י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
מתכוננים לוריאנט נוסף

המנכ"ל משיב: לקראת חיסון חדש נגד הקורונה?

מנכ"ל חברת 'ביונטק' אואור שאהין, שהיה בין המפתחים של חיסון של חברת 'פייזר', מעריך כי בשנה הבאה יצטרכו לעדכן את החיסון נגד הנגיף. "היו התפתחויות אחרות והנגיף יפתח עמידות בפני החיסון", אמר

המנכ"ל משיב: לקראת חיסון חדש נגד הקורונה?
מעבדת בדיקות קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעוד בישראל עדיין רבים מהאזרחים טרם התחסנו במנה השלישית, ואף קרוב ל-800,000 איש לא התחסנו בכלל, בעולם מתכוננים לפיתוח חיסון חדש נגד נגיף הקורונה.

מנכ"ל ביונטק אואור שאהין, שהיה בין המפתחים של החיסון של חברת 'פייזר', אמר כי בעקבות האפשרות שווריאנטים בעתיד יהיו עמידים בפני החיסון הנוכחי, יהיה צורך לעדכן את החיסון כך שהוא יהיה עמיד בפני כל סוגי נגיפי הקורונה.

"השנה לחלוטין אין צורך בחיסון חדש. אך בשנה הבאה זו כבר תהיה סיטואציה אחרת", אמר בריאיון לעיתון 'פייננשל טיימס', "הוריאנטים המוכרים ובמיוחד הדלתא מדבקים יותר מהזן המקורי של המחלה, אבל החיסון במתכונתו הנוכחית מסוגל להתמודד עימם".

לדבריו, "עם זאת, יהיו התפתחויות אחרות והנגיף יפתח עמידות בפני החיסון ועל כן יהיה צורך לשנות את הפורמולה המרכיבה אותו ולעדכן אותה".

השותפות בין ביונטק הגרמנית לבין חברת התרופות האמריקנית פייזר הביאה לשוק את החיסון הראשון נגד קורונה, שהיה גם החיסון הראשון המבוסס על טכנולוגיית ה-RNA שזוכה לאישור רגולטורי, והיווה את התרופה הנמכרת ביותר בעולם השנה.

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד