איסור כניסה ושלילת שכר: סנקציות למורים שלא התחסנו ולא ייבדקו

משרד החינוך שיגר לעובדי ההוראה מכתב ובו הוא מודיע כי החל מ-3.10 - תיאסר כניסה שלהם למוסדות החינוך אם לא התחסנו וללא הצגת בדיקה שלילית. רן ארז: "מתנגדים לשלילת השכר ממורים"

תקופת הקורונה בכיתה בישראל
תקופת הקורונה בכיתה בישראל | צילום: רויטרס

משרד החינוך הודיע היום (חמישי) לכלל המנהלים ועובדי ההוראה כי החל מעוד שבוע וחצי, ב-3.10, הם לא יוכלו להיכנס למוסדות החינוך אם לא התחסנו וללא הצגת בדיקה שלילית לקורונה. בנוסף, החליט המשרד כי היעדרות זו תיחשב כאינה מוצדקת ועובד ההוראה לא יקבל שכר על היום הזה. כמו כן, גם לימוד מרחוק לא יתאפשר עבור מורים שלא התחסנו.

כמו כן, התו הירוק יהיה תקף למשך חצי שנה לאחר קבלת מנת החיסון השלישית, כאשר הוא חל גם על מי שהחלימו מהקורונה וגם על מחלימים שחוסנו. כמו כן, עובד הוראה יוכל להציג תוצאה שלילית שתוקפה 48 שעות רק אם נלקחה בעמדת דיגום ולא על ידי בדיקת קורונה ביתית.

בית ספר, קורונה, תלמידים, מורה, כיתה
תלמידים חוזרים לבית הספר אחרי הסגר | צילום: רויטרס

בתגובה להודעת משרד החינוך, יו"ר ארגון המורים רן ארז כתב: "החלטת הממשלה שלא לאפשר כניסה לבית ספר למורים בלי תו ירוק לא נפלה בהפתעה. היא הייתה צפויה ותלויה באוויר עוד מה-1 בספטמבר. כעת לאור התגברות התחלואה היא מחוייבת המציאות". עוד הוסיף לכתוב: "ארגון המורים לא מסכים לשלילת שכר מאלה שלא יתחסנו או לא ייבדקו ומציע להעסיק אותם בעבודות אלטרנטיביות מהבית. גם תלמיד בגילאי 15 או 16 יכול להדבק או להדביק כמו מורה בן 30 או 40".

כזכור, לפני כשלושה שבועות עתר יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, לבג"ץ בדרישה לחייב גם תלמידים להציג תו ירוק כתנאי לכניסתם לבית הספר, כפי שהבטיח לעשות במידה והמדינה לא תחייב את התלמידים בעצמה. "כדי שהכיתה תהיה באמת בטוחה וכדי לשמור על בריאותם של התלמידים והמורים, חובה להחיל את התו הירוק על כלל הבאים לשערי המוסד החינוכי", נכתב בפנייה של ארגון המורים לבג"ץ.

רן ארז
רן ארז | צילום: חדשות 13

כמו כן, שרי הממשלה אישרו לאחרונה כי ללא אישור בדיקת קורונה שלילית - תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים לא יוכלו לחזור למערכת החינוך אחרי החגים. תלמידים בגילאי 12-3 יחוייבו בביצוע בבדיקה מהירה על מנת להיכנס למוסדות החינוך אחרי סוכות - בהתאם לאישור הכנסת. עם זאת, ההחלטה הובילה לעימות מול הסתדרות המורים, שמתנגדת למהלך.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הצהירה בדיון בוועדת החינוך בתגובה כי הסתדרות המורים לא תיתן יד בעניין אי ההכנסה של תלמיד שלא עשה בדיקת אנטיגן אחרי החגים: ״אנחנו לא פקידי קורונה ולא פקחי קורונה. אם תאשרו אנחנו נעתור לבג״ץ. זו גזירה שיכולה להמית את כל מערכת החינוך. אני פונה לשכל הישר שלכם. הדבר הזה הוא קו אדום״