מאבק מעונות היום מחריף: יחלו בשביתה לא מוגבלת בזמן

לקראת סוף תקופת החגים, המטפלות-מחנכות ועובדי המעונות פותחים בעיצומים שיחלו כבר ביום רביעי הקרוב ויגיעו עד לשביתה כללית ביום ראשון הבא. "זו פגיעה ישירה בילדים, הורים ומחנכות מטפלות"

מטפלות, חינוך, הפגנה

מעונות היום בפיקוח הודיעו היום (ראשון) כי הם לא יחדשו את שנת הלימודים כסדרה. כבר מיום רביעי יחלו עיצומים והמעונות ייפתחו רק בשעה 10:00, וגם ביום חמישי ובשישי. מיום ראשון הקרוב תחל שביתה כללית והמעונות לא ייפתחו כלל, עד להודעה חדשה.

מטעם המטפלות, המחנכות וראשי ארוגני המעונות נמסר כי "הממשלה כופה עלינו לפתוח בעיצומים ובשביתה בסירובה לנהל איתנו משא ומתן. זו פגיעה ישירה בילדים, הורים ומחנכות מטפלות. קראנו גם היום לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי ולשר האוצר אביגדור ליברמן לשבת איתנו לפני כניסת החג השני לשולחן המשא ומתן על מנת למנוע את העיצומים והשביתה ולצערנו עד לרגע זה טרם קיבלנו התייחסות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: מחלימי קורונה יחויבו להתחסן כדי לקבל תו ירוק

יד ימינה של מרקל או ראש עיר לשעבר: גרמניה בוחרת קנצלר

אפגניסטן: טליבאן תלו בפומבי גופותיהם של 4 בני אדם כאות אזהרה

על פי הודעת מאבק מעונות היום, המאבק הוא על מחסור של מאות עובדות ועובדים עקב השכר הנמוך, התנאים המורכבים ופערי השכר המשמעותיים ביחס לסייעות גני הילדים בשלטון המקומי. במעונות היום מועסקות מעל 16,000 עובדות בפקידי מנהלות, מחנכות-מטפלות, מבשלות ועוד.

על פי נתוני ה-OECD, ההוצאה הציבורית בישראל על חינוך לגילאי לידה עד 6 עומדת על 0.8% מהתל"ג, כאשר מתוכם ההוצאה על גילאי לידה עד 3 עומדת על 0.2%, כמחצית ממוצע ה-OECD. בישראל רמת ההשקעה הציבורית במסגרות לילדים מתחת לגיל שלוש נמוכה בהשוואה למדינות אחרות וביחס לממוצע ה-OECD ועומדת על כ-2,700 דולר בשנה לעומת כ-12,400 דולר בשנה ב-OECD.