ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
משרד ההגנה התריע

הליטאים קיבלו הוראה: "לזרוק את הניידים הסינים"

ממשלת ליטא הודיעה לאזרחיה "לזרוק את הטלפונים הניידים הסינים" שלהם לאחר שמצאו כי למכשירים יש יכולות צנזורה מובנות במכשיר

הליטאים קיבלו הוראה: "לזרוק את הניידים הסינים"
סמארטפון שיואמי צילום: Unsplash

משרד ההגנה של ליטא המליץ ​​לאזרחים "לזרוק טלפונים ניידים סיניים", או "להימנע מרכישתם" לאחר שדו"ח ממשלתי מצא כי למכשירים מסוימים יש יכולות צנזורה מובנות.

לפלאפונים שנמכרים באירופה על ידי ענקית הסמארטפונים הסינית Xiaomi 'שיומי', יש יכולת מובנית לאתר ולצנזר מונחים כגון "טיבט החופשית", "יחי העצמאות של טייוואן" או "תנועת הדמוקרטיה", כך מסר משרד אבטחת הסייבר הממלכתי של ליטא.

"היכולת צינזור בתוכנת המכשירים הושבתה עבור אזור האיחוד האירופי, אך ניתן להפעיל אותה מרחוק בכל עת" כך נמסר בדו"ח המרכז הלאומי לאבטחת סייבר במשרד הביטחון הליטאי. "ההמלצה שלנו היא לא לקנות טלפונים סיניים חדשים ולהיפטר מאלו שכבר נרכשו במהירות האפשרית", אמר סגן שר ההגנה, מרגיריס אבוקביצ'יוס, לכתבים בהצגת הדו"ח.

היחסים בין ליטא לסין החמירו לאחרונה בשאלת הריבונות של טייוואן. סין דרשה בחודש שעבר כי ליטא תחזיר את שגרירה בבייג'ינג, ואמרה כי תחזיר את שגרירה בליטא, לאחר שטייוואן הודיעה כי המשרד שלה בליטא ייקרא 'משרד הנציגות הטייוואני", מהלך שהכאיס את הסינים שטוענים כי טיוואן חלק מסין.

מטעם חברת 'שיאומי' לא התקקבלה תגובה לאחר שאילתה של סוכנות הידיעות רויטרס.

ליטא אינה בין חמש עשרה המדינות החברות באו"ם שהכירו רשמית בטייוואן כרפובליקה של סין. עם זאת, טייוואן מקיימת יחסים דיפלומטיים לא רשמיים עם מדינות רבות של האו"ם, כולל ליטא.

ליטא טלפונים ניידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד