יום שבת, 08.06.2024 שעה 04:27

לחץ כבד, האמפדן רואר, והנייחים: ישראל נערכת

הסקוטים בונים על הקהל, וילי מייצר אימונים נגד הגבהות, עמדת הבלם ה-3 פתוחה, וגם: עבדה מזכיר לאוהדי סלטיק את ברקו. רז אמיר, שליח ONE לסקוטלנד

|
סאן מנחם, מנור סולומון, עופרי ארד וניר ביטון (רז אמיר)
סאן מנחם, מנור סולומון, עופרי ארד וניר ביטון (רז אמיר)

גלזגו. שוב אנחנו פה. כל כמה שנים יש איזו נבחרת שמתעלקת על ישראל ולא מרפה ממנה. בשנים האחרונות זו סקוטלנד. אלא שביום שבת יהיה רגע באמת מיוחד. ניצחון של אחת מהנבחרות ישים אותה בעמדה מבטיחה מאוד ועם אחוזים גבוהים במיוחד להגיע לפלייאוף העלייה למונדיאל 2022 בקטאר. לא צריך להסביר כמה זה יכול להיות גדול עבור ישראל, בטח כאשר הפרס עליו מתמודדים בפלייאוף הוא כרטיס לטורניר הגדול היחיד בו היינו, אי שם ב-1970. 

הביקורים התכופים בבירת סקוטלנד כן מצליחים לטמון בחובם שינויים. למשל, ב-2018, בחודש נובמבר, הנבחרת הסקוטית ממש לא עניינה את הקהל המקומי. היא בקושי קיבלה בזמנו אזכורים בתקשורת המרכזית למשחק וכל מי שנתקלנו בו בימים שסביב המשחק, לא ממש הבין על מה המהומה ולמה בכלל צריך לשלוח עיתונאים מישראל כדי לסקר את המשחק. 

שון וייסמן מדבר לקראת המשחק של הנבחרת

אחר כך קיבלה את פנינו הקורונה והביאה איתה משחקים לעיני אצטדיון ריק. עכשיו הסיטואציה שונה. זו נבחרת שהייתה ביורו, אחרי שהדיחה את ישראל באותו דו קרב פנדלים ידוע לשמצה בליגת האומות, ועכשיו היא מבינה שיש לה סיכוי להגיע למונדיאל. הקהל הסקוטי מתאחד שוב סביב הנבחרת שלו ואולי זו גם הקורונה שמנעה מהם במשך כל כך הרבה זמן לפקוד את המגרשים, כך שהפעם יש תכונה גבוהה לקראת המשחק הזה. 

הסקוטים מדברים על 52 אלף צופים. אלו המספרים שרצים בתקשורת. אצטדיון מלא. "פעם היו קוראים לזה ה'האמפדן רואר' (השאגה של האמפדן) כשהאצטדיון הזה היה מכיל בתוכו 120 אלף אוהדים. אבל אלו היו ימים אחרים לגמרי. היום זה לא קרוב למצב הזה, אם כי אני מבין שיהיו מעל 45 אלף צופים, אז האווירה בהחלט תהיה חמה", מספר ג'רי, נהג המונית הסקוטי החביב שלקח בארטר על היום הראשון בגלאזגו והסיע ממקום למקום. 

הסקוטים יודעים שפערי הרמות מישראל כמעט ולא קיימים. לכל נבחרת יש צד אחר שחזק יותר. לכן הם בונים הפעם על הקהל. עבודה אינטנסיבית נעשית בנושא הזה כדי לעודד כמה שיותר סקוטים לפקוד את המגרש ביום שבת. השעה הנוחה, 17:00 שעון מקומי, אמורה לעשות את העבודה באופן סופי ולהבטיח תפוסה כמעט מלאה אם לא מלאה לגמרי מול החניכים של וילי רוטנשטיינר, ככה לפחות הסקוטים מספרים בגאווה. 

אוהדי נבחרת סקוטלנד (רויטרס)אוהדי נבחרת סקוטלנד (רויטרס)

כששואלים את הסקוטים מי האנשים המסוכנים ביותר שהם מכירים מישראל, הם קודם כל הולכים לבחורים שהם מכירים מסלטיק. "ניר ביטון הוא שחקן שלא משנה איפה תשים אותו, הוא יכול לשחק. הוא מכיר גם את כל השחקנים האלה, הוא שיחק נגדם לאורך כל השנים, יש לו יתרון", מספר ג'רי שמתגלה לא רק כנהג מונית טוב אלא כאוהד גדול של סלטיק. "אני מאוד אוהב את ליאל עבדה, הוא משחק למעלה, כמו חלוץ שני, מוכשר בטירוף, לכו תדעו לאן הוא עוד יגיע. ברור שהישראלי הכי גדול ששלחתם לכאן היה אייל ברקוביץ', אבל הוא הגיע אלינו אחרי שנים בפרמייר ליג. אייל היה משהו אחר, מיוחד, אבל לכו תדעו לאן עבדה עוד יגיע". 

