השבוע ראינו עוד שער אדיר של גדי קינדה ב-2:4 של קנזס על יוסטון. תענוג לעיניים. קינדה הוא האנדרדוג האולטימטיבי, האנדרייטד הכי מובהק בכדורגל הישראלי. הוא לא נהנה מיחסי ציבור טובים, בקושי מסקרים פה על עלילותיו ונפלאותיו בליגת ה-MLS המשתפרת, אבל מבחינתי ברור שהוא צריך לקבל יותר קרדיט.
קינדה הוא קשר שחייב לפתוח במשחק הנבחרת נגד סקוטלנד, ובכלל - לראות הרבה יותר דקות במדי הנבחרת. נגד סקוטלנד הוא יכול להיות הג'וקר. הסקוטים בקושי מכירים אותו, הוא דינמי, יוזם, מהיר, אחד שיכול להחזיק כדור, להניע כדור, להוביל כדור, למצוא את זהבי בכדור עומק או לצאת לסלאלום מפתיע בעצמו, משומקום, עם הדריבל האופייני שלו.

1 צפייה בגלריה
גדי קינדה
גדי קינדה
גדי קינדה
(צילום: רויטרס)

קינדה כבר מזמן היה צריך לקבל קרדיט גדול יותר. מאז עזב את בית"ר ירושלים, היא לא מצליחה להתאושש. בקנזס סיטי, שם הוא משתף פעולה עם דניאל שאלוי, בנו של סטפן הגדול (הפעם הם בישלו אחד לשני), הוא כבר הפך לאחד השחקנים הכי אהובים וחשובים.
קינדה אף פעם לא היה חלק מהקליקה, הוא לא מחובר לאליטה השלטת בכדורגל שלנו, לא פועל במישור התקשורתי. הוא לא גדל "במקומות הנכונים", לא הגיע ממכבי חיפה או מכבי תל אביב. אין לו, ואף פעם לא היה, לובי שדוחף מאחורה וקשרים עם עסקנים ועיתונאים. הוא רק שחקן כדורגל מצוין, אבל כולם יודעים שלפעמים זה לא מספיק. קינדה טיפס והשיג את מעמדו בעבודה קשה, וימשיך לעבוד בשקט, עד שיקבל את ההזדמנות. הוא יחזיר לרוטנשטיינר בגדול, אם האוסטרי יעז לתת לו את המפתחות בקישור ליד דור פרץ.
קינדה נשאר אותו הילד מאשדוד. בחור פשוט, צנוע ושקט, כמעט ולא תראו אותו מבלה לפני ואחרי משחקים, לא תשמעו אותו אף פעם מתלונן על קיפוח או חוסר בדקות משחק, המקורבים שלו לעולם לא יעבירו מסרים אחרי ניצחון של הנבחרת על אי שביעות רצונו, על האכזבה מחוסר שיתופו, והוא יחגוג עם חבריו גם מהספסל.
והגיע הזמן שיעשו לו בארץ קצת יותר כבוד. מגיע לו, וגם לנו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.