בכיר במשרד הבריאות נגד בנט: "לא להגביל התקהלויות - טירוף"

במשרד מביעים אכזבה גדולה מראש הממשלה, שבוחר להתעלם מההמלצות החד משמעיות של גורמי המקצוע, לפיהן יש להימנע מאירועים המוניים. "שרים מדברים על להכיל את המתים בזמן שהמספר שלהם רק עולה"

זמן צפייה: 03:37

בצל הגל הרביעי של מגפת הקורונה שנמצא בשיאו, במשרד הבריאות מביעים הערב (חמישי) אכזבה גדולה מראש הממשלה נפתלי בנט, שבוחר להתעלם מההמלצות החד משמעיות של גורמי המקצוע, לפיהן יש להגביל התקהלויות המוניות כעת, כפי שאמרו בגלוי מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס.

בכיר במשרד הבריאות אמר היום לחדשות 13: "הממשלה בוחרת שלא לקבל החלטות, שרים מדברים על להכיל את המתים, בזמן שהמספר שלהם רק הולך ועולה. זה טירוף שלא להגביל התקהלויות. לפתיחת מערכת החינוך עלול להיות פוטנציאל לעלות את ההדבקות בצורה היסטרית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בביה"ח זועקים: "כל המחוברים למכשיר אקמו – צעירים לא מחוסנים"

מטען דמה ואיומים: הוגש אישום נגד האחראי לניסיון השוד בחיפה

מנכ"ל מודרנה: "מעריך כי מגפת הקורונה תסתיים בעוד כשנה"

היום פרסם קבינט המומחים לקורונה כי הוא ממליץ למשרד הבריאות להחיל הגבלות התקהלות חמורות יותר באירועי "תו ירוק", בהן מגבלה של עד 300 בני אדם בחלל סגור. עוד נמסר כי יש לשנות באופן פורמלי את יעדי הממשלה מתלות בלעדית בחיסונים, לחתירה להקטנת התחלואה הקשה, באמצעות הקטנת ההדבקות בכל הגילאים.

בתוך כך, בישיבה שהתקיימה השבוע הוצגו לראש הממשלה נתוני הקורונה במערכת החינוך, ולפיהם 40% מהתלמידים עד גיל 11 שצריכים לעשות בדיקה אחרי שנחשפו לחולה מאומת לא מבצעים את הבדיקה. מבין אלה שהולכים להיבדק, 10% מתגלים כמאומתים.