אצל הסקוטים בונים על שלושה שחקנים. אנדי רוברטסון, המגן השמאלי האדיר של ליברפול, ראיין כריסטי שמשחק מתחת לחלוצים והיה כמובן אחד מכוכביה של סלטיק לפני שגם הוא עזב לפרמייר ליג, ולינדן דייקס, החלוץ הגבוה שאמור להיות הנשק המרכזי ביותר במצבים הנייחים ובהגבהות של רוברטסון. השחקן הרביעי שיכול להפתיע הוא צ'ה אדמס, אבל אם זה יקרה, זה יהיה בזכות כריסטי, שיודע להזין שחקנים מהירים במסירות טובות. מול הגנה ישראלית פחות מתאומת, זה יכול להיות הרסני. 

דייקס, גילמור, רוברטסון ואדאמס (רויטרס)דייקס, גילמור, רוברטסון ואדאמס (רויטרס)

זו אחת הסיבות שווילי רוטנשטיינר רצה לצאת למחנה אימון מקוצר לפני המשחק בשבת. "בדרך כלל נבחרות מגיעות יומיים לפני המשחק, פתאום שמענו שאתם כאן מיום שני. לא הבנו איך זה הגיוני ומהי הסיבה", תהו בסקוטלנד על פשר ההגעה המוקדמת של ישראל. אבל הנבחרת מנסה להפיק את המיטב מהכינוס המוקדם שלה. האימון אמש החל עם עבודה על מצבים נייחים, בפן ההגנתי. רוטנשטיינר יודע היטב מה מחכה לו ומנסה לתקן את הליקויים שבלטו לרעה במשחק מול דנמרק. מבחינה התקפית, זה ברור לכולם שיש לישראל חוד ברמה גבוהה בהרבה מזה של הסקוטים. המפתח יהיה להציג משחק הגנה ברזל. 

למאמן יש כמובן התלבטויות. נראה כי ניר ביטון הוא הבלם היחיד שמובטח בהרכב והשאלה הגדולה היא מי השניים שישחקו לצידו. המאמן ניסה כמה וכמה ציוותים ואתמול, המשולש של ביטון, דור פרץ וג’ואל אבו חנא היה המוצלח ביותר מבחינתו. העניין הוא שהמאמן חושש מאוד לוותר על דור פרץ במרכז המגרש ומכאן שכאב הראש גדול מאוד. איאד אבו עביד עושה אימונים טובים והגיע במצב רוח מעולה אחרי הצמד מול מכבי חיפה, וגם הוא בא בחשבון בשילובי הגנה מסוימים שהמאמן ניסה. 

איאד אבו עביד (רז אמיר)איאד אבו עביד (רז אמיר)

הבעיה בוויתור על פרץ באמצע המגרש היא גם הפציעות של נטע לביא ומוחמד אבו פאני. אם הוא יצטרך לבצע חילוף, הוא בבעיה. אין לו שחקן שיכול לעלות ולהיכנס לאמצע שגם היה חלק מהנבחרת לפני כן ומחזיק בניסיון או בסט הכלים הנדרש למשחק כל כך גדול ומלחיץ. בנוסף, במשחקים האחרונים נבנה סוג של תיאום טוב מאוד בין פרץ לנאתכו. לכן ההתלבטות הזו אמורה ללוות את וילי עד לסיום ימי ההכנה כאשר אם יבחר ללכת עם קשר ונציה כבלם, אז חברו לשעבר במכבי ת”א ייכנס למרכז המגרש לצד הקפטן. במקביל מספרים על כינוס מרובה באסיפות, כזה שמעיד על כמה האוסטרי עובד קשה ומתעכב על פרטים רבים מול שחקניו בתקווה להשיג ניצחון יוקרתי וחשוב.  

לרוטנשטיינר יהיה עוד אימון של מצבים נייחים היום (חמישי), מחר כבר יקיים את האימון המסכם. ימי ההכנה עומדים להסתיים, אבל בנבחרת ישנה אמונה גדולה שחרף החיסורים, אפשר לעשות את זה. "המשחקים עם סקוטלנד צמודים ומוכרעים על דברים קטנים. אם נדע לנטרל את אלמנט המצבים הנייחים, יהיה סיכוי טוב מאוד לנצח", הוסיפו בנבחרת וניר ביטון סיכם יפה: "שיחקתי בהרבה משחקים גדולים, אבל זה כנראה המשחק הכי גדול בו אקח חלק". אם שאר השחקנים שותפים לתחושה הזו, אז אין ספק שלחימה אדירה נראה בהאמפדן פארק מהצד הישראלי, שינסה לסיים עם שאגת שמחה שלא תבייש את ה'האמפדן רואר' המפורסמת. 

וילי רוטנשטיינר (רז אמיר)וילי רוטנשטיינר (רז אמיר)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */