סיכול ניסיון החיסול של טדי שגיא: גורמי ביטחון הזהירו את איש העסקים לפני שבועות

ל"ישראל היום" נודע כי שגיא הוזהר לפני תפיסת המתנקש האזרי כי יש עליו מעקב של חוליה שהאיראנים גייסו • אנשי החוליה עקבו אחר אחת החברות של שגיא שפועלת סמוך לגבול הטורקי בניקוסיה • שניים מעובדי החברה הוזהרו גם הם על ידי גורמי הביטחון ועזבו את קפריסין

המיליארדר טדי שגיא, צילום: יוסי זליגר

לאחר חשיפת ניסיון החיסול של איש העסקים טדי שגיא, ל"ישראל היום" נודע היום (שני) כי גורמי ביטחון הם שהזהירו את שגיא ואנשיו כבר שבועות לפני תפיסתו של המתנקש האזרי. לפני כשבועיים, הוזהרו שוב כי יש עליהם מעקב של חוליה שהאיראנים גייסו. מספר ימים אחר כך נעצר החשוד.

עוד נודע ל"ישראל היום" כי אנשי החוליה עקבו אחר אחת החברות של שגיא שפועלת סמוך לגבול הטורקי בניקוסיה. מדובר בבניין משרדים קטן ששגיא כמעט ולא מגיע אליו. שניים מעובדי החברה הוזהרו גם הם בידי גורמי הביטחון, עזבו עם משפחותיהם את קפריסין והגיעו לישראל. בנוסף, לפי דיווחים בתקשורת הקפריסאית, המתנקש נתפס ברכבו לאחר שחזר אליו רכוב על קורקינט חשמלי. שגיא עצמו כבר לא נמצא בקפריסין.

כאמור, אמש פורסם כי שגיא הוא איש העסקים שהיה יעד לחיסול בקפריסין על ידי אזרח אזרבייג'ן שעל פי החשד נשלח על ידי איראן. לצד זאת, בקפריסין גובר החשד כי האזרח האזרי שנתפס בניקוסיה ליד משרדיו של המיליארדר עם אקדח ומשתיק קול, קשור לגורמים במאפיה הרוסית, שאולי היו מסוכסכים עם שגיא. 

כפי שדווח בשבוע שעבר ב"ישראל היום", החשוד, גבר בן 38, נעצר ביום שלישי האחרון בקפריסין בחשד שתכנן להתנקש בחייהם של כמה אנשים, ובהם ישראלים.

המיליארדר שגיא ובכיר בחברה שבניהולו היו בראש "רשימת החיסול" של האזרח האזרי. בכלי התקשורת בקפריסין ציטטו בשבוע שעבר מקורות במשטרת קפריסין שטענו כי לפחות חמישה אנשים היו ב"רשימת החיסול" של החשוד. על פי הדיווחים, בממשלת קפריסין ידעו על התוכניות, ועדכנו חלק מה"יעדים" כי חייהם בסכנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר