אשת הברזל לא מוותרת

אנטונינה רזניקוב, ספורטאית "אולטרמן", מתאמנת מסביב לשעון, מגדלת לבדה ילדה עם צרכים מיוחדים ומסתערת על אליפות העולם • בדרך לשם היא נעזרת במימון המונים

אנטונינה רזניקוב. "אמרו שאני נותנת כוח והשראה", צילום: שירן וולק

יש לא מעט סיפורים על אנשים ששגרת חייהם והקריירה השוחקת גרמו להם לוותר על החלומות שאותם סחבו מגיל צעיר, ולאחר תקופה ארוכה הרגישו פספוס וחוסר מימוש עצמי. אנטונינה רזניקוב היא לא עוד סיפור מרגש, אלא ספורטאית שיכולה לתת השראה ללא מעט נשים שהחליטו לשים בצד את השאיפות שלהן בגלל "החיים עצמם".

רזניקוב היא אם חד־הורית לשני ילדים, בת 15 עם אוטיזם בתפקוד נמוך ובן 14. חלומה הגדול הוא להיות הראשונה שתניף את דגל ישראל על הפודיום באליפות העולם הקרובה ב"אולטרמן", תחרות מפרכת הכוללת 10 ק"מ שחייה, 420 ק"מ רכיבה על אופניים ו־85 ק"מ ריצה.

רזניקוב, שמחזיקה בשיא העולמי לנשים בתחרות מסוג זה עם זמן של 22:36 שעות, צריכה להתמודד בתחרות מקדימה בארה"ב בכדי שתוכל להירשם לאליפות העולם שתיערך בנובמבר 2022. היא פתחה בקמפיין מימון המונים (הדסטארט), שיאפשר לה תקציב לצאת לארצו של הדוד סם.

אנטונינה רזניקוב. מסתערת על האליפות העולם, צילום: שירן וולק

"לפני כמה שנים היה לי ספונסר שתמך בי, אבל הוא עזב לתמוך בספורט אולימפי. גם אם זוכים בתחרות בענף שלי זה לא כסף גדול, אז אי אפשר להתפרנס מזה", היא אומרת בפנים מבוישות, "מאוד קשה לי לבקש כסף מאנשים זרים כי אני יודעת שלכל אחד יש את הבעיות שלו והוא בטוח שהחיים שלו הכי מיוחדים, ואת אף אחד לא מעניין הסיפור שלי. מצד שני, לא מעט אנשים אמרו לי שאני נותנת להם כוח והשראה, אז זה נתן לי את הדחף לבקש עזרה".

כמה קשה לשלב טיפול בילדים, אחת עם השאיפה להצליח בספורט?

"זה היה יותר קשה כשהם היו קטנים, כי הם היו צריכים אותי יותר. האמת היא שגם היום אני איתם הרבה, אבל אני לא מתלוננת, אלה החיים שאני מכירה. זה קשה שאני צריכה אחרי אימון מפרך לטפל בהם ולבשל, אבל בסוף הכל זה בחירה שלי. אני עושה כל מה שאמא צריכה לעשות".

הקשיים המנטליים בחיים שלך עוזרים לך להתמודד עם הקשיים הפיזיים בתחרויות?

"בתוך תחרות אני משתדלת לא לחשוב על זה. אלה החיים שקיבלתי ואני מתמודדת. אני מאוד גאה בעצמי כי הילדים שלי הם ילדים מחונכים שלא עושים בעיות ותלמידים נהדרים".

אנטונינה רזניקוב. תנסו לעצור אותה, צילום: שירן וולק
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אם שאלתם את עצמכם אם לרזניקוב, שמתאמנת 30 שעות בשבוע הכוללות שחייה, רכיבה, ריצה ואימוני כוח, יש תלונות למדינה על חוסר היכולת לסייע לה, אפשר להבין מהתשובה שלה את האופי הנדיר שלה: "ידעתי שזה ככה כשעליתי לפה, שאת רוב התקציב נותנים לענפים החזקים ביותר, ואני מקבלת את זה. אני יודעת גם שהרבה כסף הולך לצבא, שנותן לי לחיות פה בשלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר