כל המתכנתים אצלי: סייטקה מציעה מיליון דולר בתחרות סייבר בינלאומית

באירוע נוצץ במלון הילטון ת"א, החברה חילקה פרס ראשון של 25 אלף דולר לאחד הנערים שהשתתפו בתחרות, שנועדה לקרב מתכנתים לתחום ● מנכ"ל החברה אמיר דורון: "יש לנו הרבה כסף לחלק"

סייטקה - תחרות תכנות , צילום: שמעון גליאנצשפיגל

מוזיקת ג'ז חיה, בירה ומנות מפונפנות במלון הילטון תל אביב – לא כך הייתם מדמיינים ערב שהוא בסך הכל שלב נוסף בתחרות מתכנתים.

עשרה פיינליסטים צעירים, בגיל העשרה, היו גיבורי הערב ביום חמישי האחרון, שבו מתן אלגרסי (18) מנופית זכה ב-25 אלף דולר, במקום הראשון. במקום השני זכה אליה שלו (19) מכפר תבור ב-5,000 דולר, ובמקום השלישי זכה יואב מגיד (21) מפרדסיה, וכולם זכו במכשירי טאבלט.

אמיר דורון,

הם התחרו למעשה בפיצוח שאלות באפליקציה של CyTaka – החברה שפיתחה את היישומון שנועד למשוך מתכנתים לתחום הסייבר, או יותר נכון לחבר ביניהם. אמיר דורון, מנכ"ל החברה, אמר באירוע: "יודעים למה אנחנו נותנים פרסים גדולים? כי יש לנו הרבה כסף".

דורון יודע איך מושכים כישרונות לתחום, שאולי נחשב אפרורי משהו לצד התכנות. דורון סיפר ל"ישראל היום", שהוא עצמו גדל על תכנות וכשהגיע לצבא ולכולם היה ברור שהוא הולך לאחת היחידות שישמחו לנצל את כישוריו, הוא דווקא החליט שהוא לא רוצה לראות יותר שום ביט, או מספר. "מכיר את זה שאתה לא יכול יותר? שנמאס לך? אז רציתי להיות חייל אמיתי, לוחם".

ואכן דורון לחם ביחידות מובחרות, כאלה שהשתמשו בפיתוחים של יחידות העילית של מחשבים ופיתוח מערכות, כאלה שציפו ממנו שיפתח בעצמו. "לק ראת השחרור התעורר בי שוב החשק לחזור לזה. חזרתי ופיתחתי מערכות לצבא, אבל אחרי שהשתחררתי, כספק חיצוני".

אז כפי שניתן להבין, לא מדובר באדם ששוחה עם הזרם והזרם מקבל את הסייבר כמין מקצוע חיצוני ונפרד מעולמות התוכנה. האבולוציה של התחום הביאה למין מבנה מוזר שלפיו מתכנתים עושים את העבודה שלהם ואחרי זה אנשי הסייבר, או "ביטחון המידע", צריכים לדאוג לאבטח אותה. "לא הבנתי את זה, למה שמתכנת לא ילמד מראש את עקרונות הסייבר וייצר תוכנות מאובטחות יותר", אומר דורון. "מכאן נולד הרעיון הזה, שבעצם משדר לצעירים, אבל לא רק להם, שאפשר לעשות כסף גדול גם מסייבר".

כאמור, בנובמבר סיטקה תקיים את התחרות הבינלאומית בדובאי, שבה היא תציע מיליון דולר לזוכה. למה דווקא בדובאי? "בדובאי אפשר לממש את החזון של החברה - לבנות קהילה גלובלית שתהווה מענה חיובי במאזן האימה בין ההאקרים המזיקים ללוחמי הסייבר שנועדו להגן. בדובאי יש הליך פשוט של הוצאת ויזה, וניתן להגיע אליה מכל מקום בעולם. אנחנו רוצים שבקהילה שלנו יהיו חברים מכל העולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר