פרסום ראשון: אחרי המורים, גם תלמידים מעל גיל 12 שלא קיבלו מנה שלישית וחלפה יותר מחצי שנה מאז המנה השנייה שקיבלו, לא יוכלו להיכנס לבתי הספר אם לא יציגו בדיקת קורונה שלילית. כך נאמר בדיון שנערך הערב (חמישי) בהשתתפות רה"מ בנט, שר הבריאות, פרויקטור הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"לי קופות החולים ונציגי פיקוד העורף. לדברי דוברו של ראש הממשלה בנט: "הנושא עלה אך טרם הוחלט".

בדיון שנערך הערב בהשתתפות בכירי מערכת הבריאות, הוחלט לעודד עוד יותר את ההתחסנות במנה השלישית. בתוך כך, כל מי שעדיין לא קיבל את הזריקה יקבל מדי יום הודעות SMS או הודעה קולית מקופת החולים - שבה יזכירו לו כמה ימים נותרו עד שיאבד את התו הירוק.

הבוקר הודיע משרד החינוך למנהלי בתי הספר שהחל מ-3 באוקטובר עובדי הוראה בלי תו ירוק או שלא הציגו בדיקה שלילית לקורונה לא יוכלו להיכנס למוסדות החינוך - ולא יקבלו משכורת. בהודעה נכתב: "היעדרותו תיחשב היעדרות שאינה מוצדקת וככזו שאינה מזכה בקבלת שכר עבודה". ההודעה נמסרה בהתאם להחלטת ממשלה והתקנות שנקבעו על ידה לכלל העובדים במגזר הציבורי.

מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, סיגל רגב-רוזנברג, אמרה: "רה"מ החליט לעלות היום מדרגה מול ה'לא מתחסנים', וגם מול מי שלא ביצע עדיין את החיסון השלישי, וביקש מקופות החולים את היערכותן להיקפי חיסונים גדולים - בין מיליון ל-2 מיליון אנשים. יעילות החיסון השלישי משמעותית מאוד במניעת תחלואה קשה, ואנחנו רואים שהרוב המוחלט של החולים הקשים אינם מחוסנים".

סיגל רגב-רוזנברג, מנכ"לית מאוחדת
סיגל רגב-רוזנברג, מנכ"לית מאוחדת

עוד היא אמרה כי: "החשש מתופעות לוואי הוא חסר בסיס, ומחקר חדש שפרסם היום ד"ר דוד ששה ממאוחדת מצא שרוב תופעות הלוואי שמהן חששו מתחסנים - כמו שיתוק עצב הפנים, שלבקת חוגרת ותסמונת גיאן בארה, לא נמצאו בשכיחות גבוהה יותר אצל מי שהתחסן. רגע לפני שהתו הירוק פג ורגע לפני החזרה לספסל הלימודים, מאוחדת קוראת למבוטחים שלה להקדים ולהתחסן ב-139 נקודות בפריסה ארצית, ולהמנע מעומסים גדולים לאחר שהתו הירוק יפוג".