אחרי העיכוב: בית הנבחרים אישר את הסיוע ברכישת טילי כיפת ברזל

הפרלמנט הכריע ברוב של 420 תומכים מול 9 מתנגדים על העברת מימון נפרד למיירטים. כמעט כל חברי המפלגה הרפובליקנית תמכו. בנט: "מי שמנסים לאתגר את התמיכה בנו - קיבלו היום תשובה ניצחת"

זמן צפייה: 00:26

ההצעה המעודכנת לאישור תקציב עבור טילים מיירטים למערך כיפת ברזל אושרה הערב (חמישי) ברוב מוחלט של חברי בית הנבחרים האמריקני, לאחר שבתחילת השבוע מנעו חברים מהאגף הפרוגרסיבי של המפלגה את אישור הסיוע כחלק מהתקציב הכולל של ארצות הברית.

ההצעה שהוגשה כוללת מימון בסך 500 מיליון דולר, כחלק מתקציב שנתי של כמיליארד דולר, שהקציב הממשל האמריקני עבור חימוש למערכת ההגנה נגד טילים. המימון הוא חלק ממזכר הבנות בין ארצות הברית וישראל, במסגרתו התחייבו האמריקנים להעניק סיוע נוסף לחידוש מלאי הטילים של מערכת כיפת ברזל לאחר תקופות של לחימה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בביה"ח זועקים: "כל המחוברים למכשיר אקמו – צעירים לא מחוסנים"

נציבת שב"ס תוקפת בשיחה עם מקורביה: "לא אהיה שעירה לעזאזל"

מנכ"ל מודרנה: "מעריך כי מגפת הקורונה תסתיים בעוד כשנה"

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה לפני ההצבעה: "כיפת ברזל היא מערכת הגנה שנועדה להגן על האזרחים בישראל ומצילה אלפי חיים. סיוע לישראל זה חיוני כי הביטחון של ישראל חשוב לביטחון של ארצות הברית. אנחנו מתפללים שחיים בשני הצדדים ישמרו".

מנהיג הרוב בבית הנבחרים, סטני הויר, שהגיש את הצעת החוק העצמאית, אמר: "אנחנו הולכים לממן את כיפת ברזל. לצערי יש אנשים שלא יתמכו בזה אבל הרוב של האמריקנים תומך בזכות של אומות לביטחון. היום אנחנו ממשיכים בהתחייבות שלנו, תמיכה בישראל היא מסורת ותמיד הייתה. העם היהודי צריך לחיות בארצו בשלום ובביטחון . אנחנו תומכים בזכות של ישראל להגן על עצמה מפני טרור".

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לאישור הסיוע: "תודה לחברי בית הנבחרים של ארה"ב, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, על התמיכה הסוחפת בישראל והמחויבות לבטחונה. מי שמנסים לאתגר את התמיכה הזאת, קיבלו היום תשובה ניצחת. העם בישראל מודה לעם האמריקני ולנציגיו על הידידות האיתנה".

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה: "עוד הוכחה שבעבודה מדינית מדויקת אפשר להביא תוצאות, אפילו מהר. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות למנהיגים משתי המפלגות על תמיכתם בביטחון ישראל. לישראל אין חברה טובה יותר מארה"ב".

מוקדם יותר השבוע, בשל התנגדות של מספר חברים פרוגרסיבים במפלגה הדמוקרטית, התעכב הסיוע האמריקני לישראל לרכישת טילי כיפת ברזל. הסיוע אמור היה להיות מאושר כחלק מהצעת התקציב האמריקני שהובא לאישור הקונגרס, אך בעקבות ההתנגדות, הסעיף הוסר מההצבעה.