ושאינו מתקבל על הדעת. אנו קוראים להתאחדות לכדורגל ולמינהלת להודיע על סגירת האצטדיון לאלתר".
2 צפייה בגלריה
סגל ואבו יונס
סגל ואבו יונס
חילופי האשמות. סגל ואבו יונס
(צילום: אורן אהרוני, ראובן שוורץ)
הבעלים אייל סגל אף פירסם פוסט חריף, שבו כתב בין היתר: "צר לי שאני נאלץ 'לשכב על הגדר', אך אם לא יעשה מעשה כאן ועכשיו, אירועי 'אוקטובר 2000' או 'מאי 2021' יתגמדו לעומת 'אירוע סכנין' הבא. וכן, אבו-יונס (הבעלים של בני-סכנין), הגיע הזמן שתפסיק להזיל דמעות תנין וליילל בכל פעם שאתה נקרא לסדר".
סכנין לא נשארה חייבת והגיבה: "משטרת ישראל קבעה: 'אוהדי נתניה התחילו בהשלכת אבנים לעבר אוהדי סכנין שבתגובה השליכו אבנים בחזרה'. המשטרה קבעה גם ש'חלק מאוהדי סכנין מנעו מאלו שזרקו להמשיך בהשלכת האבנים'. אייל סגל, 'והכזב פח לרגליים'. דבריך מריחים חתירה ליצירת שנאה ושיסוי. עם זאת, הנהלת סכנין מגנה באופן חד וברור את השלכת האבנים בין שני מחנות האוהדים ותערוך פעילות קהילתית מקומית והסברה בנושא. לכלל האוהדים: היציעים רוויי רגשות וכאן נדרשת יכולת של התנהגות סבירה נטולת אלימות. בואו כולנו נפעל למען יצירת חוויית צפייה ללא אלימות לסוגיה".