מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך העבירה היום (שלישי) את תיק החקירה בעניינו של מייק בן ארי החשוד בהונאת משקיעים לפרקליטות מיסוי וכלכלה. כעת תחליט הפרקליטות האם להגיש כתב אישום נגד בן ארי בכפוף להליך שימוע.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(צילום: חן גור אריה)
לפי הודעת הרשות, מחלקת החקירות אספה ראיות רבות לביסוס החשדות, ואף איתרה ותפסה נכסים ששווים נאמד בעשרות מיליוני שקלים.
בחודש אפריל 2021 פתחה רשות ניירות ערך בחקירה בעניינו של בן ארי וחברת EGFE, בחשד לביצוע עבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות, חוק הייעוץ, חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון. ברשות חושדים כי מדובר בהונאת משקיעים רחבת היקף שנחשפה על ידי הרשות ונחקרה על ידה, במסגרתה הציע לציבור השקעה משותפת בנאמנות ללא היתר מרשות ניירות ערך וללא פרסום תשקיף כמתחייב מהוראות החוק. על פי החשד, בן ארי גייס מאות מיליוני שקלים מכ-1,000 משקיעים, תוך הצגת מצגי שווא ושימוש בכספים למטרות אחרות מאלה שהציג למשקיעים.
בתחילת חודש מאי 2021 עזב בן ארי את הארץ למרות קיומו של צו עיכוב יציאה מן הארץ בעניינו, ותוך הפרה בוטה של תנאי שחרורו.
בעקבות הפרת תנאי השחרור חילטה הרשות את הערבות הבנקאית שהעמיד בן ארי להבטחת עמידתו בתנאי שחרורו, בסך שני מיליון שקל, והעבירה את הסכום לקופת הפירוק לצורך איתור נכסים על ידי הנאמן והשבת כספים למשקיעים. יש לציין כי לפרקליטות מסורה הסמכות להחליט על המשך הטיפול בתיק.

גרושתו של בן ארי טוענת ל"פגיעה אנושה"

במקביל, במישור האזרחי מתנהל הליך של פשיטת רגל נגד בן ארי לאחר שמשקיעים רבים המיוצגים על ידי עו"ד איתן ארז ומור בן שושן פנו לבית המשפט בטענה כי חוב בן ארי כלפיהם עומד על כ-600 מיליון שקל. כמו כן בית משפט מינה כנאמן לנכסי החברה של בן ארי ולנכסיו הפרטיים את עו"ד ליאור דגן המקיים חקירות ותפקידו לצבור בקופה כמה שיותר נכסים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד איתן ארז, עם חלק ממשקיעי בן ארי בדיון בבית המשפט
עו"ד איתן ארז, עם חלק ממשקיעי בן ארי בדיון בבית המשפט
עו"ד איתן ארז, עם חלק ממשקיעי בן ארי בדיון בבית המשפט
(צילום: אוראל כהן)
במסגרת התיק של חדלות הפירעון טענה לאחרונה גרושתו של בן ארי ו' כי היא "כמו משקיעים רבים אחרים, נפגעה אנושות מהתנהלות בן ארי ומההונאה שביצע במשקיעיו, בהסתמכותה על התשואות והריביות שהבטיח לה שתקבל בגין השקעותיה, עליהם הסתמכה למחייתה". הגרושה ביקשה מבית המשפט להתיר לה למכור את אחת מדירותיה. טרם ניתנה החלטה סופית בעניין.