"רימון אלירז": הפיתוח הישראלי שהציל את קצין דובדבן בג'נין

בזכות מנגנון שפותח לאחר התקרית שבה נהרגו רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי ב-2010, הרימון שהיה בווסט של הקצין לא התפוצץ למרות שנפגע מקליעים - וכך ניצלו חייו

הרימון התפרק ולא התפוצץ, צילום: דובר צה"ל

מצבו של קצין דובדבן, שנפצע בתקרית בג'נין לפני שלושה ימים, השתפר היום (רביעי) בבית החולים רמב"ם. "מדובר בנס, הילד ספג תשעה כדורים והוא חי, נושם, מתקשר", אמר אביו. "היה לו רימון בווסט וכדור פגע ברימון, הרימון התפרק לשתיים ולא התפוצץ. אם זה לא נס, אני לא יודע מה הוא נס".

הסיבה שהרימון לא התפוצץ על אף שנפגע היא כי ברימון קיים מנגנון בשם "אלירז" שמנע את הפיצוץ. המנגנון פותח בעקבות התקרית שבה נהרגו רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי מפגיעה ישירה של קליע ברימון שהיה בווסט של פרץ בחודש מרץ 2010.

הרימון, שנחשב לייחודי מסוגו בעולם, פותח על ידי מהנדסי חברת אלביט והוא לא מתפוצץ כתוצאה מפגיעת קליעים. יתרון נוסף של הרימון זה הדמיון שלו לרימון הרסס 26 שהיה קיים בצה"ל, מה שאומר שמבחינת התפעול של החייל בשטח לא קיים שום הבדל.

לוחמי צה"ל בפעילות בג'נין, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

התקרית שבה נפצעו הלוחם והקצין בג'נין התרחשה בלילה שבין שבת לראשון. כוחות הביטחון ערכו מבצע מעצרים בכמה מוקדים באזור ג'נין ובאזור רמאללה במקביל, במטרה לסכל התארגנות של חמאס לפיגוע בישראל.

בפעולה בכפר ברוקין שבאזור ג'נין נפצעו קשה כאמור קצין ולוחם צה"ל, כאשר כוח מיחידת דובדבן הותקל מטווח קרוב על ידי המחבל החמוש שאותו הגיעו לעצור בפאתי ביתו, בין החצר לחלק חיצוני של המבנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר