מטען דמה ואיומים: הוגש אישום נגד האחראי לניסיון השוד בחיפה

תושב העיר בן 69 הואשם כי חטף פקידת בנק, הדביק לה מטען דמה והכריח אותה להיכנס לסניף שבו עבדה ולדרוש שלושה מיליון שקלים, תוך שאיים לפוצץ אותה אם המנהל לא יענה לדרישותיו

זמן צפייה: 02:50

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד משה שובל בן ה-69 מחיפה בגין ניסיון שוד הבנק בעיר לפני כשלושה שבועות. שובל הואשם גם בחטיפה, סחיטה באיומים, תקיפה, זיוף, ועבירות מין. על פי האישום, בן ה-69 זייף תעודה של חוקר פרטי מטעם הבנק, הגיע לביתה של אחת הפקידות בסניף, וביקש ממנה להתלוות אליו למתקן סודי לצורכי חקירה בעניין מעילת כספים בבנק. הפקידה הסכימה ונכנסה לרכבו.

שובל כיסה את עיניה במסכת בד בטענה כי אינה יכולה לדעת איפה ממוקם המתקן. השניים נכנסו למחסן ששכר שובל. הוא הושיב את פקידת הבנק על כיסא כשעיניה מכוסות, ולאחר כמה זמן תקף אותה באמצעות טייזר חשמלי, קשר את שתי ידיה באמצעות אזיקונים לידיות הכיסא, והדביק סלוטייפ על פיה. בשלב זה, הציג הנאשם בפני הפקידה מצג כוזב לפיו הוא חלק מחבורה של ארבעה אנשים אשר מבצעים שודים בארץ וכי באמצעותה הם מתכוונים לבצע שוד נוסף בבנק.

ניסיון שוד בנק בחיפה
ניסיון שוד בנק בחיפה

הנאשם המשיך והסביר לפקידה כיצד יתבצע השוד והנחה אותה מה עליה לעשות תוך שאיים עליה. לאחר מכן הדביק הנאשם מטען דמה לבטנה של הפקידה. אחרי שלוש שעות, לקח הנאשם את הפקידה לסניף הבנק שבו עבדה, תוך שהוא מאיים עליה שיפגע בפרטיותה ויגרום למותה בפיצוץ המטען אם לא תשדוד את הבנק לפי ההנחיות שלו.

שובל חיכה לה בקרבת הבנק, נתן לפקידה טלפון נייד והשאיר אותו מחובר כדי שתעביר למנהל הבנק. הפקידה נכנסה לבנק, העבירה את המכשיר למנהל, ושם  דרש הנאשם מהמנהל שלושה מיליון שקלים - ואיים עליו כי אם הוא לא ימסור לידי הפקידה את סכום הכסף המבוקש תוך שלוש דקות, הוא יפוצץ את המטען המחובר לפקידה ועוד שני מטענים נוספים שהונחו בסניף מבעוד מועד.

המנהל התקשר לקצין הביטחון ולמשטרה, ובהנחיית קצין הביטחון הסיר מעל הפקידה את המטען והניח אותו בכספת והורה לעובדים וללקוחות הבנק להתפנות מהמקום. כשהבין הנאשם שהתוכנית נכשלה עזב את המקום. בהמשך היום, נעצר כשהוא נוסע ברכב בדרכו לתל אביב.