בגיל 86 נפטרה סילביה פולק, שורדת שואה שהתגוררה לבדה במבשרת ציון. שוטרי תחנת הראל הכירו אותה בעקבות דיווחים רבים שלה למוקד המשטרתי. בעקבות שיחות טלפון שבהן דיווחה על עבירות חוק, החל להירקם קשר מיוחד בינה לבין השוטרים.

"ביום שישי האחרון קיבלנו דיווח על אישה שנמצאה מתה בדירתה. כשהשוטרים הגיעו למקום - הם זיהו מיד את הדירה", מתאר סגן-ניצב דקר אשל, מפקד תחנת הראל במשטרת ירושלים. כשהצוות המשטרתי פרץ פנימה התברר הסיפור המלא: סילביה שהתגוררה לבדה ללא ילדים ומשפחה, התגלתה לאחר יומיים כאשר השכנים דיווחו על ריח רע שעולה מהדירה.

שוטרים אומרים קדיש על הניצולה שמתה ערירית
הלוויתה של סילביה פולק

"סילביה הייתה מתקשרת למשטרה ומדווחת למשל על רכב שחונה וחוסם את המעבר או אדם שמסתובב ללא מסיכה בקניון", מספר סנ"צ דקר אשל. "כשהשוטרים היו מגיעים היא הייתה משוחחת איתם. בשלב מסוים נוצר קשר ישיר בינה לבין השוטרים. כשהשריפות בהרי ירושלים השתוללו, סילביה התקשרה ואמרה: 'תיזהרו בשריפות, תשמרו על עצמכם אני מבקשת'".

אתמול בלילה נערכה הלווייתה של סילביה בבית העלמין גבעת-שאול בירושלים. שוטרי התחנה החליטו ללוות אותה בדרכה האחרונה: "סילביה נכנסה לנו ללב, וכשנודע לנו על מותה החלטנו שאנחנו השוטרים צריכים להיות אלו שמלווים אותה בדרכה האחרונה", משתף סנ"צ אשל. "הייתה התייצבות מרשימה, עשרים שוטרים הגיעו. אני אמרתי כמה מילים לזכרה, היו כמה שוטרים שהזילו דמעה".

כדי לשרוד את מלחמת העולם השנייה הוריה של סילביה השאירו אותה לגדול במנזר וכשגדלה עלתה לארץ. בצעירותה עבדה כאחות בבית חולים.

"היא גוללה בפנינו את סיפור חייה", מספר מפקד תחנת הראל. "כשהייתה מדווחת למוקד המשטרתי פעמים רבות - היה ברור לנו שהיא עשתה זאת מתוך רצון ליחס אנושי, היא רצתה את הקשר עם השוטרים וגם אנחנו הבנו שהמטרה היא לא לדווח אלא להפיג את תחושת הבדידות".

עוד הוסיף: "במשך שנה נמשך הקשר הזה. לא היו לה ילדים, היא לא נישאה מעולם. כנראה שהיא מצאה בשוטרים שלנו כמעין תחליף לילדים והתחושה שלנו הייתה שהדבר הנכון יהיה ללוות אותה בדרכה האחרונה".