מתעלמים מהמציאות

רוב שרי קבינט הקורונה מתנגדים להגבלות

קבינט הקורונה לא צפוי להתכנס לפני יום רביעי הבא, בשל טיסת רה"מ בנט לעצרת האו"ם, זאת על אף זעקת הרופאים • בכיר במשרד הבריאות: "טירוף לא להגביל התקהלויות" (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנט והשרים (צילום: אמיל סלמן, פול )

מדינת ישראל תחזור לשגרת היום-יום שלה ברביעי הבא, יום למחרת חג שמחת תורה, והחשש במערכת הבריאות מעלייה נוספת במספר המאומתים היומי וההשפעה על העומס בבתי החולים הופך מוחשי יותר ויותר.

הערב (חמישי) פורסם ב'כאן חדשות' כי למרות המצב הרעוע, כאשר בבתי החולים כבר לא יכולים לטפל בכלל המאושפזים, בשלב זה קבינט הקורונה לא צפוי להתכנס לפני יום רביעי הבא, אז יחזור ראש הממשלה נפתלי בנט מניו יורק, אליה יגיע כדי לנאום בעצרת האו"ם ביום שני הקרוב.

על פי הדיווח, נכון לימים אלו רוב גדול של שרי הקבינט מתנגד להגבלות נוספות, כאשר לדעת שרים בקבינט העובדה שבסוף השבוע הבא יפוג תוקף התו הירוק למחוסנים בשני חיסונים תביא לגל התחסנות נוסף במנה השלישית.

בכיר במשרד הבריאות תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט בשיחה עם 'חדשות 13' ואמר: "הממשלה בוחרת שלא לקבל החלטות. שרים מדברים על להכיל את המתים בזמן שהמספר שלהם רק הולך ועולה. זה טירוף שלא להגביל התקהלויות. פתיחת מערכת החינוך עלולה להגדיל את מספר ההדבקות בצורה היסטרית".

בנוסף, בישיבה שהתקיימה השבוע הוצגו לראש הממשלה בנט נתוני הקורונה במערכת החינוך, ולפיהם 40% מהתלמידים עד גיל 11 שצריכים לעשות בדיקה אחרי שנחשפו לחולה מאומת לא מבצעים את הבדיקה. מבין אלה שהולכים להיבדק, 10% מתגלים כמאומתים, כך פורסם ב'חדשות 13'.

כזכור, מוקדם יותר היום פרסם קבינט המומחים לקורונה כי הוא ממליץ למשרד הבריאות להחיל הגבלות התקהלות חמורות יותר באירועי "תו ירוק", בהן מגבלה של עד 300 בני אדם בחלל סגור. עוד נמסר כי יש לשנות באופן פורמלי את יעדי הממשלה מתלות בלעדית בחיסונים, לחתירה להקטנת התחלואה הקשה, באמצעות הקטנת ההדבקות בכל הגילאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר