נציבת שב"ס תוקפת בשיחה עם מקורביה: "לא אהיה שעירה לעזאזל"

לאחר תפיסת המחבלים, פרי טוענת שמחדל הבריחה נבע מ"הזנחה של שנים", ומותחת ביקורת על גופי הביטחון והדרג המדיני. "לא הסכימו לקיים דיונים על שינוי המדיניות - שב"ס אחרון בדר העדיפויות"

זמן צפייה: 01:59

נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, התייחסה הערב (חמישי) לביקורת החריפה נגד שב"ס בעקבות מחדל בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, ואמרה: "היכולת שלנו לשנות מדיניות בנושא האסירים הביטחוניים מוגבלת מאוד. יש שם את שב"כ, צה"ל, המל"ל, ראש הממשלה, רציתי לעשות שינויים אבל לא נתנו לי ולא התקיימו דיונים".

"שב"ס אחרון בסדר העדיפויות", הוסיפה פרי, "סובל מהזנחה קשה, בתקציב, במודיעין, בטכנולוגיות. הקשב של השב"כ הוא בחוץ, הוא לא מפעיל הרבה אמצעים בתוך בתי הסוהר. הייתה פה הזנחה של שנים. אני פה קצת יותר מחצי שנה וכבר הובלתי שינויים גדולים - חד וחלק, אני לא אהיה השעירה לעזאזל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בביה"ח זועקים: "כל המחוברים למכשיר אקמו – צעירים לא מחוסנים"

מטען דמה ואיומים: הוגש אישום נגד האחראי לניסיון השוד בחיפה

מנכ"ל מודרנה: "מעריך כי מגפת הקורונה תסתיים בעוד כשנה"

פרי גם התייחסה לשינויים פרסונליים אפשריים בתוך הארגון, ואמרה כי היא בוחנת את כל האפשרויות בנושא מפקד כלא גלבוע. גורמים בשב"ס אומרים שנעשית בדיקה משפטית אם ניתן לפטר אותו. בסוגיה האישית שלה אמרה פרי: "לא עסקתי מעולם במגרש הפוליטי ולא עסקתי מעולם בענייני האחים שלי, אני בכלל לא מדברת איתם, זה שקר מוחלט. שופכים את דמי, אני סופגת בשביל הארגון".

תגובת שב"ס: "מבקשים להבהיר כי שיתוף הפעולה בין שב"ס לשב"כ הינו טוב, מקצועי ואיכותי. לא נאמרו על ידי הנציבה דברים שבהם היתה הפניית אצבע מאשימה או כל תרעומת כלפי עבודת השב"כ".