בשיתוף "המקצוענים"
גרב אחת קטנה יכולה לגרום לנזק לא רק למכונת הכביסה, אלא גם למכשיר פשוט הרבה יותר, כמו מייבש כביסה. עלות התיקון יכולה להפוך ללא משתלמת, ולאלץ אתכם לרכוש מכשיר חדש – הוצאה שבהחלט ניתן להימנע ממנה.
בכתבה הקודמת, התייחסנו לנזקים שיכולים להיגרם למכונת הכביסה מפרטי לבוש קטנטנים. בכתבה זו, נתייחס אל תקלות במייבש ועל מה חשוב לדעת לפני שמזמינים טכנאי.
5 צפייה בגלריה
גרב אחת, נזק גדול
גרב אחת, נזק גדול
גרב אחת, נזק גדול
(צילום: shutterstock)

כיצד ניתן למנוע בקלות תקלה זו?

כל שצריך לעשות הוא לכבס את הפריטים הקטנים בסל רשת, ולהעביר את הסל ישירות ממכונת הכביסה למייבש, כשהגרביים והתחתונים עוד בתוכו.
בנוסף, בסיום, יש להקפיד להוציא את הפילטר לניקוי, רק לאחר שרוקנו את מייבש הכביסה מכל הבגדים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

כיצד שימוש לא נכון במייבש הכביסה יכול לגרום לתקלות בו?

"בין הפעלה להפעלה, חשוב לנקות את הפילטר של המייבש מהמוך שמשתחרר מהכבסים במהלך הייבוש", מסביר תומר בסון, טכנאי מכונות כביסה באתר "המקצוענים".
"חשוב לא לפתוח את הפילטר בזמן שהמכונה פועלות, שכן זה יכול לגרום לתוף להיתקע, ולרצועות של התוף להיקרע".
5 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)
מתי לא ישתלם התיקון של המייבש?
בסון: "אם מייבש הכביסה ישן ונגרם נזק גדול לרצועה של התוף, לא שווה להשקיע בהחלפת הרצועה. מייבש הוא מכשיר לא מסובך במיוחד, בשונה ממכונת כביסה, והוא אמור להחזיק מעמד 10 שנים בקלות, עם שימוש ותחזוקה נכונים".
"כלל האצבע צריך להיות האם התיקון עולה מעל חצי מעלות מוצר חדש", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "אם כן, התיקון לא משתלם. ניתן כיום לרכוש מייבש כביסה בסכום של 1,200-1,400 שקל של מותג מוכר.
"החלפת גוף חימום במייבש כביסה עולה 450-650 שקל. החלפת כרטיס פיקוד דיגיטלי של מייבש כביסה עולה 600-800 שקל, בהתאם לדגם. לכן, לא תמיד התיקון כלכלי. הכל תלוי בדגם, בעלות הרכיב שהתקלקל ובמספר השנים שהוא בשימוש".

תקלה נפוצה: הגרב נלכדת במפוח

הסיבה: "תקלה זו נגרמת משום שצרכנים רבים מנקים את הפילטר בסיום פעולת הייבוש, כשהבגדים עדיין בתוך התוף של המייבש", מפרט בסון. "ואז, גרב קטנה או תחתונים נופלים לכיוון החור של הפילטר. לכן, חשוב לרוקן היטב את התוף מבגדים לפני שמוציאים את הפילטר לצורך ניקוי".
הנזק: "כשגרב נתקעת במפוח, שתפקידו לפזר את האוויר החם בתוך המייבש, ישנן שתי אפשרויות: האחת, התוף פשוט לא יסתובב, והבגדים לא יוכלו להתייבש", מסביר בסון. "במקרה זה, כל שצריך לעשות הוא לחלץ את הגרב שנתקעה, בעלות דמי ביקור טכנאי. האפשרות השנייה, היא שהגרב שנתקעת יכולה לגרום לתוף להתנגד לסיבוב, עד מצב שהרצועה של התוף תיפול או תיקרע".
5 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

מה ההבדל בין מייבש רגיל לבין מייבש עם קונדנסור (מעבה)?

בסון: "במייבש רגיל, יש צינור שרשורי, מה שמקל מאוד על הוצאת הגרב שנתקעה. במעבה עם קונדנסור, צריך לפרק את המכונה לצורך שליפת הגרב. זה מייקר בכ-100 שקל את עלות התיקון".
5 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)

כמה יעלה התיקון, לפי סוג הנזק שנגרם?

"אם מדובר רק בשליפת הגרב, ולא נגרם נזק לשאר הרכיבים, מדובר בתיקון שמסתכם בדמי ביקור (200-250 שקל)", מציינים במוקד השירות.
"אם הגרב נתקעה במייבש מסוג קונדנסור, עלות התיקון היא 300-350 שקל. אם הרצועה נפלה, עלות החזרתה היא כ-250 שקל עבור מייבש רגיל, וכ-350 שקל עבור מייבש מסוג קונדנסור.
"אם הרצועה של התוף נקרעה, עלות החלפתה היא 350-400 שקל, כולל מחיר הרצועה. שימו לב, גומייה היא רכיב זול מאוד, ולכן אם מציעים לכם גומייה בסכום גבוה, בטענה שמדובר בדגם מיוחד, אל תסכימו לכך".