עונת ה-NBA תחל באופן רשמי בעוד שבועיים, ובינתיים התפרסמו באתר הרשמי של הליגה תוצאות הסקר השנתי בהשתתפות הג'נרל מנג'רים של הקבוצות השונות.
הסגל הנוצץ עושה את שלו, ו-72 אחוזים מהנשאלים השיבו שברוקלין נטס תזכה באליפות. 17 אחוז סבורים שלוס אנג'לס לייקרס תזכה בטבעת, ו-10 אחוז הימרו בסקר שמילווקי תשיג אליפות שנייה ברציפות. בשנה שעברה 81 אחוז הימרו על הלייקרס לפני תחילת העונה – אז אולי כדאי לקחת את התחזית בערבון מוגבל.
6 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
קווין דוראנט. אנשי המקצוע בליגה מאמינים בברוקלין
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
דוראנט והארדן מבינים שזה היום שלהם
דוראנט והארדן מבינים שזה היום שלהם
הארדן ודוראנט. הפעם ילכו עד הסוף?
(צילום: EPA)
ברוקלין נהנית כמובן משלישיית הכוכבים שלה – קווין דוראנט, ג'יימס הארדן וקיירי ארווינג – והקיץ היא גם הצליחה להתחזק. פאטי מילס, שהיה נפלא במדי אוסטרליה בטורניר האולימפי, יוסיף לקבוצה עומק; למרקוס אולדריג' חזר מפרישה וגם פול מילסאפ הוותיק הוחתם.
דוראנט, שהצטיין בטוקיו בנבחרת ארצות הברית בדרך למדליית הזהב, מוביל במשאל בשאלה מי יהיה ה-MVP עם 37 אחוז מקולות אנשי המקצוע הבכירים בליגה. דולק אחריו לוקה דונצ'יץ' מדאלאס, ש-33 אחוז מהנשאלים הימרו עליו כ-MVP הבא. יאניס אנדטוקומבו עם 13 אחוז, ג'ואל אמביד וג'יימס הארדן עם 7 אחוז כל אחד וסטפן קרי עם 3 אחוז. הג'נרל מנג'רים לא סופרים כלל את ה-MVP המכהן, ניקולה יוקיץ', בקטגוריה הזו.
6 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
זוכה להערכה. לוקה דונצ'יץ'
(צילום: AP)
כשהג'נרל מנג'רים נשאלו מול מי הם היו בוחרים לבנות היום קבוצה ב-NBA לו ניתנה להם האפשרות, 43 אחוז בחרו בדונצ'יץ' ו-40 אחוז ביאניס. מהסקר עולה שסטף קרי הוא השחקן שדורש הכי הרבה התאמות מהמאמן היריב. ג'ארן ג'קסון ג'וניור מממפיס הוא השחקן שסומן יותר מכל אחד אחר כאחד שתהיה לו עונת פריצה (17 אחוז).
מיאמי סומנה כקבוצה שביצעה את המהלכים הטובים ביותר בפגרה (47 אחוז), לפני הלייקרס (17 אחוז), וקייל לאורי סומן כשחקן שהמעבר שלו ישפיע יותר מכל העברה אחרת על קבוצתו (77 אחוז, לעומת 17 אחוז שנקבו בשמו של ראסל ווסטברוק). הג'נרל מנג'רים חוזים ששיקגו תהיה הקבוצה שתראה את השיפור הגדול ביותר לעומת העונה שעברה (27 אחוז), לפני גולדן סטייט והלייקרס (13 אחוז כ"א).
6 צפייה בגלריה
ג'יילן גרין
ג'יילן גרין
ג'יילן גרין. מהמרים עליו כרוקי העונה
(צילום: AP)
ג'יילן גרין מוביל בעיני הנשאלים במרוץ לתואר רוקי העונה. 47 אחוז מהם הימרו שהבחירה מספר 2 בדראפט, מיוסטון רוקטס, יזכה בתואר – לעומת 40 אחוז שהימרו על קייד קאנינגהאם. בשאלה מי ממחזור הדראפט הנוכחי יהיה השחקן הטוב ביותר בעוד חמש שנים הדעות חלוקות והתחרות צמודה: אוון מובלי מקליבלנד, שנבחר שלישי בדראפט, עם 33 אחוז; קאנינגהאם שנלקח ראשון על ידי דטרויט עם 30 אחוז, וגרין עם 23 אחוז.
6 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו חוגג את האליפות
יאניס אנדטוקומבו חוגג את האליפות
יאניס אנדטוקומבו. נתפס כשחקן הבינלאומי הטוב ביותר
(צילום: AP)
השחקן הבינלאומי הטוב ביותר בעיני 60 אחוזים מהג'נרל מנגרים הוא יאניס אנדטוקומבו, והוא הקדים בקטגוריה הזו את דונצ'יץ' (27 אחוז) ויוקיץ' (13 אחוז). מבין השחקנים מחוץ ל-NBA, ניקולה מירוטיץ' מוביל עם 53 אחוזים על פני ואסילייה מיצ'יץ' (23 אחוז).
אנדטוקמבו (47 אחוז) מוביל על רודי גובר (17 אחוז) כשחקן ההגנה הטוב ביותר בעיני הבוסים המקצועיים בליגה.
6 צפייה בגלריה
כריס פול
כריס פול
כריס פול. יהיה מאמן טוב יום אחד?
(צילום: AP)
רוב של 55 אחוזים מהג'נרל מנג'רים סבורים שאריק ספולסטרה ממיאמי הוא המאמן הטוב ביותר בליגה. ריק קרלייל מאינדיאנה סומן כמאמן שהשפעתו על קבוצתו תהיה הגדולה ביותר, מבין אלה שחתמו בקבוצה חדשה. כריס פול סומן כמי שיהיה בעתיד המאמן הטוב ביותר מבין השחקנים הפעילים.