בני הרצליה הודיעה הערב (שלישי) על החתמתו של הגארד האמריקאי כריס באב (31, 1.96 מ') לעונה הקרובה. באב הוא שחקן מנוסה באירופה, סקורר וקלעי איכותי ל-3, ששיחק בלא מעט קבוצות טובות מאוד בדרג הביניים באירופה ונחשב בנוסף לשחקן עם מוסר עבודה ואופי מצוין.
באב בוגר מכללת איווה סטייט, ואחרי שנתיים בליגת בפיתוח של ה-NBA ותקופת קצרה בה שיחק במדי בוסטון סלטיקס (14 משחקים, 1.6 נקודות בממוצע) החל את הקריירה האירופית שלו באולם הגרמנית, בה שיחק ב-2015/16 וב-2016/17.
1 צפייה בגלריה
כריס באב
כריס באב
כריס באב
(צילום: באדיבות בני הרצליה)
היכולת הטובה שהציג באולם הובילה את מועדון הפאר לוקומוטיב קובאן להחתים אותו לעונת 2017/18. בקובאן (בה שיתף פעולה עם שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד) רשם ממוצעים של 8.3 נקודות למשחק, כשהוא עוזר לקבוצה להגיע גמר היורוקאפ ללא הפסד שם פגשו את דיוויד בלאט וסקוטי ווילבקין להם הפסידו את התואר.
בעונת 2018/19 שיחק בבאקשהיר הטורקית, ובעונת 2019/20 בפרומתיאוס היוונית.בעונה שעברה חזר לליגה הגרמנית ושיחק בטלקום בון, בה רשם את מספרי השיא שלו בקריירה: 17 נקודות, 2.2 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק.
המנהל המקצועי, זופי אבדיה: "בתקופת ההכנה ראינו שהשינוי שנכפה עלינו עם קורטני פורטסון, מי שהיה אמור להיות השחקן היוצר העיקרי בקו הגארדים שלנו השאיר אותנו לא מאוזנים ונוכחנו שחסר לנו עוד שחקן יוצר בין הגארדים בשביל לכפות על זה. לשמחתי ההנהלה נענתה לבקשתנו לחיזוק והצלחנו בזמן קצר למצוא שחקן איכותי ומנוסה שאנחנו מאמינים שיוסיף לנו בדיוק את הדברים שחסרים לנו, ויהפוך את הקבוצה להרבה יותר מאוזנת ומגוונת".