בעקבות הביקורות הצולבות

ההשתלחות החריפה במערכת הבריאות; רה"מ מנסה לרכך

בדרך לארץ, לפני העלייה למטוס, התייחס בנט למתקפות החריפות עליו בעקבות השתלחותו במערכת הבריאות, והבהיר כי מכבד את המומחים, אולם מדיניות הממשלה היא שלא להטיל מגבלות (אקטואלי)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ראש הממשלה בנט התייחס הבוקר (רביעי, שעון ישראל), לפני עלייתו למטוס בניו יורק בדרכו לישראל, למתקפה החריפה שלו מול אנשי מערכת הבריאות, במהלך הנאום באו"ם ולאחריו. לאור הביקורת הרבה שהושמעה כלפיו, ניסה בנט להוריד מעט את גובה הלהבות, והביע הערכה למומחי הבריאות.

"אני מסיים עכשיו ביקור מועיל בניו יורק ובאו"ם. אני מבקש להתייחס לשיח שמתרחש כרגע", פתח בנט. "אני מכבד מאוד את מומחי משרד הבריאות ומוקיר את עבודתם המקצועית. עם זאת, הטלת עוד ועוד מגבלות גורפות על כלל אזרחי מדינת ישראל היא לא המדיניות של הממשלה.

"המדיניות של הממשלה היא שמירה על מדינת ישראל פתוחה ככל האפשר, כלכלה פתוחה ככל האפשר לצד עבודה ממוקדת על הלא מחוסנים ועל מוקדי התחלואה".

ראש הממשל הוסיף: "מבחינת הנתונים, 40 היישובים האדומים יותר בישראל כרגע הם בחברה הערבית, ומעל 90% מהאנשים שמאושפזים במצב קשה בבתי החולים, אלה אנשים לא מחוסנים. לכן, למרות הלחצים אנחנו נימנע בשלב הזה ממגבלות גורפות על כל האוכלוסייה.

"תראו - סגירת קונצרט של שלמה ארצי בראשון לציון או סגירת חתונה במודיעין, לא תעזור לתושבי טייבה או לתושבי אום אל פאחם לצמצם את התחלואה. מה שכן יעזור זה שנגיע לאום אל פאחם, נגיע לחברה הערבית, נשכנע, נגיע עם מבצעים, מוקדים ותחנות - ואת זה אנחנו עושים".

עוד אמר בנט: "בכלל, אנחנו נשתדל להימנע מפעולות עם תועלת נמוכה ועם נזק אגבי גבוה. צריך להבין - משמעותן של פעולות גורפות כאלה היא אובדן מיידי של אלפי מקומות עבודה עבור אזרחי מדינת ישראל, ולכן, אנחנו ממשיכים במדיניות של ישראל פתוחה ככל האפשר, וכלכלה פתוחה ככל האפשר".

ראש הממשלה לפני עלייתו למטוס בדרכו לארץ (לע"מ)

הבוקר צוטט בכיר במערכת הבריאות כשהוא משמיע מתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בעקבות השתלחותו ברופאים. לדברי הבכיר, לפרשן וכתב הבריאות של "ישראל היום" רן רזניק, בנט מסכן את הציבור.

"גם אם ראש הממשלה לא התכוון לכך, הוא נתן באחת הבמות החשובות בעולם רוח גבית למי שגורמים את הנזק הגדול ביותר בישראל למאבק במגיפה - מתנגדי החיסונים, הססני החיסונים ומכחישי הקורונה", צוטט הבכיר. "ראש הממשלה נפתלי בנט ביזה בפני העולם כולו את בכירי משרד הבריאות ואת הרופאים הבכירים שיועצים לממשלה".

עוד הוסיף הבכיר: "מהדברים של ראש הממשלה משתמע שהוא לא סומך על הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ושהם 'מגמגמים' כשהוא שואל אותם. ההשפעה של דברי בנט עלולה להיות הרסנית וקטלנית גם בפגיעה קשה מאוד באמון הציבור, גם בנטייה לבצע את ההמלצות וההוראות של משרד הבריאות וגם ברצון של מיליוני הישראלים להתחסן. זה, אולי, אחד הצעדים החמורים והפוגעניים ביותר שנעשו עד עכשיו בזמן המאבק במגיפת הקורונה, ועוד בלי קשר שזה נעשה באו"ם, וזה היה נראה כמו חיסול בפני כל העולם של צמרת משרד הבריאות".

גם יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, תקף את ראש הממשלה בעקבות הנאום. "בנאום שנשא ובעיקר בתדרוכים, נחצו קווים אדומים", התבטא חגי בראיון לכאן חדשות. "מה שהתחיל כהדלפות מצד גורמים, נחשף כמסע דה-לגיטימציה בוטה מצד ראש ממשלת ישראל נגד ציבור הרופאים והרופאות. דבר כזה עוד לא ראינו מצד שום ראש ממשלה עד היום".

גם חגי הביע חשש שדבריו של ראש הממשלה יעודדו את מתנגדי החיסונים, והוסיף כי לצוות הרפואי יש את מלוא הגיבוי.

אחד מבכירי מערכת הבריאות בארץ אמר לישראל היום כי "מפתה מאוד לחשוב מה שר הביטחון בנט היה אומר על ראש הממשלה בנט: 'אתם השתגעתם? מה אתם עושים? תתפסו את עצמכם בידיים'. מנהיגות אמיתית יודעת לרתום את הדרג המקצועי ולעבוד איתה, כמו שחלק מהשרים האחרים עושים זאת יפה מאוד, מנהלת דיון ענייני ובעיקר לא מחפשת תירוצים לנתונים הקשים מאוד, ולפיהם מאז פרוץ הגל הרביעי מתו עוד יותר מ־1,200 ישראלים, שהוא לא הזכיר אותם ולו במילה. הדברים של בנט היו מזעזעים, בלתי נתפס שאמר זאת ראש הממשלה, והוא עוד מתגאה בהישגים שלו במלחמה בקורונה ובכמה הכל נפלא, בושה וחרפה".

כזכור, המתקפה של בנט נגד בכירי משרד הבריאות התעצמה אחרי נאומו באו"ם. בתדרוך לתקשורת ביום שלישי, לפני כניסת החג בניו יורק, אמר: "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה", אמר בנט. "חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת". עוד אמר: "אני לא מקבל את הגישה של Who cares לגבי הכסף והפרנסה".

ראש הממשלה הוסיף והשתלח במומחי הבריאות: "המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר - הם גמגמו".

לדברים הגיב שר הבריאות ניצן הורביץ, שהצהיר כי הוא מעניק גיבוי מלא למומחי המשרד. "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצוינת בקנה מידה בינלאומי", כתב הורביץ בציוץ בטוויטר. "הם מצילים חיים כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה".

עוד כתב הורביץ: "המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך - בהנחיות שביצענו, בבדיקות, וגם במתן המנה השלישית. מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים. אנחנו, דרג מקבלי ההחלטות, נדרשים להכריע בסוף על פי מכלול השיקולים. התהליך הזה חייב להיעשות תוך כבוד הדדי, ורק בענייניות. ככה פשוט".

בהמשך יצא הורביץ באופן מפורש יותר כנגד בנט, והתבטא בראיון שהעניק אמש לליאור קינן בתאגיד השידור הציבורי: "דבריו בעצרת האו"ם הפתיעו אותי ולא היו במקומם". עוד אמר: "חושב זה היה מיותר ומצטער שזה נעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר