לפני פתיחת מושב החורף של הכנסת התקיים היום (שני) בטרקלין שגאל אירוע הוקרה חגיגי לספורטאים האולימפים והפראלימפים במעמד יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, רעייתו, שר התרבות והספורט חילי טרופר, ויושבי ראש שדולת הספורט בכנסת ח"כ סימון דוידסון וח"כ עידית סילמן.
הספורטאים והמאמנים הוזמנו לשבת סביב שולחנות עגולים לצד שרים וחברי כנסת. בין הנוכחים היו יו"ר ההתאחדות לספורט נכים אלי בירנבאום, יו"ר אילן רו"ח אהוד רצבי, ומנכ"ל בית חינוך עיוורים שאבי דויטש.
5 צפייה בגלריה
הספורטאים בכנסת
הספורטאים בכנסת
הספורטאים בכנסת
(צילום: קרן איזיקסון)
5 צפייה בגלריה
אשרם לצד טרופר ולוי
אשרם לצד טרופר ולוי
אשרם לצד טרופר ולוי
(צילום: דוברות הכנסת)
במהלך הטקס, נשאו דברים המארחים. יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, אמר: "הזמנתי אתכם לכאן על מנת שחברי הכנסת יוכלו להצדיע לכם, ריגשתם אותנו. ראינו את התמונות מטוקיו והרגשנו שאנחנו שם אתכם".
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: "ההישגים שלכם הפכו לאירוע לאומי. נכנסתם ללב של כולנו בגלל מי שאתם, מכוונים לגדולות ומצליחים להישאר צנועים".
5 צפייה בגלריה
יו"ר הכנסת מיקי לוי בפתח מליאת הכנסת
יו"ר הכנסת מיקי לוי בפתח מליאת הכנסת
יו"ר הכנסת מיקי לוי בפתח מליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)
מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, אמר: "העובדה ששתי המשלחות האולימפית והפראלימפית הוזמנו יחד לכנסת יש בה מסר מאחד ומכבד".
יו"ר הוועד הפראלימפי, ד"ר שוקי דקל: "עבור ספורטאינו 'מעבר לגבולות - ומעל למיגבלות' היא דרך חיים. זו היא הרוח שלנו, וזו ההוכחה לניצחון הרוח. בצד ההתרגשות וההישגים המדהימים בטוקיו, ספורטאינו הראו את הערך המוסף החינוכי והוכיחו לכולנו שהבלתי הוא אפשרי".
5 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
שר התרבות והספורט חילי טרופר
(צילום: אורן אהרוני)
עוד ברכו מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, ונציגות הספורטאים - מדליסטית הזהב לינוי אשרם ושחקנית טניס השולחן הפראלימפית קרולין טביב, שריגשה את הקהל כשאמרה: "למשך שבועיים, פעם בארבע שנים, בתוך כפר אחד, העולם מושלם. בעולם הזה, פעם בארבע שנים, אני אמנם אישה בכיסא גלגלים, אבל אני קודם כל ספורטאית. פעם בארבע שנים, אף אחד לא מסתכל על אף אחד באופן חריג. כולם חריגים. חריג הוא נורמלי. בני ובנות אומות שונות מתחרים זה בזו על המגרש ובערב אוכלים יחד ארוחת ערב. הנכות אינה יתרון או חיסרון, היא פשוט מצב קיים, והדבר היחיד שקובע הוא כמה טובה את במה שאת עושה. בעולם הזה, פעם בארבע שנים, הכל נגיש, מותאם וידידותי לכולם".
5 צפייה בגלריה
קרולין טביב מקבלת תשורה ממיקי לוי
קרולין טביב מקבלת תשורה ממיקי לוי
"פעם בארבע שנים העולם מושלם". קרולין טביב
(צילום: דוברות הכנסת)
"בעיני, המשחקים הפראלימפים הם אחד מההישגים הגדולים ביותר של האנושות. הם חלון למה שהאנושות הייתה יכולה להיות, ולמה שהחברה האנושית יכולה להשיג כאשר היא במיטבה. אני גאה להיות חלק מהמשלחת הפראלימפית הישראלית, שהיא חלון הראווה הטוב ביותר שיש למדינת ישראל להציע לחברת המופת שהיא צריכה להיות".
אשרם ביקשה בדבריה הגדלת תקציבי הספורט. את האירוע הנחה ח"כ לשעבר ושדר הספורט, זוהיר בהלול, והופיעה בו להקת "שלווה" שביצעה את השיר "שווים".
פורסם לראשונה: 16:18, 04.10.21