יום רביעי, 29.05.2024 שעה 06:01

גוברים הקולות סביב מכבי: יש בעיה עם ואן לוון

עוד גורמים מדווחים על אכזבה מהמאמן: "מקובע, לא משנה כלום. איך ההרכב שנראה רע בטרנר פותח שוב? החילופים מאוחרים. לפתוח עם הרננדס זה מחדל"

|
פטריק ואן לוון (רויטרס)
פטריק ואן לוון (רויטרס)

מכבי תל אביב אמנם חזרה עם 1:1 מאוסטריה אחרי המשחק אמש (חמישי) מול לאסק ועל הנייר, זו לא תוצאה רעה מבחינת המצב בבית הצהוב בקונפרנס ליג, אבל זו הייתה תצוגה רעה מאוד של הקבוצה, חמישה ימים אחרי ההפסד הקשה מול הפועל באר שבע בטרנר. אם להגיד את האמת, הצהובים גנבו נקודה במשחק החוץ הזה בזכות השער של עדן שמיר. הם לא היו ראויים לה ואלמלא דניאל פרץ, זה היה נגמר בתוצאה רעה בהרבה. 

במכבי ת"א קיימת אכזבה משחקנים מסוימים, כמו לואיס הרננדס שממשיך להציג יכולת חלשה מאוד, ואמש אל מעגל המאכזבים הצטרפו גם סטיפה פריצה, ברנדלי קוואס ודן ביטון שהציגו משחק לא טוב בכלל, אבל עוד ועוד גורמים סביב המועדון מדווחים כי האכזבה הקשה ביותר היא כלפי המאמן, פטריק ואן לוון, שלא הצליח למנף את הניצחון על מכבי חיפה ובשני המשחקים שבאו לאחר מכן, חרף תקופת הכנה ארוכה יותר, הקבוצה הלכה שני צעדים לאחור. 

פטריק ואן לוון (האתר הרשמי של מכבי ת"א)פטריק ואן לוון (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

סגנון המשחק שההולנדי מתעקש עליו לא מתאים לקבוצה, שמציגה מרכז מגרש נרפה ופרוץ מאוד. משחק ההגנה של הצהובים חלש מאוד, העמידה במצבים הנייחים מעידה על בחירה לא נכונה באסטרטגיה, ועל כל אלה מצטרפות גם תבניות שבלוניות מדי וקלות לצד שמתגונן מנגד. אמש היא אפילו לא הצליחה להסתדר עם לחץ גבוה, פשוט ולמען האמת די לא אפקטיבי של לאסק. 

אותם גורמים בטוחים שהבעיה היא קודם כל בוואן לוון: "הוא מקובע, הוא לא משנה דברים, השיטה היא אותה השיטה, האימונים הם אותם האימונים, אין שום ניסיון לעשות דברים אחרת. בפעם היחידה שהוא קצת ניסה לשנות, שהוא נתן דגשים אחרים, זה היה מול מכבי חיפה והקבוצה ניצחה, אבל במקום לבוא משחק אח"כ עם התאמות חדשות ועם רעיונות חדשים, הוא חזר למה שלא עבד לפני. זה קרס בטרנר, זה כמעט הסתיים בהפסד באוסטריה. איך אותו הרכב פותח פעמיים ברציפות, אותה השיטה, אותם הרעיונות? למה החילופים רק אחרי 60 דקות כשהקבוצה נראית רע? שוב הכול באיחור והתגובות לא טובות מספיק". 

לואיס הרננדס ודן גלזר (רויטרס)לואיס הרננדס ודן גלזר (רויטרס)

"כמו שזה נראה כרגע, הניצחון על מכבי חיפה היה שביב של אופטימיות בתוך מציאות די עגומה, שבה מכבי ת"א פשוט קבוצה לא טובה שפועלת תחת רעיונות שלא מתאימים לה. אין ספק שניתן לשנות את פני הדברים, אבל השינוי חייב להגיע קודם מצד המאמן, הוא חייב להגיע עם התאמות חדשות ורעיונות אחרים לקבוצה. זה לא צריך להיות דרמטי מדי, ראו החל מדקה 70 איך הקבוצה צריכה לשחק", אמר גורם אחר הקשור לשחקנים הצהובים. "לפתוח עם לואיס הרננדס בכושרו מתחילת העונה, משחק אחרי משחק, זה מחדל. שרן ייני ושחר פיבן לקחו פה אליפות של 31 נקודות. לא לנסות אותם אפילו ל-2-3 משחקים במשך חודשיים מלאים של משחקים זה סתם להיות עקשן". 

המשחק הבא יהיה מול הפועל ירושלים ביום ראשון בבלומפילד. זה המשחק שיוציא את הקבוצה לפגרה של שבועיים. הציפייה מההולנדי וחניכיו היא לשלוש נקודות משכנעות מול העולה החדשה שעד כה לא נראית טוב בלשון המעטה. סביר להניח שעדן שמיר ואדוארדו גררו יפתחו בהרכב הקבוצה על חשבון דן ביטון ושרן ייני. ייתכן כי גם מתן חוזז יחליף את ברנדלי קוואס שמגיע אחרי שני משחקים לא טובים מול ב"ש ולאסק. 

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */