יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

האיגוד: לא נעשה שימוש ב-VAR בגול של אצילי

בהמשך לפרסום ב-ONE, הוועדה במכתב לסכנין בנוגע לטענות מההפסד לחיפה: "השופט שלל בבחינה ראשונית אפשרות לנבדל ולכן לא עשה שימוש באמצעי טכנולוגי"

|
עומר אצילי חוגג (רדאד ג'בארה)
עומר אצילי חוגג (רדאד ג'בארה)

יו”ר הוועדה המקצועית באיגוד השופטים, לירן וקסברגר, שלח מכתב לבני סכנין עם תשובה בגין האירוע שעורר סערה במשחק מול מכבי חיפה, שם טענו בסכנין כי השער שנכבש על ידי עומר אצילי לא היה חוקי בשל נבדל של דין דוד עוד קודם לכן, והתשובה של האיגוד הזויה וממנה עלה כי: “שופט המסך (דוד פוקסמן) לא עשה שימוש באמצעים טכנולוגיים (ה-VAR) בשער של אצילי”, כפי שכזכור פורסם ב-ONE.  למכתב של סכנין לחצו, התשובה של האיגוד לפניכם.

“אירוע בעיטת העונשין בדקה ה-68 – הוועדה המקצועית סבורה כי ההחלטה לבעיטת עונשין לזכות חיפה הינה מוצדקת וזאת בהתבסס על זווית צילום אחורית, המלמדת כי שחקן ההגנה פוגע באופן ברור בכף רגלו של השחקן התוקף”, צוין במכתב. “שופט המשחק החליט בעת האירוע כי מדובר בכדור קרן לזכות חיפה ולכן סימן בהתאם.  לצד זאת, השופט סימן במקביל ובאופן מיידי שהוא ממתין לבדיקת שופט המסך וזאת בדיוק בהתאם להנחיות. אין כל קשר בין העובדה שהשופט סימן לכדור קרן לבין מחויבותו של שופט המסך לבחון את האירוע ובמידת הצורך, להמליץ לשופט לבחון אותו על גבי המסך”.

שחקני בני סכנין (עמרי שטיין)שחקני בני סכנין (עמרי שטיין)

עוד נכתב: “הטענה כי שופט המסך התערב רק בשל סירוב כזה או אחר של שחקן חיפה לבעוט את כדור הקרן הינה מופרכת לחלוטין. עוד טענה מופרכת הינה כי "לקח כ-6 דקות כדי לבדוק את האירוע". כלל ההליך מרגע התרחשות האירוע על המגרש, כולל בדיקת שופט המסך ובדיקת השופט על גבי המסך ועד להחלטה הסופית לבעיטת עונשין ארך 4 דקות. יחד עם האמור, הוועדה המקצועית בהחלט סבורה כי מדובר בזמן בדיקה לא סביר ביחס לאירוע וההנחיות הינן לבדיקות קצרות יותר. חידוד להנחיות בנושא זמני בדיקה הובא בפני סגל השופטים בכנס המקצועי האחרון, שנערך לאחר המשחק הנדון”.

“2. שער לזכות חיפה בתוספת הזמן – הקביעות בפנייתך כי "יובהר כבר עכשיו כי השער הנ"ל לא נבדק במערכת ה-VAR" וכי שופט המסך "שכח לבדוק את השער השני" הינן מנותקות מהמציאות וכלל לא ברור על סמך מה מבוססות. שופט המסך בדק את המהלך ההתקפי של השער המדובר מתחילתו, בהתאם להנחיות לבדיקת מהלך התקפי של כל שער שמובקע. במסגרת הבדיקה בחן שופט המסך גם את האפשרות לעמדת נבדל של דין דוד וגם אפשרות לעבירת יד של הכובש עומר אצילי בעת ההשתלטות על הכדור. הטעות של שופט המסך הייתה ששלל בבחינה ראשונית את האפשרות לעמדת נבדל של דוד וכתוצאה מכך לא עשה שימוש באמצעים הטכנולוגיים שברשותו, על מנת לבחון את נכונות ההחלטה באופן ודאי. בעניין זה בהחלט פעל שופט המסך (דוד פוקסמן) שלא כמצופה ושלא בהתאם להנחיות. יחד עם האמור, בין הטענות בפנייתך כי השער לא נבדק כלל ו/או ששופט המסך שכח לבדוק את השער לבין המתואר שקרה בפועל המרחק גדול מאוד”.

דוד פוקסמן (עמרי שטיין)דוד פוקסמן (עמרי שטיין)

“כמו כן, לא ברור על סמך מה הקביעה בפנייתך כי בפועל אכן הייתה עמדת נבדל. הוועדה המקצועית דוחה בתוקף את האמור בסעיף 9 לפנייתך ובפרט בעניין "טעויות משיקולים זרים". בכלל, לא ברור על סמך מה מתבססת הקביעה כי "ההיסטוריה בין השופטים פוקסמן ובר נתן דניאל לבני סכנין רצופה טעויות שיפוט כנגד הקבוצה". 1. הטענה בסעיף 11 לפנייתך לפיה "במהלך עונת המשחקים החולפת ובעונה הנ"ל כל החלטות הוואר היו לרעת בני סכנין ובסוף התבררו כהחלטות שגויות ולרעת בני סכנין ואף הכריעו את תוצאות המשחק לרעת בני סכנין" הינה כוזבת מיסודה ובהתאם לכך גם הטענות בסעיפים 12-13 לפנייתך. 2. באופן כללי ובהתייחס לנחיצות מערכת ה-VAR, הרי שבשום אופן אין לשפוט את יעילות השימוש במערכת רק בהתייחס לאירוע נקודתי כזה או אחר. תכלית מערכת ה-VAR הינה לצמצם באופן משמעותי את כמות הטעויות הקריטיות. תכלית זו הושגה בשתי עונות המשחקים החולפות, כאשר עשרות טעויות קריטיות תוקנו ע"י שופטי המסך.

“3. יחד עם זאת, אין בכך כדי להביא לאפס טעויות ו/או אירועי מחלוקת, כפי שקורה גם בשאר המדינות העושות שימוש במערכת. 4. כמו כן ובמסגרת המדיניות הברורה של איגוד השופטים, אנו דוחים על הסף את הדרישה שלא לשבץ את השופטים פוקסמן ובר נתן במשחקיה של סכנין. אין כל הצדקה לדרישה זו. 5. הוועדה המקצועית שוקדת כל העת על ניתוח אירועים מתוך מערכת שיפוט המסך ובכלל, הפקת לקחים והדרכות שוטפות לסגלי השופטים והעוזרים. כאמור, אין בכך כדי להביא למצב של אפס טעויות, אך בהחלט יש בכך כדי להביא לצמצומן באופן משמעותי”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */