הסגל של מנצ'סטר יונייטד הוא החזק ביותר שהיה לה בעשור האחרון, אבל המאמן אולה גונאר סולשיאר לא מצליח למצוא את הנוסחה שתוציא משחקניו את המקסימום, והלחץ רק הולך וגדל. זו עונת המבחן של אגדת יונייטד שתקבע את עתידו במועדון, האם יחזיק זמן רב או שייפרדו ממנו כבר העונה.
יונייטד פתחה את העונה עם ציפייה גדולה, שאולי היא תהיה שונה מהשנים האחרונות שבהן נחלה כישלון אחרי כישלון, אך נכון לעכשיו היכולת לא בדיוק מעודדת.
2 צפייה בגלריה
אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר
(צילום: AFP)
בארבעת משחקי הבית האחרונים של יונייטד מאזנה רע מאוד ועומד על שני הפסדים, תוצאת תיקו אחת וניצחון בודד עמוק בתוך תוספת הזמן על ויאריאל בליגת האלופות. השדים האדומים הודחו כבר בסיבוב השלישי בגביע הליגה על ידי ווסטהאם, הפסידו לאסטון וילה, וסיימו בתיקו עם אברטון בליגה.
לאחר מסע הרכש המרשים בקיץ שכלל את צירופם של וראן, סנאצ'ו וכמובן רונאלדו, מנצ'סטר חייבת להיראות טוב יותר. לאחר צירופו של הפנומן הפורטוגלי, המטרות עלו מדרגה וזכייה באליפות או בליגת האלופות היא כבר לא מילה גסה. חשוב לציין שחניכיו של סולשיאר עדיין לא שיחקו מול אף קבוצה גדולה שבאמת תהווה יריבה שתאלץ את יונייטד להתעלות.
חלוץ העבר ומאמנה בהווה של יונייטד מונה בדצמבר 2018, ולראשונה העונה אפשר לומר שהסגל שהוא בנה באמת ראוי להילחם בכל החזיתות. סגל שמעוטר בשמות כמו דה חאה, וראן, פוגבה, פרננדש, ראשפורד, סנאצ'ו, גרינווד, קבאני ורונאלדו בהחלט מצית את הדמיון. עם סגל כזה לסולשיאר יהיה קשה לתרץ יכולת לא טובה ותוצאות שעד כה לא מספקות כלל. יונייטד עדיין לא יציבה, וכל תוצאה אפשרית במשחקיה. עשרה משחקים עברו מפתיחת העונה בליגה, בגביע הליגה ובליגת האלופות. הקבוצה ניצחה רק בחמישה, כבשניים מהם באמת הרשימה עם חמישייה ורביעייה מול לידס וניוקאסל בהתאמה.
2 צפייה בגלריה
סולשיאר מברך את רונאלדו על הבכורה החלומית
סולשיאר מברך את רונאלדו על הבכורה החלומית
סולשיאר מברך את רונאלדו על הבכורה החלומית
(צילום: EPA)
הסגל הנוכחי הוא הבעיה הכי גדולה של סולשיאר וגם המזל הכי גדול שלו. מצד אחד לתירוצים אין מקום וחוסר הצלחה עלול לגרום לפיטוריו. מנגד, הפוטנציאל הטמון בסגל הוא הגדול ביותר בעשור האחרון, ואם יצליח לעשות את ההתאמות הנדרשות ולרוץ עם הרכב קבוע, הוא בהחלט יוכל להגיע להצלחות.
במידה שהיכולת תמשיך להיות לא טובה והתוצאות ימשיכו לאכזב, יש מאמן בכיר שיושב בחוץ ורק מחכה לטלפון, זינדין זידאן שמו. הצרפתי הוביל את ריאל מדריד להצלחה בלתי נשכחת, ואין ספק ששניים מכוכבי הקבוצה – וראן ורונאלדו – שגם שיחקו תחתיו בהצלחה רבה מאוד, ישמחו לראות את מאמנם לשעבר מגיע לאולד טראפורד.
סולשיאר נמצא בפני הנקודה החשובה ביותר בקריירת האימון שלו. במידה שייכשל פיטוריו יגיעו במהרה ואף אחד לא יזכור לו חסד נעורים על ימיו כחלוץ גדול ביונייטד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.