אמנם מכבי חיפה הובסה 3:0 מול אוניון ברלין במסגרת הליגה האזורית, אבל הייתה למשחק הזה גם זווית היסטורית חשובה מעצם קיומו. חיפה הפכה אתמול (חמישי) לקבוצה הישראלית הראשונה שמשחקת באצטדיון שנבנה לקראת אולימפיאדת 1936 הידועה לשמצה בהנחיית גרמניה הנאצית.
בשולי ההתמודדות, פורסמו בתקשורת הגרמנית טענות להתנהגות אנטישמיות שהופנתה נגד אוהדי מכבי חיפה, מה שהעיב על ציון הדרך ההיסטורי. אוהדים של הירוקים מהקהילה היהודית המקומית שישבו ביציע מעורב באצטדיון האולימפי בברלין התלוננו שכמה מאוהדי אוניון הקניטו אותם, השליכו לעברם בירות וקראו לעברם "יהודים מחורבנים".
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה בברלין
אוהדי מכבי חיפה בברלין
אוהדי מכבי חיפה בברלין
(צילום: getty images)
2 צפייה בגלריה
הפנים אומרות הכל. שחקני חיפה אחרי ההפסד
הפנים אומרות הכל. שחקני חיפה אחרי ההפסד
שחקני מכבי חיפה. הופעה היסטורית לקבוצה ישראלית באצטדיון האולימפי בברלין
(צילום: getty images)
אם זה לא מספיק, אחד מאוהדי אוניון ברלין ניסה להצית את דגל ישראל ביציע, אבל הדבר נמנע בזכות התערבות של המשטרה המקומית. "היו גם אוהדי אוניון שהתבטאו נגד ההתנהגות הזו. עברנו לגוש העידוד של מכבי חיפה כדי להיות בטוחים", נמסר מהאוהדים המותקפים.
בהיבט הספורטיבי, נשיא מכבי חיפה יעקב שחר אמר היום: "רגע לפני ההמראה חזרה לישראל, אני מוצא לנכון לציין את תמיכת האוהדים שלנו, שהגיעו לאצטדיון האולימפי בברלין וליוו אותנו למשחק בגרמניה. אנחנו מקווים ומאמינים שבעזרתם נגיע בהמשך לתוצאות טובות יותר".