סערת הפוטושופ: זו הסיבה שהחלטתי להציב מראה למפורסמות

כתב הבידור והרכילות של "ישראל היום", ערן סויסה, פצח בסדרת סטוריז שחושפים סלבס שהשתמשו בפוטושופ • נטלי דדון ועדן פינס יצאו נגדו בעקבות כך • עכשיו הוא מגלה מה עומד מאחורי הרצון לספר את האמת על דפי האינסטגרם

נגד השקר של התמונות המושלמות באינסטגרם. ערן סויסה, צילום: ישראל היום

כבר כמה זמן שאני חושב איך להגיב לעדן פינס ונטלי דדון שיצאו נגד פינת הפוטושופ שלי באינסטגרם, ומרוכזות בעלבון של עצמן ולא בהשלכות שלהן על דור שלם.

למי שפספס, כמעט מדי יום אני מעלה בעמוד שלי תמונת אינסטגרם של אישה מפורסמת אחרת, בדרך כלל יפה הרבה יותר מהממוצע, וחושף את תאונות הפוטושופ והעיבוד שהתמונה עברה.

כצפוי, לא כולן אהבו אותה, ובצדק. גם אני לא הייתי רוצה לככב בפינה שמגלה את האמת שניסיתי להסתיר.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by EDEN FINES (@edenfines)

עדן פינס, שעדיין לא כיכבה בפינה, הגיבה כך: "גברים ששולטים בתעשייה לוקחים את המציאות ומדברים בשפה שלהם מבלי לקחת בחשבון את ההרס שהם משאירים", והוסיפה כי "מדובר בסיבוב תקשורתי על חשבון גופן של הנשים".

פינס שלפה את הקלף הפמינסטי, שקל מאוד לשלוף. עם זאת, מי שיקרא טוב את התגובה שלה יגלה שיש בה מעט מאוד פמינזם, ואפילו ההיפך.

נטלי דדון, שבעצמה כתבה בעבר על המחויבות שלה כלפי העוקבות שלה, הלכה על כיוון אחר, גם הוא טיעון טרנדי מהשנים האחרונות - השיימינג. היא הקדישה לנושא פוסט באינסטגרם שלה, וכינתה אותי "צייד". "בוקר טוב עולם, זהו עידן חדש. אני מרגישה שבזמן האחרון יש פה טרנד חדש והוא ציידי הפוטושופ באינסטגרם", כתבה. "מי הראשון שמצליח לאתר את הקורבן הבא, מי ערכה, מי הקטינה, מי הגדילה?".

"זה שמישהו יפתח לי עכשיו את משטרת הפוטושופ לא יציל את הנערה הבאה. ההפך, אתם רק מוסיפים עוד עוול. אתם פוגעים בעוד אדם ועושים לו שיימינג בפני מדינה שלמה! אתם לא אלוהים ולא יכולים להיכנס לחיים של האחר במקום לחיות את עצמכם", הוסיפה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Nataly Dadon (@natalydadon)

קראתי והצטערתי. לא בשבילי, בשבילן. הרי יש פה שני נסיונות מעוותים להסיט את הדיון מהנושא עצמו. פינס, דדון ושאר המרטשות לא אשמות בתופעה. הן בעצמן קורבן של תופעה עולמית שהולכת ומקצינה, ובמקום לקחת אחריות, או לטפל בבעיה עצמה, או לנסות לשנות, הן בוחרות להאשים אותי.

התלבטתי כיצד להגיב, אבל הבנתי ששום תגובה שלי, מנומקת ומנוסחת היטב ככל שתהיה, לא תענה להן, כמו התגובות העוצמתיות של הנשים עצמן.

בימים האחרונים קיבלתי אלפי הודעות מאלפי נשים שעוקבות אחרי. חלקן מתפרסמות כאן לראשונה, כי נטלי ועדן לא יעזו להאשים בשובינזם וגם לא בשיימינג את מי שמשלמת את המחיר של הריטוש שלהן ושל החברות שלהן.

הנה חלק מהתגובות שקיבלתי:

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר