הונגריה, בריטניה ופורטוגל בהנחיות חדשות לכניסת ישראלים

המחוסנים מרוויחים: עוד מדינות נפתחות ומקלות את תנאי הכניסה אליהן עבור מי שיציג תעודת חיסון • במקביל, חברת תעופה נוספת הודיעה שתעלה רק מחוסנים לטיסותיה

הקלה בתנאי הכניסה לבריטניה, צילום: אי.אף.פי

עם כניסתו לתוקף של הסכם ההכרה ההדדית בתעודות המתחסן בין ישראל לעשרות מדינות ברחבי העולם, ישנן לא מעט מדינות שמחליטות להקל על כניסת ישראלים לשטחן, ההקלה נוגעת בעיקר במחוסנים ומחלימים.

בבריטניה הודיעו לפני שבועיים על ההחלטה לפטור מחוסנים מבדיקה לפני הטיסה למדינה ולאפשר שהבדיקה ביום השני בבריטניה תהיה הבדיקה המהירה והזולה יותר. מדובר בתהליך שיחסוך מאות שקלים לכל תייר וכמובן גם לא מעט טרחה.

גם הונגריה תקבל מחוסנים בלי בדיקות, צילום: צילום: רויטרס

בפורטוגל כבר מכניסים ישראלים מחוסנים, מחלימים מחצי השנה האחרונה, מחלימים עם מנת חיסון אחת או ילדים עד גיל 12 ללא צורך בבדיקות קורונה לפני הטיסה למדינה. גם כאן, מדובר בהקלה משמעותית שעד לא מזמן, פורטוגל כלל לא איפשרה לישראלים להיכנס לשטחה.

מדינה נוספת שמקלה על ישראלים מחוסנים היא הונגריה וגם אליה מחוסנים יכולים לטוס ללא צורך בבדיקה לפני ההמראה. גם כאן כאמור, מדובר בחסכון כספי משמעותי ובטרחה שנחסכת מהתיירים שיגיעו למדינה.

אייר ניו זילנד תטיס רק מחוסנים וילדים, צילום: צילום: ויקיפדיה

בריטניה, הונגריה ופורטוגל מצטרפות לשורה ארוכה של מדינות שכבר מקבלות ישראלים מחוסנים ללא צורך בבדיקות קורונה לפני הטיסה אליהן, בין המדינות ניתן למנות את גרמניה, שווייץ, אוסטריה, צרפת ומדינות נוספות. עם זאת, ישנן מדינות שעדיין דורשות בדיקה ממחוסנים טרם ההמראה אליהן כמו ארה"ב, איחוד האמירויות, הולנד ומדינות נוספות.

במקביל, חברת התעופה אייר ניו זילנד הודיעה שנוסעים מעל גיל 18 בחברה יהיו מחויבים להציג תעודת מתחסן או אישור מרופא שמסביר שאינם יכולים לקבל את החיסון מסיבות רפואיות. חברת קוואנטס האוסטרלית כבר הודיעה שתפעל גם היא בצורה דומה וההערכה היא שחברות תעופה נוספות יפעלו באופן דומה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר