י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משבר דיפלומטי

צרפת 'גנבה' מיליוני חיסונים שיועדו לבריטניה

בבריטניה טוענים כי צרפת "גנבה" כמעט חמישה מיליון מנות חיסונים נגד נגיף הקורונה שנועדו לבריטניה. הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון פעל יחד עם ראשי האיחוד האירופי לעצור את ייצוא החיסונים של אסטרה-זנקה לבריטניה מוקדם יותר השנה

צרפת 'גנבה' מיליוני חיסונים שיועדו לבריטניה
חיסונים לקורונה. אילוסטרציה צילום: unsplash

כמות גדולה של חיסוני אוקספורד/ אסטרה -זנקה שיועדו להגיע לבריטניה, הופנו מהמפעל בהולנד ברגע האחרון לצרפת, כך דיווח ה'סאן' הבריטי.

יחסי בריטניה עם צרפת ובלגיה הגיעו לשפל בחודש מארס האחרון, כאשר הבריטים הקדימו את האיחוד האירופי עם החיסונים, דבר שעורר זעם באיחוד האירופי (מקרון טען אז באופן שגוי כי החיסון של אסטרה-זנקה "כמעט לא יעיל"). בתגובה ראש הנציבות האירופית אורסולה פון דר לייאן איימה לעצור את שליחת החיסון של פייזר לבריטניה. ה'דיילי מייל' מדווח, כי ב-22 במרץ, הבוס של חברת אסטרה-זנקה, ראד דובר, הצהיר כי כמות של כמה מיליוני מנות צפויות להגיע מאתר הייצור שלה בהולנד לבריטניה.

עם זאת, החיסונים מעולם לא הגיעו ובמקום זאת הופנו לתוכנית חלוקת חיסונים של האיחוד האירופי למדינות האיחוד, גורם ממשלתי אמר ל'סאן' הבריטי, כי "העברת החיסונים היא שערורייתית, ושווה ערך לפעולת מלחמה שעלולה לעלות בחיי אדם". "הצרפתים גנבו את החיסונים שלנו, ובמקביל לגלגו על החיסונים בפומבי, וטענו כי הם לא בטוחים לשימוש", אמרו גורמים בבריטניה. "זה היה דבר שערורייתי לעשות ולא פעולה של בן ברית, זה הובהר להם מאוד".

לאחר שהנשיא הצרפתי הטיל ספק ביעילות החיסון, ופון דר ליין ראש הנציבות האירופית האשימה את בריטניה ב'עיגול פינות' כדי לקבל אישור, אירופאים רבים דחו את החיסון. החשש כי חיסון של אסטרה-זנקה גורם לקרישי דם, הביאה מספר מדינות באירופה להפסיק את השימוש בו.

אסטרהזניקה בריטניה צרפת חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד