הריאיון המלא

הנשיא יצחק הרצוג: "אין לחרדים על מה לחוש נרדפים"

הביקור בב"ב; תחושת הנרדפות של המגזר החרדי וההסתה; יעדי תפקיד 'הנשיא' ו'ישראל הראשונה מול ישראל השנייה' • נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בריאיון חג ומיוחד • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מולי הרשקוביץ וחיים גולדברג)

לאחר שבע שנים בהן כלי תקשורת חרדי לא הוזמן לריאיון בבית הנשיא, נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום (חמישי) את 'כיכר השבת' לריאיון חג מיוחד במהלכו התייחס לשלל הסוגיות הבוערות ולניסיון לאחות את הקרעים בחברה הישראלית. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

הריאיון הראשון למגזר החרדי: "אני לא בקיא בעובדות ההיסטוריות, אני באופן אישי שמח לארח את התקשורת החרדית".

הסיור הראשון שלו כנשיא בבני ברק: "נהנתי. יש את כל הפסיפס הישראלי והפסיפס הזה חייב להבליט את החיים ואורחות החיים והאמונות של כל בני האדם שחיים כאן. מבחינתי הייתה חוויה נהדרת לבקר בפתיחת שנת הלימודים בא' אלול, בבתי מדרשות ובתי הכנסת וכמובן את גדולי הרבנים בבני ברק.

"צריך לומר שלא תמיד החיים קלים עם הציבור החרדי, היו לי גם ויכוחים. אבל בסופו של דבר אני נושא איתי שושלת ארוכה של גדולי תורה שהגיעו לשיא עצום עם הרב יצחק הלוי הרצוג זצ"ל, שאני גאה שנקראתי על שמו. אני מעולם לא תחמנתי את הציבור החרדי, אני אומר לו אמת, לא תמיד זה נעים לשמוע, אבל אני בא עם כבוד והמון הערכה לציבור החרדי, לאורח החיים החרדי".

נשיא המדינה ופרשן 'כיכר' בחצר בית הנשיא

תפקידו של נשיא המדינה: "יש לו תפקיד עצום, הוא הכתף שאתה נשען עליו בשעת מצוקה. הוא מייצג את מדינת ישראל המורכבת בפני העולם כולו, יש משהו שאתה מעביר את המסר לעולם: אנחנו פה אחרי 2000 שנות גלות".

האם בית הנשיא מיותר: "כבר 70 שנה תמיד קם איזה צדיק ואומר את הדבר הזה ואז המוני בית ישראל שואלים אותי למה סוכת בית הנשיא לא פתוחה, בגלל מגבלות הקורונה. זה דבר מאוד עמוק בהיסטוריה של העם שלנו, נשיא ישראל".

היעד שלו בבית הנשיא: "אני שמתי כנושא מרכזי על סדר היום, אחרי ארבע מערכות בחירות והמון שנאה, שמתי כיעד מרכזי - להרגיע, לחבר ולאחד. צריך לומר, אין אחידות אבל יכולה להיות אחדות. צריך לשמור על העם מאוחד".

קואליציה ואופוזיציה: "ברמה הלאומית יש הרבה יותר אהבה, אני אומר אומר לכולם: תורידו את מפלס החרדות. במערכת הפוליטית יש קואליציה ואופוזיציה. זה לא אומר שאין הערכה. כל הצדדים מבינים שצריך לנהוג בהערכה ובשוויון כלפי כולם, ויש ויכוחים על הרבה מאוד דברים".

נשיא המדינה בריאיון ל'כיכר השבת'

תיאוריית ישראל הראשונה וישראל השנייה: "אני מכיר את מה שטוענים אנשים כמו אבישי בן חיים, גם הוא מכיר את דעתי. אני חושב שהיום כשאני נכנס לעומק החברה הישראלית, ואני לא מתכחש לכאבי העבר, אבל היום החברה הישראלית המגוונת - יש מקומות שאנשים אומרים לי 'אני לא יודע מה המוצא האמיתי שלי', התהליך הזה הוא טבעי של התרחקות מאותה טענה של ישראל הראשונה וישראל השנייה, אבל זה לא בהכרח נכון שאנשים קונים את הטענה הזו".

התבטאות המריצות של השר אביגדור ליברמן ותחושת הנרדפות של המגזר: "זה ביטוי שלא היה במקום. אני אומר כך: בסופו של דבר אני מעריך שהציבור החרדי יותר מבוגר ונע הלאה עם ביטחון עצמי. אני זוכר תקופות שלא היו עיתונים למגזר החרדי, היו מאוד מצומצמים עם השפעה נמוכה יותר, היום התקשורת החרדית - תראה איפה היא נמצאת. אפשר להוריד את תחושת הנרדפות. הציבור החרדי יכול לראות בי ידיד ותומך. ואני אומר לחרדים אל תרגישו נרדפים, זה לא בהכרח נכון".

נשיא המדינה בריאיון לישי כהן

גזירת המעונות: "היות ומדובר בהצעה שעוד לא באה למימוש ויש עליה דיון פוליטי, אתה לא מצפה ממני לקחת עמדה פוליטית. זה עדיין לא קרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר