ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שקד התנגדה

כך הובילו ישראלים מבצע חילוץ מציפורני הטליבאן

שיתוף פעולה של גורמים ישראליים עם גורמים ממדינות המפרץ הוביל לאחרונה לחילוצן של נשים מאפגניסטן ושל פליטים נוספים, מהמדינה שהפכה להיות מסוכנת עבורם תחת שלטון הטליבאן | מארגני המבצע ביקשו להעביר את המחולצים זמנית לישראל, כתחנת מעבר בדרכם לקנדה, אולם שרת הפנים איילת שקד סירבה לקבל אותם: "לא רוצה לפרוץ את הסכר"

כך הובילו ישראלים מבצע חילוץ מציפורני הטליבאן
לוחמי הטליבאן באפגניסטן צילום: צילומסך

ההצלה מציפורני הטליבאן: בשבועות האחרונים במבצע חובק עולם, בשיתוף פעולה של גורמים ישראליים וממדינות המפרץ, חולצו לא מעט אפגנים שחייהם היו בסכנה בגלל עליית שלטון הטליבאן. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי "ישראייד", הפורום הישראלי לסיוע הומניטרי בינלאומי, ודרך מדינה שלישית, הוברחו עשרות נשים אפגניות - ובפרט נבחרת רכיבת האופניים לנשים. שני מיליארדרים - סילבן אדמס שמתגורר בישראל ואהרון פרנקל - עמדו מאחורי המימון והסיוע הבינלאומי למבצע. כך מפרסם הבוקר נדב אייל בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

על פי הדיווח, האתגר המרכזי של המבצע היה מציאת מדינה שתסכים לקלוט את מבקשות המקלט האפגניות, והתנהלו מגעים עם קנדה, שהתעכבו בשל הבחירות שם. בשלב מסוים, בגלל הצורך הדחוף להוציא את האפגנים מהמדינה, פנו מארגני מבצע החילוץ לשרת הפנים איילת שקד בבקשה לתת מקלט זמני לפליטים מאפגניסטן, במספר מוגבל, כתחנת מעבר בלבד עד העברתם לקנדה.

שקד אמרה להם שהיא איננה מוכנה "לפרוץ את הסכר" כלשונה להגעת אפגנים לישראל, או הגעת פליטים בכלל, ולכן לא תאשר הגעתם - בפרט שיש אופציות אחרות. כתוצאה מכך, הפליטות והפליטים שחולצו הגיעו במסגרת מבצע החילוץ לאיחוד האמירויות - ושם הם זוכים למקלט זמני עד שיועברו, בתקווה, לחיים חדשים בקנדה.

טליבאן איילת שקד אפגניסטאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד